Toon posts:

Dode pixels??!?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
waaraan herken je precies dode pixels?

ik heb namelijk een streep op het beeld, vooal op witte achter grond. deze gaat verticaal en is 3 cm lang. Hij ziet eruit als:

paar pixels errug wit (witter danwitte achtergrond) - dan rood/zwart pixelstje..

lijkt net of het een 'natte' veeg is maar je kan het er niet af poetsen...

zijn dit nu dode pixels of is het wat anders? het is erg storend, zit ongeveer in het midden.

Greetz.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 23:00
[edit]
hier klopt niks van... |:(

maar wat voor monitor heb je precies ?

Verwijderd

Topicstarter
jaja de VM Pro 451 van iiyama
ik heb een nieuwe tpic gemaakt omdat dit toch echt over dode pixels gaat.....

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

zo'n plat beeldscherm zeker met die 2 tot 4 draden horizontaal door de beeldbuis om trilling tegen te gaan ?

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• Dennis
Op dinsdag 02 oktober 2001 08:16 schreef rambo-2001 het volgende:
zo'n plat beeldscherm zeker met die 2 tot 4 draden horizontaal door de beeldbuis om trilling tegen te gaan ?
Nou, als je leest en je ziet verticaal staan, zal dat het niet zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
nee het zijn niet die 2 draden nee...........doh ik weet wel wat van beelschermeen.
maar hier een asci dinges om je een vorstelling te geven...

---------------------------
| |
|-----draden--------------|
| |
| \ |
| |
|-------draad-------------|
| |
---------------------------

ik denk dat als ik dit post het scheel wordt maar paste het ff in notepad...

die slash is dan m'n streep...net of het nat is (als je een keer te hard niest...) maar je kan het er niet afvegen.

greetz.

PS> iemand een idee? anders wordt ik erg pissed opiiyama dit is namelijk de monitor die volgens hun 100% goed zou zijn (na half jaar eindelijk niewe)..ik stap dan naar de rechter.

• Dennis
Als dat werkelijk zo is kun je wel alvast je advocaat bellen, want ik vermoed dat die beeldbuis er misschien te dicht tegenaan zit oid...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:17
een dooie pixel is gewoon een pixel die altijd zwart blijft. hoogst irritant imho.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:58
Ik had op een oud 14" scherm ook een dooie pixel, precies in het midden. mooi zwart puntje :)

Vorige week ook een Lite-on TFT scherm bij Norrod bij iemand neergeplant. Zag er perfect uit, geen dooie pixels. Echter na een uurtje draaien zag ik het eerst lichtgaatje al zitten :(

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-06 23:51

darthdrinker

HELP!

Als je met een zon merk monitor een probleem hebt bel je de fabriekant en dan krijg je een nieuwe.
Daar koop je zon duur merk voor.
veel suc6.

Iemand doodmaken met een blije mus.....

• Infernis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 07:17

Infernis

Psychotic Weaboo

soms kan het wel bedrog zijn.
Ik heb sinds een week m'n LCD scherm, en af en toe zie ik zo puntjes, dan begin ik al te hopen dat het geen dooie pixel is, blijkt dat het alleen maar een vuiltje is.

Het rare is dat je er redelijk goed moet op vegen voor het weg is. Met de vingers gewoon of blazen krijg je heb niet weg, pas als je een stuk stof gebruikt gaat het wel. Weird shit.

M'n hart begint al sneller te slaan als ik zo een puntje zie :)

• monkel
  • Laatst online: 06:23
check je handleiding es

volgens mij staat er ergens iets over wat je nu beschrijft

(ik geloof dat het wordt opgelost door een klap tegen de zijkant te geven :) maar ik zou eerst ff kijken of dat ook moet)

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 13:03 schreef monkel het volgende:
geloof dat het wordt opgelost door een klap tegen de zijkant te geven
niet te hard slaan he :P

het is trouwens inderdaad raar spul wat op een TFT scherm zit. het heeft wel rare eigenschappen....

Verwijderd

Topicstarter
mensen het is geen TFT !!!!!!

• Wild pigeon
  • Laatst online: 01-08 19:56
Op dinsdag 02 oktober 2001 18:31 schreef hawkeye007 het volgende:
mensen het is geen TFT !!!!!!
Dan kan je ook geen dode pixel hebben!

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:09
Lijkt meer op een krasje als je het zo beschrijft..

En dode pixels kunnen dus wel op een CRT, maar dat zijn dan waarschijnlijk fouten in het raster of in de fosforlaag..

• Wild pigeon
  • Laatst online: 01-08 19:56
oeps :)

Ik dacht dat een monitor geen dode pixels kon hebben (dat alleen TFT's dit hadden...) sorry voor de onduidelijkheid!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:41

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Die draadjes overdwars op die monitor zijn er om de lijntjes uit elkaar te halen.

Gewone monitoren hebben namelijk een raster met gaatjes erin. Bij dat soort trinitron / diamondtron monitoren zijn er allemaal vertikale lijntjes gespannen. Die twee lijntjes overdwars, die je kan zien zitten, zijn er om die vertikale lijntjes uit elkaar te houden.

Wat er waarschijnlijk bij jouw monitor is gebeurd dat over een klein stukje twee aangrenzende lijntjes aan elkaar zijn gaan plakken. Links van het naar rechts geschoven lijntje zie je dus een heldere lijn in het "gat" dat het achterlaat, en de twee aan elkaar gekleefde lijntjes zelf vormen het donkere lijntje.
Wat "percussive maintenance" (dus een klap op de zijkant) kan de oplossing geven. Zoniet, garantie.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Topicstarter
euhm de lijntjes zitten verticaal en een beetje schuin...
er is er trouwens nog 1 bij gekomen damn, 5 mm naast die andere, hij is wel kleiner.

ik ga morgen HEEEEEEEEEL boos iiyama bellen.

greetz

• monkel
  • Laatst online: 06:23
Op dinsdag 02 oktober 2001 22:35 schreef hawkeye007 het volgende:
euhm de lijntjes zitten verticaal en een beetje schuin...
er is er trouwens nog 1 bij gekomen damn, 5 mm naast die andere, hij is wel kleiner.

ik ga morgen HEEEEEEEEEL boos iiyama bellen.

greetz
ik zou toch ook es effe op pagina 15 van je handleiding kijken

Verwijderd

Topicstarter
je bedoeld

Due to the nature of the DiamondtronTM NF CRT, in rare cases, a misalignment of the aperture grille may happen by the shock or vibration caused during transportation. If a black vertical line appears on the screen, apply a light shock to the side of the monitor with your hand. If the problem persists, follow theprocedure below.

Display a full white picture and inspect the problem area.
Display a high-white picture that covers the problem area to shoot a strong electron beam. Leave itfor a while, until the problem disappears.

dat is het niet, het is geen zwarte lijn...het is gekleurd en het is volgens mij gewoon een beschadiging....

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
probleempje met de lamelen ofzo?

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
probleempje met de lamelen ofzo? ( ja die heeft je monitor ook )

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op woensdag 03 oktober 2001 08:42 schreef happy3736 het volgende:
probleempje met de lamelen ofzo?
Op woensdag 03 oktober 2001 08:42 schreef happy3736 het volgende:
probleempje met de lamelen ofzo? ( ja die heeft je monitor ook )
2 probleempjes met de lamelen? :{

maar: staat er niet iets magnetisch in de buurt, als ik me boxen in de buurt heb staan, TV die aan staat ofzo, krijg ik ook allemaal rare lijnen over me monitor heen

miss voeding die dichtbij je monitor staat ofzo?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:41

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op woensdag 03 oktober 2001 09:54 schreef ikbenveldmuis het volgende:
maar: staat er niet iets magnetisch in de buurt, als ik me boxen in de buurt heb staan, TV die aan staat ofzo, krijg ik ook allemaal rare lijnen over me monitor heen
Je bedoelt het Moiré-effect. Dat is dit niet. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1