Hoeveel trekt me promise controller (lite)

Pagina: 1
Acties:

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb op mijn Asus A7V133 een promise raid controller....en daar hangt momenteel
2 maal een 30 gig schijf aan in RAID0, gaat prima
maar nu kom ik ruimte tekort en wil ik er 2 60gig schijven bijhangen eveneens in RAID0

nu wil ik weten of die controller 4 schijven trekt en schijven van 60 gig (las ergens dat dat probs kon geven)......op de site van asus staat er weinig over en mijn manual verteld me ook weinig

nog een vraag (omdaar een extra topic voor te openen)
Ondersteunt: Fat32, Win98, Fdisk whatever :) een partitie van 120gig?

Heb bij de search al verschillende dingen ingerost over maximale partitiegrootte maar weinig resultaat....dus.....een linkje doet het ook altijd goed

danku

• Saus
  • Niet online
edit lijkt op quote, sorry

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45

tweakerbee

dus..?

Ja, die 120GB partitie kan makkelijk. FAT32 kan tot 2 terabyte gaan. Bedenk wel dat je clusters weer dusdanig groot worden dat de slack space op kan lopen tot het niveau van een 2GB FAT16 disk. En dat is behoorlijk angstaanjagend (nb: 300MB op 2GB => bijna 15%).

Van die promise controller weet ik weinig af. Website promise? :?

You can't have everything. Where would you put it?

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Promise is ATA100

Zou maximaal 100MB/s kunnen. Als je 4 snelle disks neem ga je daar al flink over heen ( +/- 120MB/s). Bovendien moet je ook rekening houden met wat je PCI Bus Maximaal aankan (133MB/s meende ik, correct me if i'm wrong). Moet je nog wel je data van apparaten afhalen. Kortom misschien 3 disks als max? Of grotere HDD's halen?

Als je beetje ervaren gebruiker bent. Kun je je A7V133 Bios ook modden tot een Full Fastrack 100 controller. Kun je ook Raid3,5 en desktop/server optimization instellen. Lekker voor de tweakers :9

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• Saus
  • Niet online
Op dinsdag 02 oktober 2001 01:39 schreef tweakerbee het volgende:
Bedenk wel dat je clusters weer dusdanig groot worden dat de slack space op kan lopen tot het niveau van een 2GB FAT16 disk. En dat is behoorlijk angstaanjagend (nb: 300MB op 2GB => bijna 15%).
Sorry, ben blijkbaar niet zo thuis in de wereld die HD's heet: slack?
Kortom misschien 3 disks als max? Of grotere HDD's halen?
Hoe wil ik dan een RAID 0 array creeren?
Als je beetje ervaren gebruiker bent. Kun je je A7V133 Bios ook modden tot een Full Fastrack 100 controller. Kun je ook Raid3,5 en desktop/server optimization instellen. Lekker voor de tweakers
Daar hoef ik alleen mijn bios voor te flashen, en als dat moet dan doe ik dat maar ik ga dat ding niet onnodig flashen

• Saus
  • Niet online
schop hem een klein beetje omhoog, als jullie het niet erg vinden :)
Pagina: 1