2 netwerkkaarten en Windows NT 4.0

Pagina: 1
Acties:

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:41
Ik weet niet zeker of ik op het juiste forum zit, maar goed. Ik heb een redelijk oude computer en die wil ik als server configureren. Nu heb ik daar WinNT op geinstalleerd. Als eerste plug ik m'n chello kaart(realtek 2029 ofzo iets) erin. Die configureer ik en ik krijg een ip van chello, dat gaat nog goed. Maar dan plug ik m'n interne hub(realtek 2029), dus NT zegt deze kaart is al geinstalleerd bla bla. Dus die configureer ik ook en dan opnieuw opstarten.
Als ie weer opnieuw is opgestart krijg ik te zien: Tenminste een van de services kon niet worden opgestart. En ik probeer dus ipconfig /all en ik krijg geen ip meer. De chello kaart krijgt automatisch een ip en de interne hub heb ik zelf een ip toegewezen dus dat kan het niet zijn. Heeft WinNT moeite met 2 netwerkaarten of komt het doordat het 2 realtek kaarten zijn? Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Kia Niro-EV 2024

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:51

evaarties

Powerball @ 12.582

Probeer NT eens te installeren met beide kaarten al in het systeem geprikt. Misschien dat ie ze dan allebei (goed) ziet.

• Freak187
Ja dat zou heel goed kunnen. Maar als dat niet werkt, zou ik ook gewoon 1 van de adapters als een ander merk kunnen installeren? Dus dat ik die chello kaart als een NE-2000 compatible kaart installeer of zal dat conflicten geven?

Kia Niro-EV 2024

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:51

evaarties

Powerball @ 12.582

Daar weet ik niet, ik zou zeggen: probeer het!

Anders een goedkoop ander kaartje kopen ...

PS: Zitten beide kaarten wel op een verschillende IRQ?

Verwijderd

Dat heb ik eerder gehoord: Als je 2 Dezelfde netwerkkaarten in een NT4 machine prikt ziet hij er maar 1. Als ServicePack 6a niet helpt: Win2K heeft dit in ieder geval niet meer. Of ander even een kaartje ruilen. Ik heb er anders nog wel eentje te koop voor je, regio Haarlem.

• Freak187
Ik heb service pack 4 geinstalleerd, maar ik zal anders ff win98 installeren want die heeft er volgens mij ook geen last van. Kan iemand mij zeggen hoeveel hard disk ruimte win2000 nodig heeft? Ik heb 550 mb ter beschikking. ;(

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

Gooi SP6a er even overheen, is altijd de moeite! SP4 5 en 6 hebben alle onvolkomenheden, 6a is wel goed!

edit:

Win98 heeft ongeveer 300MB nodig, afhankelijk van wat je installeert. Daarnaast heb je nog ruimte nodig voor je apps.

• Freak187
Ben ik ook dan van probleem af, dat je als je je adapter installeert het PCI nummer moet geven. Want ik doe dit nu gewoon op goed geluk of maakt dat niet uit? Ik doe de chello kaart op 0, en de interne hub op 1 of is dat niet goed?

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

Ik heb nooit PCI-nummers op moeten geven...Als SP6a niet werkt misschien even 2 andere kaartjes proberen.

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
kijk ff in het event log, onder administrative tools, en kijk wat er fout is, dat zal je iets meer vertellen. Windows nt (top os naar mijn idee) heeft geen enkel probleem met 2 netwerkkaarten, ook niet met 2 identieke. Maar zoals eerder gezegt, kijk ook ff of ze wel beide een ander irq hebben.

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 11:41 schreef Freak187 het volgende:
Ik heb service pack 4 geinstalleerd, maar ik zal anders ff win98 installeren want die heeft er volgens mij ook geen last van. Kan iemand mij zeggen hoeveel hard disk ruimte win2000 nodig heeft? Ik heb 550 mb ter beschikking. ;(
te weinig voor win2k... voor je netwerkkaarten ff je irq's nalopen. in principe gaan 2 dezelfde netwerkkaarten prima in nt (praat nu wel over nt4sp6a maar dat is al genoeg aangeraden)
Pagina: 1