Hallo, vraagje gisteren mijn even gekeken of ik in de bios ook mijn moederboard snelheid kan veranderen in de bios en ja hoor dat kan ik die op 100/100 Hz gezet. En nu doet mijn compuetr niets meer als een vreemde tuuuuut geven en hij gaat niet eens meer uit. ??? Ik dacht OO even baterij eruit en klaar maar nee dat was niet de oplossing ? Heeft iemand een tip ??
In mobo boekje zoeken wat de piep betekend.
Juist
Verwijderd
Vaak is het niet dat je de batterij eruit moet halen maar een jumper even op 2 andere pinnetjes doen. Moet je even in je boekje lezen welke 2 dat zijn. 3 pinnetjes naast elkaar zijn het
succes ermee, is echt geen probleem hoor
groeten
Me
groeten
Me
?
Asus TX97 AMD k6-3+ 450@500@83x6(hardware max)@2,5v(hardw min) 128kb L1 cache@500 256kb L2 cache@500 512 kb L3 cache@83 Alpha Pal6035+sunon@5v 256 Mb(hardw max) PC133@83 Voodoo3 2000 PCI 143@199@2,80v (with V mod) SB Live! Dmax 60+ 30Gb @UDMA33(hardw max)
Welk MBOp dinsdag 02 oktober 2001 08:41 schreef steffan het volgende:
Hallo, vraagje gisteren mijn even gekeken of ik in de bios ook mijn moederboard snelheid kan veranderen in de bios en ja hoor dat kan ik die op 100/100 Hz gezet. En nu doet mijn compuetr niets meer als een vreemde tuuuuut geven en hij gaat niet eens meer uit. ??? Ik dacht OO even baterij eruit en klaar maar nee dat was niet de oplossing ? Heeft iemand een tip ??
Welk Bios
Welke CPU
Welk geheugen
Daar wordt het weer ietsjes makkelijker van
Verwijderd
Haal je batterij uit je mobo, zet je computer aan. (als het goed is doet ie het nu weer gewoon) dan zet je je computer weer uit en duw je je batterij er weer in. That's all. Teminste dat werkt bij mij altijd. (op ouwe mobo's waar ik niet weet waar die pinnetjes zitten die je moet kortsluiten)
Uh, als je je batterij uit je bios haalt dan start je pc niet echt meer op.
Signature
Ten eerste zit er geen batterij in je bios, en ten tweede, als je die batterij effe uit je mobo haalt en weer terug stopt, start je pc echt wel weer opOp dinsdag 02 oktober 2001 09:53 schreef NukeZz het volgende:
Maar zoek inderdaad gewoon je manual effe op. Daar staat ergens een jumpertje in dat je moet verzetten om de bios te resetten..
Hmm das niet waar. Je kunt batterij er prima uithalen hoor. Ik heb op school ooit een Compaq gehad die het zelfs zonder batterij en met 'laat BIOS leegloop jumer' aan het presteerde om zijn instellingen TOCH te onthouden voor 1,5 uurOp dinsdag 02 oktober 2001 09:53 schreef NukeZz het volgende:
Jumpertje zit meestal naast je batterij...wel stekker er uit, anders krijgt ie alsnog stroom bij sommige mobo's...Op dinsdag 02 oktober 2001 08:56 schreef Mr_Cobra het volgende:
Vaak is het niet dat je de batterij eruit moet halen maar een jumper even op 2 andere pinnetjes doen. Moet je even in je boekje lezen welke 2 dat zijn. 3 pinnetjes naast elkaar zijn het
groeten
Me
Dus stekker er uit, jumpertje omzetten van 1-2 naar 2-3 of andersom, of batterij loswippen als dat kan...als je niet zeker weet welke jumpers je moet hebben...dan ff wachten...stekker er weer in, en dan instellingen in je bios opnieuw instellen, hij is alles in prinipe kwijt, maar je hoeft waarschijnlijk alleen CPU snelheid en datum tijd in te stellen, de rest ziet meestal zelf...alleen als je wil bij-tweaken settings wijzigen...dus...
Succes!
Ik ga het vanmavond allemaal proberen hartelijk bedankt iedereen. Ik weet niet wat voor moederboard ik heb en jumpers ?? Een celeron proceessor 266 oud en gaar. En alles onboard. ( geluid en en video ) en alles is ongeveer drie jaar oud.
Bedankt nogmaals
Bedankt nogmaals
Pagina: 1