KT7 bios flashen met 3R en 4A mislukt

Pagina: 1
Acties:

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Ik begrijp er geen snars van. Heb eerst 3R geprobeerd kon ik niet meer opstarten...kreeg melding PRESS A KEY TO REBOOT ...ofzo. Bios gereset. ZT versie weer terug gezet. Die werkt tenminste. Later nog 4A versie geprobeerd...ook niets...ZT weer terug.

Ben uitgegaan van standaard settings volgens mij. Of zitten hier nog haken en ogen aan? Tja, ik heb een Diamond Fireport scsi-kaart en een SB Live....maar ik dacht juist dat die beter ondersteund werden in de nieuwere bios versies.

Dan nog een vraagje: kan een bios zeg maar 'ziek zijn'? Dus dat ie bijv. niet goed is geflashed en daarom niet helemaal goed functioneert?

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 08:39 schreef razoon het volgende:
Ik begrijp er geen snars van. Heb eerst 3R geprobeerd kon ik niet meer opstarten...kreeg melding PRESS A KEY TO REBOOT ...ofzo. Bios gereset. ZT versie weer terug gezet. Die werkt tenminste. Later nog 4A versie geprobeerd...ook niets...ZT weer terug.

Ben uitgegaan van standaard settings volgens mij. Of zitten hier nog haken en ogen aan? Tja, ik heb een Diamond Fireport scsi-kaart en een SB Live....maar ik dacht juist dat die beter ondersteund werden in de nieuwere bios versies.

Dan nog een vraagje: kan een bios zeg maar 'ziek zijn'? Dus dat ie bijv. niet goed is geflashed en daarom niet helemaal goed functioneert?
Ik kan je geen oplossing geven helaas. Wel wat bevestiging dat je NIET gek bent.. ;)

Ik heb een KT7-RAID mobo met een TB1333@1340 (13*103), en een Advansys SCSI kaart.

Versie 4A geeft hier ook problemen. Om precies te zijn wordt Win98SE gek, bluscreens..
NT4 loopt er wel mee :?

Alle andere versies inclusief 3R werken echter wel goed. Het probleem met 4A schijnt toch weer de SCSI toestand te zijn.

Voorlopig gebruik ik hier maar weer de ZT versie, wat ook voor een KT133 chipset goed genoeg is. De 3R is vooral voor de KT133A chipset.
(KT7=KT133 en KT7A=KT133A)

Verwijderd

Hallo :)
Het lukt mij ook niet die biossen te patchen, maar op www.biosmods.com kan je biossen downloaden die al gemod zijn, misschien dat je daar wat aan heb. En nu we het dan toch over biossen hebben, 3R en 4a doen het allebei niet bij mij. Bij 3R begint windows XP te zeuren over ntfs.sys of ik krijg het welbekende XP (aka win2k en NT4) bluescreen met een vage melding. En bij 4a krijg ik dat XP opstartscherm en daarna helemaal NIKS meer. Dus nu moet ik kiezen tussen 3c (degene die gloofik wel wat mousejitter veroorzaakt bij HD reads) of een nog oudere :(
Misschien iemand die hier ook ervaring mee heeft?

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 14:41 schreef WoUz het volgende:
Hallo :)
Het lukt mij ook niet die biossen te patchen, maar op www.biosmods.com kan je biossen downloaden die al gemod zijn, misschien dat je daar wat aan heb. En nu we het dan toch over biossen hebben, 3R en 4a doen het allebei niet bij mij. Bij 3R begint windows XP te zeuren over ntfs.sys of ik krijg het welbekende XP (aka win2k en NT4) bluescreen met een vage melding. En bij 4a krijg ik dat XP opstartscherm en daarna helemaal NIKS meer. Dus nu moet ik kiezen tussen 3c (degene die gloofik wel wat mousejitter veroorzaakt bij HD reads) of een nog oudere :(
Misschien iemand die hier ook ervaring mee heeft?
Goeie site trouwens, dat Biosmod, bedankt ! ;)

Heb je de 49Beta versie al gepobeerd, of de 3C die die persoon zelf gebruikt van die site ? Beide werken hier op zich ook goed.