Geen beeld, monitor wel aan

Pagina: 1
Acties:

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 03:15

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Hallow!

Ik ben zuur, want ik heb een probleem met mijn IETS meer dan drie jaar oude Philips 107S 17" monitor. :(
Namelijk: het stomme ding geeft geen beeld! Hij staat wel aan (groene LEDje brandt), maar hij heeft er duidelijk verder geen zin in. Ik krijg ook geen statisch geknetter.

Aan de videokaart (GeForce2MX-200) ligt het ook niet, want een andere monitor doet het gewoon.

Kan iemand mij vertellen wat er met dat stomme ding is? Ik heb de kap er al afgehaald, maar ik zie geen losse draadjes of wat dan ook. De video-in kabel isser nog, alles zit vast. De voedingskabel zitter in... ik weet het niet meer.

PLZ help me!

Greetz, Azz.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Kan je die monitor op een andere pc testen?

Money for nothin' and your chicks for free

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 08:45 schreef DeeJee het volgende:
Sorry, vergeten erbij te zetten. Heb ik al gedaan. :) Deed-ie ook geen flikker :(

Verwijderd

Hmmm... Volgens mij issie kapot.

• Haaguit
  • Laatst online: 05-07 13:29

Haaguit

HBZNPLT!

Kijk ff naar de pinnetjes van je stekker. Ik had dat 1 pinnetje los was geschoten, en mijn monitor dus geen beeld gaf. Was helaas een integrale stekker, dus repareren was er niet bij. Kijk of er speling zit in de pinnetjes. Teveel speling kan duiden op los contact...

Succes! 8-)

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Op dinsdag 02 oktober 2001 08:45 schreef DeeJee het volgende:
Als je een beetje met je kabel klooit...? Gebeurt er dan wat?

Anders vrees ik het ergste voor je.

Money for nothin' and your chicks for free

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 08:57 schreef DeeJee het volgende:

[..]

Als je een beetje met je kabel klooit...? Gebeurt er dan wat?

Anders vrees ik het ergste voor je.
Ik heb al zo gigantisch veel geprobeerd, ook met die kabel kloten (video-in EN voeding) maar niks helpt.

Nog een vraag: zitter een LAMP in zo'n monitor? Je weet wel, je hebt die beeldbuis, en die loopt uit in zo'n toeter. Aan het eind van die toeter zit iets wat LIJKT op een lamp. Als dat idd een lamp is, dan gaat-ie bij mij niet aan...

HUIL!!! :(

[EDIT]Welke suggestie of tip jullie ook eventueel maar mogen hebben, POST m PLEASE! Ik MOET dat ding weer aan de praat hebben! (Binnenkort LAN-party 50 pers. met al mijn kameraden en andere lui :) )

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
*kick*

Niemand die tips heeft?

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

Nieuwe monitor kopen :P

nee echt, ik heb nu ook bijna zoiets, alleen mijn monitor gaat dus helemaal niet meer aan. Maar die lamp waar jij het over heb is geen lamp dat is je neutronenkanon ofzoiets, iig dat din is het belangrijkste stukkie van je monitor want die schiet al je beeld naar je scherm, als die nix doet dan istie kapoet en zal je toch een nieuwe moeten kopen, die hele beeldbuis is namelijk nogal duur. en een nieuwe 17" heb je voor f600,- (als je een beetje kwaliteit wil)

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Verwijderd

bij mij is hetzelfde gebeurd. Ik heb een iiyama. Hij staat wel aan maar inderdaad is de beeldbuis mooi zwart. Is klote, want dan issie gewoon kapot. Wat precies is mij ook een raadsel maar de mijne viel gelukkig nog ruim binnen de garantie en wordt dus op dit moment gemaakt.
Mijn theorie over dit probleem is dat er in eerste instantie enkele zekeringetjes kapot zijn gegaan. Ik heb verder mijn mon. niet uit elkaar gehaald omdat er nog garantie op zit. (ze zoeken het zelf maar uit :) )
Maar het feit dat je elektronenbundel het niet meer doet is in eerste instantie gewoon een stroomonderbreking naar de bron. het kan zijn dat ie namenlijk een te grote stroomstoot krijgt bij het aanzetten en daar is voor beveiligd door middel van enkele 'simpele' zekeringetjes. Grote kans dat die doorgefikt zijn en aan vervanging toe zijn. Het kan natuurlijk 100 andere mogelijkheden zijn dat geef ik toe, maar als ie buiten de garantie valt en het zou veel geld gaan kosten om hem te laten repareren is het misschien geen slecht idee hem open te schroeven en op zoek te gaan naar zekeringetjes/weerstandjes oid.
veel succes!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Met andere woorden:

IK BEN ZUUR! K*Tzooi

Iemand nog een 17" te koop?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
nee met andere woorden, check de zekeringjes.

of laat het doen en dan nieuwe erin en lijkt mij dat het je dan minder kost dan een hele nieuwe monitor.

:)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:41

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het kan zijn dat er een zekering uit je hoogspanningsvoeding geklapt is. Het kan ook zijn dat je elektronenkanon (dat waarvan jij dacht dat het een lamp was) stuk is. In het eerste geval is het natuurlijk vrij goedkoop op te lossen. In het tweede geval, Probleem.

Bel anders eens het officiële reparatiecentrum van Philips op. Da's SIL in Haarlem, 023-5319246. Die kunnen vast wel een prijskaartje aan de reparatie hangen... Of anders eens de helpdesk bellen. Misschien hebben ze medelijden en willen ze hem toch als onder garantie aannemen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 15:38 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:
Het kan zijn dat er een zekering uit je hoogspanningsvoeding geklapt is. Het kan ook zijn dat je elektronenkanon (dat waarvan jij dacht dat het een lamp was) stuk is. In het eerste geval is het natuurlijk vrij goedkoop op te lossen. In het tweede geval, Probleem.

Bel anders eens het officiële reparatiecentrum van Philips op. Da's SIL in Haarlem, 023-5319246. Die kunnen vast wel een prijskaartje aan de reparatie hangen... Of anders eens de helpdesk bellen. Misschien hebben ze medelijden en willen ze hem toch als onder garantie aannemen.
* AzzKickah vind dat een een goede tip!
Pagina: 1