Raar videokaart probleem

Pagina: 1
Acties:

• remulus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 17:08
Twee maanden geleden heb ik mijn Hercules Geforce 2MX, die ik gekocht heb bij Computer Land, terug gebracht na de winkel omdat hij kapot was.
Nou ik na twee maanden eindelijk mijn videokaart weer terug heb heb ik een heel raar probleem.
Als ik windows op start dan blijft windows maar videokaarten vinden.. en er zit er echt maar één in.
Zowel onder Win2k als onder Win98 gaat het mis.
Weet iemand misschien waar dit aan ligt of heb ik gewoon weer een defecte videokaart gekregen... :'(

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

Zo te zien is er tijdens de reparatie aan je kaart toch iets niet helemaal lekker gegaan. Dit duidt op een AGP bus herkennings probleem. Een collega had van mij precies dezelfde problemen en heeft toen maar een totaal andere kaart gekocht dan van het merk hercules.

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Terug gaan en zeuren dus maar weer.

• remulus
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:58 schreef Wekkel het volgende:
Terug gaan en zeuren dus maar weer.
Ik word een beetje moe van dat zeuren daar.. de vorige keer duurde het dus 2 maanden voordat ik m'n videokaart weer terug kreeg.. en alleen omdat ik maar bleef zeuren...

Misschien dat ik daarom ook wel een kapotte heb gekregen.. |:(

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Check in je bios of je:
"assign irq to vga" setting aanstaat.

• remulus
Op dinsdag 02 oktober 2001 15:10 schreef KillerAce_NL het volgende:
Check in je bios of je:
"assign irq to vga" setting aanstaat.
staat aan :(

Verwijderd

Ik neem aan dat je er tijdens die twee maanden een andere kaart in hebt gehad ? Ik denk dat die drivers in de weg zitten.

Installeer een standaard VGA kaart, en de-installeer alle oude VGA drivers.

Daarna installeer je de goede drivers.

• remulus
Op dinsdag 02 oktober 2001 23:51 schreef Hooi het volgende:
Ik neem aan dat je er tijdens die twee maanden een andere kaart in hebt gehad ? Ik denk dat die drivers in de weg zitten.

Installeer een standaard VGA kaart, en de-installeer alle oude VGA drivers.

Daarna installeer je de goede drivers.
Ik heb zelfs al 2X windows geheel overnieuw geinstalleerd, zowel win2k als win98.. dus daar kan het vast niet aan liggen.. :?

Verwijderd

Installeer die kaart eens als een standaard VGA kaart. Heb je dat al eens gedaan ?

Was het trouwens een installatie op een lege schijf, of over de oude versie heen ?

• remulus
Op woensdag 03 oktober 2001 11:09 schreef Hooi het volgende:
Installeer die kaart eens als een standaard VGA kaart. Heb je dat al eens gedaan ?

Was het trouwens een installatie op een lege schijf, of over de oude versie heen ?
Installatie was op een geheel geformateerde harddisk..
En ik kan hem helemaal niet installeren, want ik kom windows niet in.. krijg constant een melding dat hij een nieuwe videokaart heeft gevonden.. en als ik dan een driver selecteer en hij vraagt nadien om opnieuw op te starten dan begint hij na het opstarten gewoon weer met het vinden van nog meer videokaarten... |:(

Verwijderd

Zoals ik al zeg, probeer hem eerst als standaard VGA kaart te installeren, niet als MX2.

Wat voor moederbord heb je ?
Heb je met de drivers van Hercules geprobeerd, of de Detonator drivers ?

• remulus
Op woensdag 03 oktober 2001 12:21 schreef Hooi het volgende:
Zoals ik al zeg, probeer hem eerst als standaard VGA kaart te installeren, niet als MX2.

Wat voor moederbord heb je ?
Heb je met de drivers van Hercules geprobeerd, of de Detonator drivers ?
Ik heb geprobeerd om hem als VGA kaart te installeren, maar dat maakt dus niets uit.. ik heb alleen de hercules drivers geprobeerd die er bij zitten.. maar goed, het lijkt me dat hij het gewoon moet doen.. volgens mij is het niet de bedoeling dat als je een videokaart koopt je dan niet de drivers kan gebruiken die erbij zitten.. al betwijfel ik of hij het met de nvidia drivers wel gaat doen..
moederbord is een MSI bord, die het trouwens altijd goed heeft gedaan.. ook met m'n andere Geforce 2MX kaart van Hercules voordat die kapot ging.

Verwijderd

Ik denk dat je maar twee mogelijkheden hebt.

- De problemen komen van een BIOS instelling, of problemen met de driver zelf die niet goed is. Of een combinatie van die twee. Probeer dan de standaard BIOS instellingen op te halen, en installeer de laatste officiele NVidia drivers.

- Het probleem waardoor de oude kaart kapot ging speelt misschien nog mee. Misschien is het moederbord daardoor beschadigd, b.v. de AGP bus. Wat moeilijk te beoordelen is de kip/ei vraag :
Is nu de VGA kaart kapot gegaan omdat het moedrbord het begaf, of is het moederbord beschadigd omdat de VGA kaart kapot ging.

Het klinkt nu een beetje alsof het tweede geldt... ;(

• remulus
Op donderdag 04 oktober 2001 12:36 schreef Hooi het volgende:

- De problemen komen van een BIOS instelling, of problemen met de driver zelf die niet goed is. Of een combinatie van die twee. Probeer dan de standaard BIOS instellingen op te halen, en installeer de laatste officiele NVidia drivers.

- Het probleem waardoor de oude kaart kapot ging speelt misschien nog mee. Misschien is het moederbord daardoor beschadigd, b.v. de AGP bus. Wat moeilijk te beoordelen is de kip/ei vraag :
Is nu de VGA kaart kapot gegaan omdat het moedrbord het begaf, of is het moederbord beschadigd omdat de VGA kaart kapot ging.

Kga vanavond nog even proberen of m'n Geforce1 uit m'n andere computer het er wel in doet..

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En dan is die misschien daarna ook kaputt ....

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Op donderdag 04 oktober 2001 13:52 schreef KillerAce_NL het volgende:
En dan is die misschien daarna ook kaputt ....
weet je wel waar het aan ligt.

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Verwijderd

Misschien kan je het beter andersom doen, de GF1 die niet wil, testen in de PC die wel goed werkt. Is het een nieuwe kaart, of hebben ze hem gerepareerd ?

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 12:36 schreef Hooi het volgende:

Je vergeet de belangrijkste en meest logische oorzaak en dat is dat de kaart niet koosjer is. Terugbrengen en niet zeuren maar eisen. Twee keer een kapotte kaart is niet acceptabel en 2 maanden voor een reparatie hoef je niet te accepteren voor een nieuwe kaart. Of met een goede kaart de winkel uit, liefst van een ander merk, of je geld terug voor de volle 100%. Met dat geld ga je dan ergens anders (ik adviseer Informatique of Eynstein) een andere kaart bestellen. Die heb je dan binnen 24 uur in huis als je hem niet te laat bestelt. Geluk is dat videokaarten goedkoper geworden zijn, dus die laatste optie heeft de voorkeur.

Maar vooral, accepteer dat geëikel van die winkel niet!

• remulus
Op donderdag 04 oktober 2001 14:25 schreef Hooi het volgende:
Misschien kan je het beter andersom doen, de GF1 die niet wil, testen in de PC die wel goed werkt. Is het een nieuwe kaart, of hebben ze hem gerepareerd ?
Het is niet de kaart die ik naar de winkel bracht, maar het is zeker ook geen nieuwe..
Pagina: 1