flyers en kaartjes--->drukkerij

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Een feestcommissie heeft contact met mji opgenomen voor het volgende:

Zij willen een groot feest organiseren. Ze hebben gevraagd of ik affiches, flyers, uitnodigingen & kaartjes etc wil ontwerpen.

Jah natuurlijk, maar hoe gaat dit nou in zijn werk?
Ik bedoel kan ik mijn ontwerp (in ware grootte?) bij een drukkerij afleveren? Is is dit online te regelen? Ik heb geen ervaring op dit gebied, en heb ook geen flauw idee hoe zo iets in zijn werk gaat.

Heeft er iemand advies hoe ik (of die commissie) dit het beste aan kan pakken?
En een (goedkoopste) drukkerij? Liefst online natuurlijk :)

bvd

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Hoe komen feestcommissies toch altijd bij mensen die geen verstand van zaken hebben :?

Rule no.1

Drukwerk ontwerp je altijd in een vectorpakket, bv. Illustrator, aangezien hier sprake is van vectoren...define 'ware grootte'.

En een online drukkerij?
Hoe zie je dat voor je?
Dat je je affiches en flyers teruggemaild krijgt :?

Ik denk dat het voor jou makkelijker is om een drukkerij in de buurt te zoeken, dus als je de omgeving even aangeeft heb je kans dat er iemand een goedkope drukkerij bij jou in de buurt weet.

Verder moet je denken aan 1 stijl, snijlijnen, goede leesbaarheid, opvallend en pakkend en ga zo maar door...

Voor al uw drukwerkvragen: Ozboz, fl 250,- p.u.

Flickr

• Flaman
Op dinsdag 02 oktober 2001 09:22 schreef DeFeCt het volgende:

En een online drukkerij?
Hoe zie je dat voor je?
Dat je je affiches en flyers teruggemaild krijgt :?
:P
Ik dacht eerder andersom, ik lever HUN online het ontwerp en zij sturen mij de flyers etc op (duh?)

zoiets als http://www.primaprint.nl/

Dat vector dacht ik ook al aan maar als ik een complex ontwerp heb werkt dat toch niet? Dat is toch alleen met shapes etc :/

Afbeeldingslocatie: http://www.justmy2cents.net/~wesley/kaartje.jpg

Dit kan je toch niet vecorizen? TOch?
Op dinsdag 02 oktober 2001 09:22 schreef DeFeCt het volgende:
Hoe komen feestcommissies toch altijd bij mensen die geen verstand van zaken hebben :?
Omdat ze alleen willen dat ik een design maak misschien?

Bedankt voor je prima antwoord trouwens :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 19:55
Hmm.. eerst moet je voor jezelf gaan verzinnen in welk programma jij het wilt gaan opmaken. De drukker zal waarschijnlijk QuarkXPress of misschien Illustrator / Photoshop prefereren, maar dat ligt ook aan het eindresultaat wat jij wilt.

Wil je een dubbelgevouwe A3-map met inlegvellen en opzetrandjes dan zal je dat niet in Photoshop maken. Maar als je een advertentie of kaart of iets dergelijks voor ogen hebt is bv. Illustrator heel handig voor het snelle opmaak werk.

Hiernaast blijft Quark denk ik de voorkeur hebben.

Maar goed, als je dus besluit iets te maken in wat voor programma dan ook, neem eerst contact op met de drukker of hij dat geen probleem vind, of waar hun het makkelijkst mee werken.

succes :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Flaman
tnx

• Willem
Op dinsdag 02 oktober 2001 09:30 schreef Flaman_Creationz het volgende:
Ik dacht eerder andersom, ik lever HUN online het ontwerp en zij sturen mij de flyers etc op (duh?)
Hmm, aangezien het met drukken nogal vaak om grote bestanden gaat is dit niet echt handig. Denk aan je scherpte. Wil je een beetje kwaliteit plaatje, moet je met hoge aantallen DPI's gaan werken, wat als gevolg heeft dat je bestandsgrootte uit de pan rijst.

Daarom wordt er in de grafische industrie zoveel gebruik gemaakt van Zip, Jazz, Optical, Tape, Firewire discs etc.. up- en downloaden van bestanden van vele mb's schiet niet op.
Dat vector dacht ik ook al aan maar als ik een complex ontwerp heb werkt dat toch niet? Dat is toch alleen met shapes etc :/

Dit kan je toch niet vecorizen? TOch?
Het hoeft niet per se vector te zijn. Een Bitmap kan ook. Geen probleem. Denk alleen aan je DPI! Een TIFF van 300 DPI is van zichzelf al aan de grote kant, maar je zult er geen A0 poster van kunnen printen, daar is het simpelweg te klein voor.

Dus ik zou zeggen maak zo'n plaatje in Photoshop, lekker groot, en plak 'em in Illustrator. (tenzij je natuurlijk over een Macintosh en QuarkXPress beschikt natuurlijk :))
Daar eventueel de tekst erin, en een afloop van 2mm creëren. (hangt er vanaf wat bij de drukker normaal is).

Verwijderd

cheap ass quality: http://www.flyerwire.nl/

• 2
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

* Anoniem: 2 houdt niet van spam

Zorg ervoor dat je iig een goede communicatie hebt met de drukker. Daar hoef je je niet voor te schamen, want dat hoort gewoon. Daar heeft hij ook alleen maar profijt van, ook al zit jij allemaal n00b vragen te stellen ;)

Verwijderd

/off topic
het is geen spam, enkel een weetje. Heb niets met hun van doen

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Mm had op mijn werk pas geleden een mooie memo gelezen dat als de vormgevers perse zo vaak dingetjes geprint wilden hebben we het best 't bij Ahrend konden doen.

Was geloof ik 25% van de prijs van een copyshop als je het voor grotere dingen deed.

QuarkXPress is natuurlijk erg fijn voor een drukker maar ik denk niet dat je dat hebt, dus ik zou gewoon voor tiffjes op 3000dpi oid gaan want dat is wel goed genoeg voor flyers en kaartjes.

Als je posters wilt maken zul je dat idd zoals 2 zegt met je drukker moeten overleggen.

|{ brrr }] |

• Willem
Op dinsdag 02 oktober 2001 10:05 schreef Yellow het volgende:

QuarkXPress is natuurlijk erg fijn voor een drukker maar ik denk niet dat je dat hebt, dus ik zou gewoon voor tiffjes op 3000dpi oid gaan want dat is wel goed genoeg voor flyers en kaartjes.
3000 DPI ? WTF ? |:(
Dàt is wel heel erg veel voor een kaartje of flyertje...

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Wat 2 al zegt: lekker babbelen met die drukker. 't is net als bij een dokter: hij kan je ook alleen maar van je klachten afhelpen als-ie alles weet.

3000dpi is wel erg enthousiast wat betreft drukwerk, tenzij je flyers van 3 vierkante meter wil gaan versturen. ( ik ga er stiekum van uit dat Yellow zich vertypte)

Bitmaps mogen best, maar let goed op wel profiel ze hebben ( CMYK/RGB ) en wel type. Tegenwoordig wordt er bijkleinere oplages vaak geprint; dat is goedkoper.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• PluueeR
  • Laatst online: 17-08 21:56
t3r1ng op 3000dpi? Ik maak alleen wat dingetjes voor op websites en plaatjes die alleen op scherm getoont worden. Dan heeft FotoSjop standaard 72dpi ofzow.... njah, voor scherm boeit het niet, als het aantal pixels maar overeen komt, toch ? :)

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

Ik denk dat je niet blij gaat zijn met je flyertjes als je ze op 72 dpi aan gaat leveren.

Voor drukwerk hou ik altijd 300 dpi aan.
Ga nou gewoon aan die drukker vragen wat er (on)mogelijk is en vraag hoe hij het werk het liefste aangeleverd krijgt.

En kom bij hem met een proefprintje zoals jij het graag zou willen hebben, dat praat makkelijker. Handel dit NIET alleen via internet af; da's vragen om problemen.

ouwe meuk

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Typevaud

maar ik denk dat iedereen wel dat kan zien gezien 300dpi de standaard is :)

|{ brrr }] |

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op dinsdag 02 oktober 2001 10:57 schreef Yellow het volgende:
Typevaud

Dat waag ik dus te betwijfelen.

ouwe meuk

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:58

Obi

Feiten:

- Meeste drukkers willen gewoon een Quark bestandje. Dit kun je verkrijgen door je Photoshop-document/ Illustrator document te plaatsen in Quark.

- Drukwerk dient (indien pixels) in 300DPI opgeleverd te worden.

Adviezen:

- Beste is om je 'complexe' grafische shit in Photoshop op te maken en dan in Illustrator te 'plaatsen' en daar je teksten/ lijnwerken enz. te fabriceren. Vergeet ook niet aan het einde 'outlines' te creëren van je teksten, hoef je je fontjes niet bij te leveren :)

- Hou rekening met 3mm overflow.

- NIET IN RGB KLEUREN DESIGNEN!!!

- Het designwerk kun je 'gewoon' op de PC maken, maar bij het plaatsen in Quark en het branden op CD raad ik je aan een mac op te zoeken. Daar houden drukkers namelijk wat meer van.

- Probeer je artwork op één vlak te krijgen. Als je meerdere maten posters bijvoorbeeld op één 50x70 vel kan krijgen scheelt dit weer het uitdraaien van films -> dus goedkoper.

Keuzes:

- Full Color/ PMS kleuren. Full color bestaat uit CMYK (hoef ik je niet uit te leggen neem ik aan?) en met PMS kleuren heb je 'echte' kleuren. Vaak is mooi om full color + één of twee PMS kleuren te nemen, maar dat is afhankelijk van je design.

- Papiersoort, rillen en nieten, lamineren, UV-lak, preegwerk, foliedruk (handig bij de kaartjes als beveiliging, denk dan ook aan bv. watermerken) enz. Allemaal keuzes die je moet overwegen. Afhankelijk van de wensen <-> budget verhouding...

Qua drukkerij zul je in je omgeving moeten kijken. Je moet het artwork gewoon op CD aanleveren, en een de hand van een proef kun jij en de 'commissie' het 'oké' geven waarna de drukkerij het kan afhandelen.

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

Voor al uw drukwerkvragen: naast Ozboz nu ook Obi!

ouwe meuk

• 2

2

Ja ik merk dus hoe irritant het is. Ben nu bezig met het ontwerp van een filmkrantje, en krijg dus allemaal foto's die de mensjes van het internet hebben afgetrokken. Lekker makkelijk denken ze.

Serieus, krijg echt gifjes en shit. Ik heb ze gezegd dat de minimale resolutie 240 dpi moet zijn, en dan zeg je "goh als ik deze wil gaan gebruiken krijgt hij een maximale grootte van 12 bij 16 millimeter", dan krijgen ze het idee wel. Of van die wallpapers die ze van films vinden...pff..enig.

• Flaman
Hey bedankt allemaal :)

Ik heb hier iig heel wat aan.

Ik kreeg net te horen dat een exklasgenoot van mij leerlingdrukker is, misschien kan ie wel wat regelen :)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op dinsdag 02 oktober 2001 10:05 schreef Yellow het volgende:
Ik geloof niet dat jij het basisprincipe achter afmetingen en resoluties snapt.. Een afmeting is de fysieke afmeting, dus hoeveel bij hoeveel centimeter je flyer is, of een afbeelding op die flyer..

DPI staat voor Dots Per Inch en dat houdt in dat op ieder lijntje met een lengte van 2.54 cm een aantal puntjes worden gedrukt/print, dat staat los van de afmetingen..

300 wordt vaak gebruikt maar ook 254 DPI (is 100 dots per centimter) komt veel voor..

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op dinsdag 02 oktober 2001 14:48 schreef TripleM het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat jij het basisprincipe achter afmetingen en resoluties snapt..
Ik geloof niet dat jij het helemaal goed gelezen hebt....

Flickr

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op dinsdag 02 oktober 2001 10:57 schreef Yellow het volgende:
Typevaud

Dat denk ik niet. Er zijn namelijk echt veel vrienden en kennissen van me die niet eens weten wat DPI is. Ook kladgenoten van me, terwijl die toch multimedia vormgeven doen. :?

Trouwens,
heb ook eens een logo gemaakt voor iemand. Dat moest ook gedrukt worden, maar dat wist ik eerst niet. Is ff paar dagen heen-en-weer mailen over heen gegaan, maar uit eindelijk is alles goed gegaan. :)

Maaruh, er wordt gezegt dat drukkers het liefste Quark-files hebben, op CD gefikt met een Mac?
Dat zal best waar zijn, niet veel ervaring mee. Maar dat heeft denk ik lang niet iedereen. Met Illustrator en een Win-PC lukt het toch ook prima.. :?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op dinsdag 02 oktober 2001 15:44 schreef OkkE het volgende:
[..]
Met Illustrator en een Win-PC lukt het toch ook prima.. :?
Mijn idee, 5 jaar geleden was dat misschien zo maar tegenwoordig kan een beetje drukker toch gewoon pc formaat aan :?

Flickr

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:38
Voor hoeveelheden vanaf 5.000 is studio17 erg goedkoop. Zie studio17.nl.

• Willem
Op dinsdag 02 oktober 2001 15:46 schreef DeFeCt het volgende:

[..]

Mijn idee, 5 jaar geleden was dat misschien zo maar tegenwoordig kan een beetje drukker toch gewoon pc formaat aan :?
Nope.. ik kan die mening niet helemaal sharen jammergenoeg. Op het grafische niveau wordt toch nog het liefst met Macintosh gewerkt. En deze discussie is hier al herhaaldelijk gevoerd, en wil ook niks uitlokken ofzo.

Maar ik moet toegeven dat ik echt 100% liever (web)dev en HTML op een pc dan op een Mac. Appletje alleen voor vormgeving en DTP, meer niet.

PC voor de rest :)

Alhoewel ik moet zeggen dat een drukker wel een Word document moet kunnen openen, als is 't op een Mac.

• 2

2

Als je het over Quark Express hebt ga je geheid gezeik krijgen als je met PC bestanden bij een drukker aan komt dragen.

Word heb je in principe ook voor mac, maar als je teksten gaat aanleveren doe je dat het beste als WP 5.1 voor DOS (in word onder opslaan als) althans, dat is wat ze mij verteld hebben. En dat heeft niets te maken met verschil in systeem, dat is gewoon omdat word een kutprogramma is wat zijn eigen regels heeft verzonnen met trema's en dergelijke.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op dinsdag 02 oktober 2001 16:06 schreef 2 het volgende:
Als je het over Quark Express hebt ga je geheid gezeik krijgen als je met PC bestanden bij een drukker aan komt dragen.
Half jaartje gelden heeft een designer hier nog de huisstijl in kwark op een pc gemaakt, was volgens mij geen enkel probleem...

Flickr

• sidefx
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 12:27
Volgens mij kan je beter bij de drukkerij gaan vragen welke bestandsformaten ze daar hanteren, dat is niet echt universeel in de "drukwereld" Ik werk zelf bij een kleine drukkerij, die vent gebruikt corel draw :r

en over die DPI`s, met 1200 dpi heb je al een aardig resultaat hoor.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op dinsdag 02 oktober 2001 16:29 schreef sidefx het volgende:
en over die DPI`s, met 1200 dpi heb je al een aardig resultaat hoor.
Vind 1200 nog al veel eigenlijk...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• 2

2

Op dinsdag 02 oktober 2001 16:12 schreef DeFeCt het volgende:

[..]

Half jaartje gelden heeft een designer hier nog de huisstijl in kwark op een pc gemaakt, was volgens mij geen enkel probleem...
Ja het kan ook wel, maar mac is gebruikelijker, toch?

• Obi

Obi

Op dinsdag 02 oktober 2001 15:44 schreef OkkE het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Er zijn namelijk echt veel vrienden en kennissen van me die niet eens weten wat DPI is. Ook kladgenoten van me, terwijl die toch multimedia vormgeven doen. :?
Je typefout: klaDgenoten, komt ineens wel erg goed uit als zij niet weten wat DPI is... (bij een opleiding vormgeven).
Trouwens,
heb ook eens een logo gemaakt voor iemand. Dat moest ook gedrukt worden, maar dat wist ik eerst niet. Is ff paar dagen heen-en-weer mailen over heen gegaan, maar uit eindelijk is alles goed gegaan. :)
Een logo design je alleen in Illustrator (of een ander vectormatig illustratiepakket) of het nou gedrukt gaat worden of niet... Dan doet DPI er niet toe. Toch is het prettig om ook in Illustrator op 'real size' de designen aangezien stroke = 1 dan ook echt stroke = 1 is..
Maaruh, er wordt gezegt dat drukkers het liefste Quark-files hebben, op CD gefikt met een Mac?
Dat zal best waar zijn, niet veel ervaring mee. Maar dat heeft denk ik lang niet iedereen. Met Illustrator en een Win-PC lukt het toch ook prima.. :?
Voor een goede maathantering is het écht wel handig om de boel in Quark op te leveren. Verkleint het risico op fouten aanzienlijk.

Verwijderd

tenzij je natuurlijk over een Macintosh en QuarkXPress beschikt natuurlijk
hehe, dat zijn de echte (8> (8>

/me hoort daar ook bij

enne drukkers prefereren zeker weten wel macs hoor!
(en vroeger stuurde men nog Jazzes en Zips heen en weer, die goeie ouwe tijd)

Verwijderd

Fonts/plaatjes meeleveren
CMYK kleuren gebruiken
minimaal 300 DPI

of Illustrator maken en rasterizen en saven als eps! importeren in quark wat 'overflow' (verloop <-important) erbij rekenen.
vragen om een proefdruk!!

Vergeet ook niet de PMS kleuren netjes aan te geven

Verwijderd

In de computer arts van deze maand staat een interessant artikel: "print for webdesigners"

Als je gaat dtp'en zijn er veel meer dingen waar je rekening mee moet houden dan als je met een website bezig bent, in dat artikel staan veel van die dingen genoemd.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op dinsdag 02 oktober 2001 19:50 schreef denki_akira het volgende:
Tegenwoordig stuurt men hele macs heen en weer :? ;)

</flauw>

Flickr

• Obi

Obi

Op woensdag 03 oktober 2001 09:32 schreef DeFeCt het volgende:

[..]

Tegenwoordig stuurt men hele macs heen en weer :? ;)

</flauw>
:D

Daar hebben ze tegenwoordig die fijne Powerbook G4 titanium voor uitgevonden :9~

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op dinsdag 02 oktober 2001 19:50 schreef denki_akira het volgende:

[..]

hehe, dat zijn de echte (8> (8>

* oh,when? hoort daar ook bij

* oh,when? kijkt naar de geboortedatum van denki_akira ( te vinden in het profiel) en bedenkt zich weer dat tijd een relatief begrip is...

De goede oude tijd...tja ;)

"You're only as good, as what you did last week."

• Obi

Obi

Op zaterdag 06 oktober 2001 01:30 schreef oh,when? het volgende:

[..]

* oh,when? kijkt naar de geboortedatum van denki_akira ( te vinden in het profiel) en bedenkt zich weer dat tijd een relatief begrip is...

De goede oude tijd...tja ;)
Jaja, die grafische artiesten worden steeds jonger.. in 'die goede ouwe tijd' was 'meneer' ongeveer 12 :D

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Op dinsdag 02 oktober 2001 14:48 schreef TripleM het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat jij het basisprincipe achter afmetingen en resoluties snapt.. Een afmeting is de fysieke afmeting, dus hoeveel bij hoeveel centimeter je flyer is, of een afbeelding op die flyer..

DPI staat voor Dots Per Inch en dat houdt in dat op ieder lijntje met een lengte van 2.54 cm een aantal puntjes worden gedrukt/print, dat staat los van de afmetingen..

300 wordt vaak gebruikt maar ook 254 DPI (is 100 dots per centimter) komt veel voor..
ff gecopy/paste uit het stempeltopic:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/raymondr/100bij100.gif

dit hierboven is een plaatje van 100 bij 100 pixels. dat is dus absoluut (het blijven 100bij100 pixels). als je het op een 22" monitor op een resolutie van 640*480 bekijkt is het een ERG GROOT plaatje (de pixels zijn dan erg groot), en bekijk je het op een 15" op een resolutie van 1600*1200 dan is het een ERG KLEIN plaatje (de pixels zijn dan erg klein), maar het plaatje blijft 100 pixels breed, en 100 pixels hoog. als je je videokaart op een resolutie van 100*100 kon zetten, dan paste dit plaatje precies op je beeldscherm.

nu over het printen:

een printer kan de puntjes op een bepaalde afstand van elkaar zetten, dat noem je DPI het aantal Dots per Inch.

stel je voor, je hebt een printer die print 600DPI. en je print een plaatje van 100 bij 100 pixels. dan passen daar dus 36 van die plaatjes in 1 vierkante Inch. want er passen er 6 in de breedte en 6 in de hoogte.

heb je een printer die print op 300DPI, dan passen er dus 3 in de breedte en 3 in de hoogte, dus dan zouden er 9 van die plaatjes op 1 vierkante inch komen.

Het komt er dus op neer, dat hoe hoger de resolutie van de printer is, hoe hoger de resolutie van het plaatje moet zijn om het mooi uit te kunnen printen.

wil je een plaatje hebben van 2 bij 2 inch (~5 cm) op een printer van 600DPI dan moet je dus een plaatje maken van 1200 bij 1200 pixels.

ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is?

(correct me if I'm wrong)

mijn T.net systeemspecspagina

• Obi

Obi

Op zaterdag 06 oktober 2001 02:57 schreef RRX het volgende:

[..]

een printer kan de puntjes op een bepaalde afstand van elkaar zetten, dat noem je DPI het aantal Dots per Inch.

(correct me if I'm wrong)
Kleine correctie, een printer print feitelijk zegmaar 150 DPI (als voorbeeld genomen), dan moet 'ie werkelijk veel fijner printen, en wel hierom: Een modern scherm is in staat elke pixel uit meer dan 16 miljoen kleuren te laten bestaan. Een printer moet deze kleuren benaderen door uit drie of vier basiskleuren een mengsel te maken, waardoor optisch een kleur ontstaan (kijk maar 's naar een abriboster van dichtbij). Om één gekleurde 'pixel' te fabriceren moet een printer meerdere 'punten' zetten.

Dat is ook de reden waarom voor drukwerk/ printwerk een hogere resolutie nodig is, terwijl op een beeldscherm een 72DPI plaatje er al haarscherp uit ziet.

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

vinnie1908

Appel != peer

Heb een flyer moeten maken (oplage 10.000 stuks) gewoon in Illustrator maken. Exporteren in EPS, en naar de drukker mailen/sturen (zip/cd) Standaard waarden laten staan.

Het sturen van een QuarkExpress bestand heeft geen effect. Dit is een plaatje van de door jou gekozen indeling. Een drukker zal hier niet blij mij zijn (Lees niets mee kunnen :) )

Anders Adobe Indesign ipv Quark moet kunnen m.i. en een beetje drukker met een Mac kan PC -> Mac converteren. Dit is nl. standaard functie in Quark.

Maar lekker in Illustrator maken, dan exporteren. Is wel zo makkelijk met Photoshop importeren etc... >:)

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Dit is dus gewoon erg! Ga es een opleiding ontwerpen doen ofzo. Rietveld misschien? Ga een Mac aanschaffen, QuarkExpress, Illustrator, etc. Kosten: f.30.000,- :)

Wat je natuurlijk ook kan doen is die opdracht deze kant op passen, dan regelen wij dat wel voor je. :P

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• Obi

Obi

Op zaterdag 06 oktober 2001 11:10 schreef Explore het volgende:
Wat je natuurlijk ook kan doen is die opdracht deze kant op passen, dan regelen wij dat wel voor je. :P
Wat is er jongen... Kun je zelf geen klanten krijgen..? :P

• Flaman
Ok ik heb contact opgenomen met een drukkerij

Ik moet een cdeetje met PSD formaat en TIFF formaat aan em geven.

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Op zaterdag 06 oktober 2001 11:32 schreef Obi het volgende:
Wat is er jongen... Kun je zelf geen klanten krijgen..? :P
:) Ik kom om in 't werk... Maar er kan altijd meer bij. :9

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

Verwijderd

Geen drukker gevonden, wel een bedrijf die dat spul inkoopt en op eigen papier laat drukken. Bovendien wel service en antwoord op je vragen. Leuke prijzen voor full colour visitekaartjes en flyers en zo...

Check het maar even:

[we doen niet aan SPAM binnen W&G, zoals je wellicht in de FAQ hebt gelezen.. officiele waarschuwing per mail is onderweg naar je]
Pagina: 1