Toon posts:

Raid 0 niet echt snel

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
IK heb hier een promise tx2 in raid0 met 2* maxtors 40gyg 7200rpm/2mb ata100 eraan (allebei master) met NTFS (win2kpro sp2).
Ik heb een tweede hd gewoon aan mijn ide hangen (IBM 30gyg 7200rpm/2mb ata100 (op ata66 channel van MSI-K7tpro2)

Nou heb ik een aantal vraagjes:
1) Mijn toegangs tijd is 14ms op de raid config de IBM haalt hier 12.1 bij. Voor zover ik me herriner had ik onder win98se volgens mij lagere toegangstijden bij de IBM (die raid heb ik nooit onder win98se gehad dus daar kan ik nijks over zeggen) maar is dit niet een beetje heel langzaam?
En hoort die raid geen lagere toegangstijd te hebben?

2) Verder verschilt het resultaat tussen de IBM en de raid in alle benchmarks niet echt veel. De raid is ietsje sneller, maar ook niet veel. Hoe kan dit? en is dit normaal?

3) Verder vind ik zoiezo dat beide hd's op dit moment niet snel lijken, ik had ergens iets gelezen over IDE op win2k wat niet goed werkt ed. Maar hebben jullie misschien ergens een checklist (of een tool buiten sandra) dat alles even naloopt, zodat ik kan kijken wat ik wel en niet heb ingesteld. De raid is voor de rest goed geinstalleerd op raid0 (stripe).

Ja en ik heb de search gebruikt en niks fatsoenlijks kunnen vinden

Verwijderd

Topicstarter
Plz.. die harddisken horen toch iets van 9ms te hebben ofzo (zelfs 8 volgens het foldertje :7) dit zal misschien wel met een korreltje zout te nemen zijn, maar 15ms en 12ms is echt te veel denk ik.

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 18:52

Major Carnage

waki miko Reimu

Op dinsdag 02 oktober 2001 03:56 schreef funksngrooves het volgende:
Nou heb ik een aantal vraagjes:
1) Mijn toegangs tijd is 14ms op de raid config de IBM haalt hier 12.1 bij. Voor zover ik me herriner had ik onder win98se volgens mij lagere toegangstijden bij de IBM (die raid heb ik nooit onder win98se gehad dus daar kan ik nijks over zeggen) maar is dit niet een beetje heel langzaam?
En hoort die raid geen lagere toegangstijd te hebben?
Da's heel normaal.. Door RAID0 verhoogt de toegangstijd omdat hij op allebei de schijven moet zoeken.
2) Verder verschilt het resultaat tussen de IBM en de raid in alle benchmarks niet echt veel. De raid is ietsje sneller, maar ook niet veel. Hoe kan dit? en is dit normaal?
Ik heb ondervonden dat de patch die W2k op DMA66 zet (ipv de default 33 wat iedereen beweert), het hele IO gebeuren enorm hard vertraagt. Ik krijg het idee dat ie alle transacties dubbel of driedubbel uitvoert, iig het LIJKT erop.
3) Verder vind ik zoiezo dat beide hd's op dit moment niet snel lijken, ik had ergens iets gelezen over IDE op win2k wat niet goed werkt ed. Maar hebben jullie misschien ergens een checklist (of een tool buiten sandra) dat alles even naloopt, zodat ik kan kijken wat ik wel en niet heb ingesteld. De raid is voor de rest goed geinstalleerd op raid0 (stripe).
Ik meen me te herinneren dat RAID en Maxtor elkaar niet zo lief vinden, misschien dat dit er iets mee te maken heeft :?
Voor tests kan je HDTach proberen.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Verwijderd

Topicstarter
Ja HDtach had ik geprobeerd, vandaar deze post :)

En ik had ook iets van RAID en maxtor gehoord, maar ik heb veel vaker gehoord dat dit grote onzin is dus ben ik toch voor Maxtor gegaan.

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
Ik heb hier een tx2 met 2 barracuda's er aan en
onder 2k heb ik een acces van 8
en met sandra een score van 42600
dus ik denk een instellingsfout

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 11:45
het is tezien hoe het wordt gemeten, als het getoond wordt zoals het ECHT gemeten is, dan is die hierboven met zijn 8ms met een snel SCSI schijfje bezig :7

je moet er namelijk altijd de gemiddelde rotatievertraging (of zoiets) nog van aftrekken (gemiddeld 4,2ms voor een 7200rpm schijf), zo haald de snelste ide schijf (access time, 12,3ms dit is de IBM60GXP)

Maxtor heeft 2 standen, snel of stil, misschien dat daar ook nog een puntje is

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat van die maxtor standen klopt ja... helemaal vergeten :) maar ze stonden toch standaard al op snel?

En waar kan ik het ergens instellen (ik neem aan dat dit software matig moet)
Pagina: 1