Toon posts:

P4 en SDRAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan vrij goedkoop een P4 (i845, S478) met SDRAM kopen, nu las ik dat DDR in sommige benchmarks tot wel 2x zo goed presteerd.
Kan ik nou beter gewoon een P3 kopen en me bespaarde geld spenderen aan wat extra geheugen en een goeie videokaart?
Ik ben geen gamer maar vind het wel leuk om met CAD-progjes te spelen.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:20
De DDR borden presteren idd zeer dicht in de buurt van de rdram borden, de SDR duidelijk niet, ik zou het niet doen, maar of dit nu zoveel impact heeft op CAD progs weet ik niet

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Nee ik zou het ook niet doen.. DDR Borden komen idd wel wat dichter in de uurt, maar toch..zeker met CAD programma's is het verstandig m gewoon rambus te nemen..Trouwens de
P4 gebruikt zijn volledige 400MHz en nu zal je ram een bootleg spelen... DDr is meestal 266MHz ( ook in 200 )
en zeker als je sdram gebruikt, zal je performance niet zoveel meer zijn als van p3 naar 4 :) dus..denk er maar over na

(ff off topic)
Laatst bij media markt hadden ze zo'n aanbieding..
p4 met 133mhz 256mb ram voor 2499, opzich niet al te duur..MAAR voor een slechte performance?
kan je beter nog AMD nemen..
dat zei ik dus tegen men broer toen we daar stonden, andere mensen hadden die computer al in de hand, maar ik had ook hun afgeraden om die computer te kopen. heb ik daar ff een offerte gemaakt voor die mensen waar die lui van de computerafdeling daar bij stonden,..ze stonden me letterlijk de winkel it te kijken, leuk vionden ze het niet :9 ahhaha
(/off topic)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie.
Het wordt dus een P3, nu nog Geforce kaartje uitzoeken en wat extra geheugen.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 02 oktober 2001 10:00 schreef D0zO het volgende:
Bedankt voor de snelle reactie.
Het wordt dus een P3, nu nog Geforce kaartje uitzoeken en wat extra geheugen.
Rare keuze.. een TB1.4 met 512MB DDR is toch goedkoper en sneller??

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Als je bedenkt dat een P4 1.5Ghz ongeveer 150 gulden duurder is dan een soortgelijk pIII 866 systeem........

en ongeveer even duur als een pIII 1 Ghz systeem.....

en Windows XP pas de kracht van PIV echt gaat benutten (ookal heb je een afgeknepen geheugen paadje)

makkelijk toch

maar niet bij MediaMarkt kopen he, dan krijg je zeker allemaal B-merk instabiele shit met lousy performance

succes

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Toch wel grappig hoe een P4 met SDRAM volledig de grond in wordt geboord. Ik heb hem en ik heb er niks dan lof over. OK er zijn snellere systemen ( ik had een AMD 1200MHz ) maar qua stabiliteit is ie gewoon net zo goed als mijn oude BX, je kan alle PCI sloten helemaal volproppen, SB live derin, no problemo. Ik ben in ieder geval tevreden met dit systeem, stabiliteit komt bij mij voor snelheid.

Die-hard Brexiteer

Pagina: 1