Toon posts:

Nieuw Forum, vielleicht??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eeeejj allo,

Kzat eens te denken, jaja >:)
Het valt me nl. nogal op dat er best wel veel vragen (/topics, als U wilt) zijn, die nogal wat reacties oplevert zoals; UTFS!, ed. (ik hoor(de) daar ook bij!)
Ik zat daarom te denken aan een forum in de trant van; Vragen staat vrij!, waar elke vraag welkom is enzo de 'cracks' niet lastig gevallen worden. En wanneer een topic echt interessant is, kan een mod. em altijd nog moven naar het desbetreffende forum, toch?

Ben benieuwd :9

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

GoT staat voor:

Gathering of Tweakers. 'Nuff said lijkt me bijna :o.

Dat forum wordt trouwens zwaar oninteressant en trekt verder een verkeerd publiek aan...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik denk niet dat dat een succes gaat worden.
De regulars zullen het daar niet erg interessant vinden, dus ik ben bang dat het niveau van zo'n forum erg laag zou zijn.

Het is en blijft een forum voor mensen die toch wel enig verstand van computers en software hebben.
Dat ze van een bepaald vakgebied niet zoveel weten, dat hindert niet, dat kunnen ze goedmaken door weer anderen ergens anders te helpen.

Toen ik me hier registreerde was ik ook geen newbie, het is dan ook niet erg de bedoeling dat hier mensen komen die echt niks van computers weten. Het is de bedoeling dat hier gemotiveerde mensen komen met al wel een klein beetje ervaring.

Een forum is om informatie en tips en trucs uit te wisselen, het is namelijk geen helpdesk. Vragen stellen mag altijd, maar er wordt van iedereen verwacht dat ze ergens moeite voor doen, dus research, of anderen helpen.

Het is duidelijk dat er veel nieuwe mensen komen, kenners, maar ook beginners, en het blijft verschrikkelijk belangrijk om een bepaald niveau op GoT te handhaven.

Een n00b-forum zou de eenheid verbreken, ben ik bang...

[edit]
ben blijkbaar meer dat 6 minuten aan het typen geweest, dat was om m'n reply niet te grof te maken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 01:26 schreef JvS het volgende:
GoT staat voor:

Gathering of Tweakers. 'Nuff said lijkt me bijna :o.

Dat forum wordt trouwens zwaar oninteressant en trekt verder een verkeerd publiek aan...
Ik snap wat je bedoelt, maar wat is er verkeerd aan om not-tweakers te helpen :? Ik bedoel mensen die eenmalig, ofzo, hulp nodig hebben en die geen reet verstand hebben van inet of search of...enz.

Tis maar een idee...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 01:32 schreef Cheatah het volgende:
heel verhaal
Hhhmm, tsja.. Twas maar een idee, maar ik vind dat je me overtuigd hebt! :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 02 oktober 2001 01:32 schreef Cheatah een verhaal:
[edit]
ben blijkbaar meer dat 6 minuten aan het typen geweest, dat was om m'n reply niet te grof te maken ;)
Naja, dit bedoelde ik uiteraard ook O-)

netjes samengevat. Ik deed het inderdaad wat bot :o.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 01:39 schreef JvS het volgende:

[..]

Naja, dit bedoelde ik uiteraard ook O-)

netjes samengevat. Ik deed het inderdaad wat bot :o.
Stiekum had ik toch al je reply gelezen >:) LOL

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 02 oktober 2001 01:43 schreef Oracle het volgende:

[..]

Stiekum had ik toch al je reply gelezen >:) LOL
Welke? O-)
Ik zie nergens "dit bericht is gewijzigd enzo hoor ;) :P

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 01:52 schreef JvS het volgende:

[..]

Welke? O-)
Ik zie nergens "dit bericht is gewijzigd enzo hoor ;) :P
Toch vreemd, ik dacht ook dat ik wat zag :D

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ehrms, als je dat soort vragen wilt stellen, kun je misschien beter bij het forum van ComputerTotaal aankloppen :?

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Zie ook: [topic=207892]

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23
Ik wordt er moe van... steeds krijgt de crew vragen of er nieuwe forums kunnen komen etc.

Gisteren ook al een vraag of er niet een superonzin forum kan komen, nu dit weer met de vraag of er notabene een forum kan komen met toestemmiong voor warez.

DUH |:( [no flame intended]
Snappen mensen dan niet dat die warez policy is voor het behoud van het forum, omdat het gewoon niet mag en GoT er problemen mee kan krijgen. Als het aan de modjes ligt mag het vast wel, in die zin dat sommige mods vast zelf ook wel warez gebruiken. Maar het mag gewoon niet van de BSA / Brein.

Tweakers is zeker interessant, er komen dagelijks tientallen nieuwe users bij, waarvan een flink aantal een nuttige bijdrage levert aan het forum. Helaas zijn er soms ook users die dat niet doen. Kijk, dat GoT het grootste forum is van Nederland wil niet zeggen dat iedereen het forum maar een beetje kan verknallen. Hoeveel slotjes worden er tegenwoordig wel niet dagelijks gezet? Daarom.

Maar als je je niet aan de regels wilt houden of het liefst ziet dat het forum zo snel mogelijk aanpast aan jou, dan zit je hier toch wel verkeerd. Femme heeft in de tijd dat hij dit forum met de site heeft opgezet waarschijnlijk een forum opgezet in de hoop dat het een interessant forum zou worden voor de wat gevorderde computeraar. En wie wil nou niet een succesvol forum hebben ?

Maar als hier allemaal users komen die gaan spammen omdat ze een grote doelgroep bereiken, een soort chatbox ervan maken omdat het hier druk is, topics omhoog gaan schoppen na 3 minuten omdat ze verwend zijn met het feit dat er vaak binnen enkele minuten een reply staat, of een onzinforum willen starten omdat ze dat leuk lijkt en ze zich vervelen, tja, dan ben je hier gewoon op de verkeerde plaats. En dit is niet specifiek voor Oracle bedoeld, maar als je hier 1 maand bent geregistreerd, en je verwacht dan al dat je mee kunt praten over nieuwe forums die er moeten komen, dan denk ik dat je het toch een beetje verkeerd ziet.

Kijk dan ook naar andere forums...

www.freeworldforum.com waar warez zijn toegestaan
www.fokforum.nl voor al je onzin etc :)
www.scholieren.com voor als je je one night stand met soortgenoten wilt delen
www.computertotaal.nl voor de wat simpelere computervragen
www.computeridee.nl voor je newbie vragen :+

enz enz :)

• IceStorm
  • Laatst online: 02-12 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op dinsdag 02 oktober 2001 01:36 schreef Oracle het volgende:
Ik snap wat je bedoelt, maar wat is er verkeerd aan om not-tweakers te helpen :? Ik bedoel mensen die eenmalig, ofzo, hulp nodig hebben en die geen reet verstand hebben van inet of search of...enz.
Die mensen lezen JUIST de FAQ wel door :) Ook als je maar 1 vraag hebt heb je je gewoon aan de regels te houden en toen ik hier voor het eerst kwam heb ik de FAQ ook doorgenomen.. als eerste ja.

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren ook al een vraag of er niet een superonzin forum kan komen, nu dit weer met de vraag of er notabene een forum kan komen met toestemmiong voor warez
Eeeeuuhhh, maar dit heb ik nooit gezegd. Bepaalde policy, zoals geen warez, blijft natuurlijk van kracht. Ik bedoelde een forum waar iedereen een vraag kan stellen, ook al is die vraag al 100x gesteld.

Maargoed, ik was al overtuigd dat mijn voorstel een slechte was. Twas goed bedoelt, maar je hebt gelijk, daar zijn genoeg andere sites voor. :)

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar wat is er verkeerd aan om not-tweakers te helpen :?
Dan gaat het nivo van de tech-fora weer omlaag door al die n00bs :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:56 schreef hdd het volgende:

[..]

Dan gaat het nivo van de tech-fora weer omlaag door al die n00bs :)
Tjsaa.. nu weet ik het wel, hoor >:)

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar wat is er verkeerd aan om not-tweakers te helpen :?
Maar ze worden meestal dan toch geholpen ?
Men verwijst steevast naar de search e.d....

Hoezo niet helpen...dat het wat minder vriendelijk gaat als bij kompjoeteridee/kompjoetertotaal, dat lijkt me inderdaad te liggen aan het wat hogere niveau, wat men hier wil bewerkstelligen en als de toon men niet bevalt, dan gaat men toch naar één van bovengenoemde fora ?

PC-Specs

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 12:28 schreef brammus het volgende:

[..]

Maar ze worden meestal dan toch geholpen ?
Men verwijst steevast naar de search e.d....

Hoezo niet helpen...dat het wat minder vriendelijk gaat als bij kompjoeteridee/kompjoetertotaal, dat lijkt me inderdaad te liggen aan het wat hogere niveau, wat men hier wil bewerkstelligen en als de toon men niet bevalt, dan gaat men toch naar één van bovengenoemde fora ?
We kunnen natuurlijk ook de n00b's lekker blijven rondsturen (véél bannerviews :9~) op de manier van die pr0n-sites enzo.
En ga nou niet zeggen dat je niet weet wat ik bedoel :D

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op dinsdag 02 oktober 2001 12:32 schreef Cheatah het volgende:

[..]

We kunnen natuurlijk ook de n00b's lekker blijven rondsturen (véél bannerviews :9~) op de manier van die pr0n-sites enzo.
En ga nou niet zeggen dat je niet weet wat ik bedoel :D
Ik zou niet wéten wat je bedoelt >:) :+

PC-Specs

Pagina: 1