Toon posts:

traag win2k netwerk...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb twee HP vectra PIII's met een onboard 10/100mbit 3com lan-adapter. Op de één win2kserver, op de ander win2kpro. Met elkaar verbonden via een 3com 8 poorts 10/100mb hub en cat5 utp kabel.

15MB kopieren duurt ong. 12 minuten. Ik zie op de hub het netwerk-activity lampje knipperen, en het 100MB-collision lampje knippert precies tegelijk.

Iemand een idee?

Verwijderd

probeer je netwerkkaarten eens op half-duplex te zetten (als dat nog niet het geval is).

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Als je de comps pingt, heb je dan packetloss??

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Probeer alleen is het tcp/ip protocol te installeren, en voor de rest geen protocollen dat wil soms ook wel eens helpen. Soms als je teveel protocollen installeert, dan heb je de kans dat teveel pakketjes over het netwerk wordt gestuurd en daardoor krijg je gewoon een veel te traag netwerk

Another white boy in this movie? Damn!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ping gaat alles goed.
Ik heb alleen tcp/ip op beide machines, en beide nic's op zowel half- als full-duplex mode gezet. Ook heb ik vaste ip-adressen geprobeerd i.p.v. DHCP.

Die 3com hub geeft de network-utilization aan. Die komt niet verder dan 1%. En dat collision lampje knippert de hele tijd volledig synchroon met het network-activity lampje. Dat baart me zorgen.

Verwijderd

Hallo, Ik heb hetzelfde probleem, win2k zend dan weer even door, dan weer niet, als ik bijv. 7 Gb van de ene PC naar de andere wil kopieren dan duurt dit wel 333 min. lijkt me wat lang. Volgens 3com zou de kabel te lang kunnen zijn (ljkt me sterk want i mijn school legt een kabel minstens 50m af en dat werkt ook) er zou storing kunnen zijn (ik heb cat5 en overal is storing maar dat zou met cat 5 geen probleem mogen zijn) en het zou kunnen dat je netwerkaart op dezelfe IRQ als je beeldschermkaart zit, dat zou problemen geven, als ik m'n bios alles anders instel dan helpt dit nog niet want win2k laat alles gewoon lekker op IRQ 9 staan :s ik snap er ook niets van met dat win2k.

Fullduplex en half hebben geen zin in dit geval, iemand andere suggesties ??? ik heb 3C990-Tx kaarten in m'n werkstations zitten en 3C997-tx in m'n server. lijkt me geen probleem. (beide encrypty namelijk)| :(

Verwijderd

Ik heb vannavond even een SQL-database op m'n server gezet, tijdelijk draai ik op die server win 98 :? Met het programma dat op m'n PC draait natuurlijk die database kan oproepen. Ik kan vragen of dat het programma iets bij elkaar wil zoeken dat bepaade dingen gemeen hebben in die database. Op het moment dat ik hem dat laat doen, gaan m'n systemen communiceren. Het grappige is dat deze dit dan onafgebroken blijven doen, dus dan is er geen enkel probleem met snelheden van de verbinding. Ik heb alles gewoon op auto-negotiate staan en blazen maar :) zou het aan win2K kunnen liggen dit probleem ????

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met Realtek...
Het lag of aan de drivers of aan de kaart zelf....
Op een beurs een 8139C gekocht en die doet het prima.
Zelfs met een switch was het zeet traag. een matige 7mb.
Met gamen vaak een time out... Nu haal ik 50mb

Blijft raar.

Win2K houd alles op 1 IRQ, bij mij is het 11, maar waarom.
Ik heb ooit gehoord dat het een BIOS instelling is...
maar zolang het werkt

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met Realtek...
Het lag of aan de drivers of aan de kaart zelf....
Op een beurs een 8139C gekocht en die doet het prima.
Zelfs met een switch was het zeet traag. een matige 7mb.
Met gamen vaak een time out... Nu haal ik 50mb

Blijft raar.

Win2K houd alles op 1 IRQ, bij mij is het 11, maar waarom.
Ik heb ooit gehoord dat het een BIOS instelling is...
maar zolang het werkt

Verwijderd

Topicstarter
Tja, er staan inderdaad meerdere devices op irq 9. Kan je nix aan veranderen volgens mij, of wel? Weet iemand dat? Ik heb geprobeerd het irq van de netwerkkaarten te verzetten naar 5 ofzo, maar dat config-progje van 3com zegt dat je dat niet kan wijzigen. Echt lastig, want 0,15Mb/sec vind ik wel erg weinig...

Verwijderd

Topicstarter
Ohja, ik zag net dat het helemaal geen onboard kaartjes zijn. Het zijn gewoon 3c905C-TX pci kaartjes. En het 3com diagnostics programma zegt dat ze in orde zijn.

Echwel een probleem! :'(

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! :)

Opgelost!

Ik had ze op half-duplex gezet, vanuit windows dan, en dat werkte niet. Toen nieuwe drivers van 3com.com, werkte ook niet. Toen 3c90xcfg.exe --> half duplex gezet en......

>:) Het werkt!!! >:)

Bedankt voor de tips!
Pagina: 1