Toon posts:

Sendmail send teveel :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een mailinglist script in PHP. Het mailscript maakt gebruik van de gewone mail() functie dus ik neem aan dat sendmail het mailen afhandeld. Het probleem is dat sommige mensen de mail iets van 9 keer krijgen. Terwijl ze er maar drie keer in de mailinglist staan (was ook een foutje ;)).
Dus heeft iemand een ID wat ik moet doen? Misschien een wachttijdje inbouwen in de loop die mail verzend?
Of een instelling in Sendmail zelf?
Djw
Dag

• goalgetter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-11-2025
Het lijkt mij eerder een scriptfout dan een fout in sendmail. Check de loops in je script nog een keer zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Met die loop is verder alles goed. Ik log nml in dezelfde loop het mailtje dat hij zend. En dat logged hij maar 1 keer. Ik denk zelf dat sendmail gewoon overstuur raakt ofzo. Omdat ik iets van 1000 mailtjes er in 1 keer uit wil persen met die loop. Ik maak in de loop wel een wachttijdje denk ik sleep(1) ofzo.
Tnx

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
[forum=24] >> [forum=14]

Verwijderd

Topicstarter
Ja verplaats de tering meuk maar waar het niet hoort.
het gaat verdorie over sendmail met wat php geraaskal ertussen. Maar das alleen maar een aanleiding.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Tsja, McVirusS kon natuurlijk niet weten dat ik de thread 'bewust' had laten staan in HWS :)

Maar dat zegt niet dat je dat niet wat netter kan brengen.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Ik heb een mailinglist script in PHP. Het mailscript maakt gebruik van de gewone mail() functie dus ik neem aan dat sendmail het mailen afhandeld. Het probleem is dat sommige mensen de mail iets van 9 keer krijgen. Terwijl ze er maar drie keer in de mailinglist staan (was ook een foutje ;)).
Dus heeft iemand een ID wat ik moet doen? Misschien een wachttijdje inbouwen in de loop die mail verzend?
Of een instelling in Sendmail zelf?
Kijk eens in de logfiles. Zo te zien een scriptfout, de logs zullen het denk ik bevestigen.

Het is iig geen bekende bug als het er al een is. Ik zou beginnen met de maillogs doorspitten, en het met bv 50 adressen testen. Zijn het altijd dezelfde adressen die foutgaan ? Aliases en forward files kunnen roet in het eten gooien.
Pagina: 1