Wat is het mooiste formule 1 spel?

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-02 09:14
Wat is volgens jullie het mooiste formule 1 spel. Welke andere leuke f1 spellen zijn er nog meer? (ofterwel wat is jullie tweede keus?)

Earth is nice, heaven is better...

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Grand Prix 3 (alleen is hij nog niet uit :() Ik heb verschillende f1 spellen geprobeerd sinds gp2, alleen kon er niet een aan gp2 tippen. F1 2000 van EA gaat redelijk.

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

wat betreft beeldkwaliteit:
- F1 2000
- Grand Prix Legends

wat betreft realisme:
- Grand Prix 2 (ja, ja)
- Grand Prix Legends

Kort samengevat:
Op dit moment is Grand Prix Legends het beste Formule 1 spel dat op een PC geinstalleerd kan worden.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Verwijderd

ik vind F1 2000 het best van de formule 1 spellen die tot nu toe uit zijn
het is echt veel mooier dan andere spellen en ook realistischer

Verwijderd

F1 2000 van EA, ik mis alleen de regen... :(

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Ik snap niet dat jullie F1 2000 het beste F1 spel vinden. Ik vind het nl. niet echt realistisch als er 5 auto's in de opwarmronde crashen. Heb je trouwens ook wel eens je voorvleugel verloren? Je kunt gewoon op dezelfde snelheid door de bochten blijven, wat technisch gezien onmogelijk is, aangezien je minder neerwaartse druk hebt. Nee, wat betreft realisme steken Grand Prix 2 en Grand Prix Legends nog steeds met kop en schouders boven de rest uit. Ik zit ook met smart op Grand Prix 3 te wachten, die zeker F1 2000's kont zal schoppen. Wat maakt mij het nou uit dat'ie niet gebaseerd is op het seizoen 2000? Ik vind dat trouwens wel stom hoor, hoe kun je nou een realistisch spel maken gebaseerd op een seizoen dat pas net van start is gegaan? Ik vind het alleen wel leuk om op het circuit van Indianapolis rond te karren, wat is dat circuit gaaf zeg!

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• Vaughn
  • Laatst online: 06-12-2025

Vaughn

Powered by Jomanda

Ik vind F1 2000 ook helemaal ruk grafisch gezien....en niet vergeten om dat achtelijke Nederlandse commentaar uit te schakelen...om maar te zwijgen over het realistisch motorgeluid(Ze proberen een beetje het doppler effect na te bootsen, maar slaan de plank finaal mis)

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

Verwijderd

GP2 is voor mij het best. F1 2000 is echt on realistisch , slechte graphics en echt afgeraffeld om het voor gp3 op de markt te krijgen. Heb je ooit multiplayer geprobeerd ???? NIET doen is zwaar kut.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46
Over die grafische kwaliteit van F1 2000.. Wat is er mis mee? Zal wel aan jullie 3d kaartjes liggen dan...

En FL!PNEUS, misschien moet je de moeilijkheidsgraag van F1 2000 ietsje hoger zetten.. Dan vliegt alles er WEL vanaf..

GP3 is oude koeien uit de sloot halen, hoe lang zijn die gasten er nou al niet mee bezig? En dat oude seizoen vinnik helemaal nix van GP3, F1 2000 gaat tenminste met de tijd mee. GP3 ziet er ook niet uit trouwens, lijkt net of ze weer sprites gaan gebruiken ipv polygonen, zooo slecht...

Commentaar van F1 2000 is wat minder, maar dat moet je gewoon uitzetten, wie wil er nou commentaar als je gewoon racet?? Het geluid van F1 2000 van de wagens is daarentegen wel realistisch Spawn, zeker nog nooit een F1 wagen gehoord of wel...

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-02 17:05
Raar maar waar: GP Legends is inderdaad nog steeds erg goed. GP2 kan helaas niet meer mee, alleen al omdat ie m'n Force Feedback niet ondersteunt. Ik hoop dat we van GP3 met z'n allen niet te veel verwachten ;)

• Superfly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2025
Tis natuurlijk altijd weer een kwestie van smaak. Mensen die vroeger niet vijf uur per dag achter GP2 hebben gezeten zullen waarschijnlijk sneller gaan voor de grafisch wat betere F1-sims, zoals MGPRS2 of F1-2000, en dus niet zo snel ontevreden zijn met minder realisme. Mensen met een die-hard wens om zo realistisch mogelijk te racen gaan natuurlijk voor Grand Prix Legends. Mensen die weten wat Geoff Crammond praktisch in zijn eentje (ALLEEN dus, niet met een team, dat komt pas in een laat stadium erbij om het geheel 'op te leuken') kan doen wachten lekker op GP3 (let op de E3 beurs, en op http://www.simracingnews.com ). Hij heeft er nu ruim drie jaar (vanaf eind 1996) aan gewerkt, en dat is bijna een standaard tijd aan het worden voor 'grote' games (TF2, World Sports Car, (kuch) Daikatana (kuch), volgens mij ook Black & White...)

Persoonlijk vind ik de graphics van F1-2000 niet echt indrukwekkend, het lijkt idd te snel in elkaar gezet (op sommige screens kan je duidelijk zien dat de wielophanging totaal niet aansluit op het bodywork). Geluid is raar, het lijkt soms of je naar naaimachines aan het luisteren bent. En de AI is inderdaad dom, zelfs op een hoge moeilijkheidsgraad.

F1-2000 is echter wel het beste wat je nu kan krijgen in afwachting van GP3. De algemene mening op het net voor zover ik het nu zie.

Extra info: lees het draadje op Usenet (rec.autos.simulators) getiteld "GP2, Monaco, or F1 2000?"

Assistant Professor New Media & Digital Culture

Verwijderd

Ik vind dat gp2 nog steeds een van de betere spellen is kwa gameplay!!!!!!!!!!

echt beter dan al die andere rukzooi!!!

f1 grand prix simulation 2 ofzo
daarbij kan je door altijd vol door de bocht!

en bij f1_2000 zijn de gafics wel relaxed, maar het speeld niet echt je van het!

• Grub
  • Laatst online: 11-02-2024
Mwa ik vind Le Mans 24h de beste race van dit moment. Is wel geen f1racer, maar verder wel perfect.

Verwijderd

Accolade F1. Die is gaaaaaaaaaaaaf (en antiek).

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 12:32

ThE_ED

Stuffed Animal

Wat betreft grootste 'joy' ooit gehad :
Accolade Grandprix (de eerste ja)
:)

F1 2000 Is ook wel gaaf maar ja, ik weet niet het mist toch iets, en het trekt toch best wel wat power weg uit je compu.... Dan kan ik wel wat beters verzinnen.

Ik ben fan van dingen

Verwijderd

ik stel de vraag gewoon weer, zo vlak voor het nieuwe seizoen. wat is nu de beste?

Verwijderd

F1 Championship 2000!
Grand Prix 3 is van seizoen 98!!!
Hoezo oud!

Seven of Nine
( go to: http://tv.clubs.nl/borg )

8-)

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Grand Prix 3 roeleert samen met Grand Prix Legends 8-)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Voor GP3 heb je prima updates naar het 2000 seizoen hoor..dus dat is geleuter. Ik heb zowel F1 2000 als GP3.. F1 2000 is veel mooier dan GP3 maar ik vind GP3 toch 'echter'. Het voelt beter aan en de races zijn veel realistischer. Vind ik dan hoor.. :) Het zou mooi zijn als GP3 de graphics had van F1 2000.. dan was GP3 helemaal perfect!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

zekers gp3 de auto voelt tien keer beter aan als f12000.

Verwijderd

Gp3 heeft duidelijk de beste gameplay, daar kan geen ander F1 spel aan tippen.
Wat ik een helemaal top vind is dat het kan regenen en dat het weer droog kan worden tijdens een race. Pitstoppie maken voor regenbanden (of juist blijven rijden) etc...
Heerlijk gewoon. :)

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
grand prix 3 met de upgrade van het seizoen 2000 of 2001 :):):)

Verwijderd

Voor mij toch wel Grand Prix Legends denk ik, en anders GP3. Een spel moet bij mij op de eerste plaats de beste gameplay hebben en daarna moeten de graphics goed zijn.

Verwijderd

Ben van de week wezen LANen met 30 anderen in Bernax 8-) (ik heb het dan over Grand Prix Legends)...er is simpelweg niks realistischer, en met al die stuff die je kan downloaden (en zelf kan maken) blijft hij grafisch ook prima

Hier een plaatje van een eigen Honda die ik aan het bouwen ben

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.pompert/RA-2001-2.jpg

Een probleem is dat veel mensen zullen zeggen dat het niet te rijden is....tsja pech gehad, daarom is het zo'n goede sim natuurlijk >:)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik ben nu bezig met een GP3 seizoen op 100% race lengte. Ik rij op een avondje een rondje of 10 - 20, save ik um en ga ik later weer verder. Ik vind het werkelijk schittered! Alles op realistisch en ik moet echt in het stuur bijten om in de top 3 te eindigen. :) Zo reed ik gisteren op het rechte stuk op Brazilie achter Ralf Schumi, blaast ie in eens zijn motor op! Waanzinnig gewoon :) En dank zij mijn betere pitstop strategie kon ik in de laatste ronde Schumi bij halen en in de laatste bocht kon ik er voorbij! Mijn avond was weer helemaal top :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1