Op dinsdag 02 oktober 2001 12:52 schreef Vilenin o.a. het volgende:
Dan is er de snelheid van de webserver. ASP moet gecompileerd worden, dus als je een trage server hebt, moet je minder ASP gebruiken. Je zal misschien zeggen dat dat heel weinig uitmaakt - en dat is ook zo. Het maakt miliseconden uit.
Dat ben ik met je eens, tot op zekere hoogte (hoewel het daar hier niet overging):
Ik thuis voor de gein eens een beetje getest wat sneller was, een string variabele vullen in een loop (1 to 100000 of zo) en aan t eind printen, of iedere loop een response.write doen.
Bij mij lokaal (amd 1ghz, 384mb) was het verschil daartussen (niet echt gebenchmarked, maar gewoon voor de loop ingaan d = timer, en na de loop verschil=timer-d) minder dan een halve seconde. Op een host waar ik een site heb draaien heb ik datzelfde scriptje toen geupload, en op die server werd het verschil ineens ong. 20 seconden! (een paar maal, niet vlak achter elkaar, geprobeert, en 't was iedere keer ongeveer hetzelfde verschil). Conclusie 1 is natuurlijk dat het script niet echt realistisch is, en dat de server van die host best geupgrade zou mogen worden

maar aan de stelling
Conclusie: code op de manier waarop je het zelf het overzichtelijkst vindt.
zou ik willen toevoegen: zolang je maar niet alles eerst in een string var stopt en pas aan het eind uitspuugt...
Op die manier heb ik op pagina's die ik een tijd geleden had gemaakt, toch nog wat perfomance winst kunnen boeken (niet alleen door die stringvars, maar ook het continue wisselen tussen asp en html). Performance is over het algemeen niet m'n eerste punt, maar ik hou het wel in gedachte en probeer hier en daar het wel wat sneller te maken.