Hoi, ik heb nu een RAID-0 op mijn Highpoint HP370 Raid controller, die op mijn Abit BX133-RAID moederbord zit... Nou ben ik van plan om een ander moederbord te kopen, maar kan ik de 2 schijven, waar mijn RAID array uit bestaat, dan gewoon over zetten op een andere RAID-controller? Of gaat dat niet zomaar?
Oke, ik heb geen oplossing, maar ook een vraag:
als ik mijn raid array (stripe set) verhuis van mijn KT7-Raid naar mijn nu aan te schaffen KT7A-Raid, gaat dat goedkomen??
als ik mijn raid array (stripe set) verhuis van mijn KT7-Raid naar mijn nu aan te schaffen KT7A-Raid, gaat dat goedkomen??
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
dat moet lukken....et zijn dezelfde raid controllers maar als je verschillende raid controllers hebt werkt het niet )
DR is niet verantwoordelijk voor eventueel dataverlies als het blijkt niet te kunnen
DR is niet verantwoordelijk voor eventueel dataverlies als het blijkt niet te kunnen
Het kan ook nog van de bios versie afhangen of de stripe 'heel' blijft.
Zelf heb ik een HPT370-Onboard, en bij het flashen van de systeem bios update je ook gelijk de highpoint bios mee. Toen ik dit de laatste keer deed, om van HPT v1.03b naar v1.11 te gaan was gevolg van deze flash operatie dus wel raid array leeg!
Het moet dus niet alleen dezelfde hardware zijn, ook de bios versies (van de controler iig) moeten overeenstemmen, om zeker te weten dat het geen prob's gaat geven...
Zelf heb ik een HPT370-Onboard, en bij het flashen van de systeem bios update je ook gelijk de highpoint bios mee. Toen ik dit de laatste keer deed, om van HPT v1.03b naar v1.11 te gaan was gevolg van deze flash operatie dus wel raid array leeg!
Het moet dus niet alleen dezelfde hardware zijn, ook de bios versies (van de controler iig) moeten overeenstemmen, om zeker te weten dat het geen prob's gaat geven...
Verwijderd
Of leer eens geduld hebben! Je hoeft echt niet binnen een paar minuten antwoord te hebben.Op dinsdag 02 oktober 2001 10:57 schreef _Trinity_ het volgende:
Nou... enne bedankt he!
Go, HlpDsK, go! leer ze maar manieren hoor, die newbiesOp dinsdag 02 oktober 2001 11:14 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Of leer eens geduld hebben! ...
Sommige mensen zijn te ongeduldig en schoppen te hard.
Nou kan ik me dat goed voorstellen als heel je compu dood is (maar dan nog: een beetje geduld mensen), maar in dat geval is t zeker overdreven.
Btw: ik dnek ook dat als het dezelfde controller is hhet wel goed gaat, maar ik zou toch voor de zekerheid ff alle essentiele shit back-uppen..
Nou kan ik me dat goed voorstellen als heel je compu dood is (maar dan nog: een beetje geduld mensen), maar in dat geval is t zeker overdreven.
Btw: ik dnek ook dat als het dezelfde controller is hhet wel goed gaat, maar ik zou toch voor de zekerheid ff alle essentiele shit back-uppen..
Lekker danOp dinsdag 02 oktober 2001 11:13 schreef Dark het volgende:
Het kan ook nog van de bios versie afhangen of de stripe 'heel' blijft.
Ik ging van een Hacked promise BIOS met 8K blocksize naar een lite promise BIOS met 64K blocksize.
RAID array werkt nog gewoon. Beetje vreemd dat HighPoint die troep zomaar weggooit
het enige wat ik ooit heb gedaan is 2 arrays (raid1 & raid0) overzetten naar nieuw mobo (epox 8k7a+ -> abit kg7) ... beide hebben highpoint370 ... geen problemen gehad
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
Dat moet lukken
Het bios van je RAID controller mikt een extra sectortje op de HDs, met informatie tot welke array ze behoren (tenminste, zo is het bij promise, maar dat zal vast ook bij de rest zo zijn)
Dus, sectortje op HD weg = data weg
Zolang die sector nog leesbaar is, is er dus niks aan de hand en kan je aankloten wat je wil
Het bios van je RAID controller mikt een extra sectortje op de HDs, met informatie tot welke array ze behoren (tenminste, zo is het bij promise, maar dat zal vast ook bij de rest zo zijn)
Dus, sectortje op HD weg = data weg
Zolang die sector nog leesbaar is, is er dus niks aan de hand en kan je aankloten wat je wil
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Pagina: 1