30 Seconds...

Pagina: 1
Acties:

• jantje_20
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-02 23:00
Ik heb iets heel raars:
Als ik mijn systeempje overklok (112 * 8,5) dan start de pc gewoon op maar looptie ongeveer na 30 seconde vast, aan de temperatuur kan het niet liggen want op (103 * 8,5) is de temp nog 28 graden stressed. Tussen de 103 en 112 Mhz zit geen tussestap dus dat kan ik niet proberen...

Ik heb trouwens een P3 850E PCPGA op een AX6BC slot 1 mobo (met slotket converter)

Iemand anders met dit verschijnsel???

Verwijderd

Videokaart kan het ook zijn hè? Daar zit denk ik geen thermometer op.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Heb je een AMD? Kun je die unlocken? Speel dan 'es met je multiplier, en zet je bus op OF 100 OF 133 :P

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 03:14 schreef tweakerbee het volgende:
Heb je een AMD? Kun je die unlocken? Speel dan 'es met je multiplier, en zet je bus op OF 100 OF 133 :P
Welk gedeelte van "Ik heb trouwens een P3 850E PCPGA op een AX6BC slot 1 mobo (met slotket converter)" begrijp je niet? :?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 02 oktober 2001 03:19 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Welk gedeelte van "Ik heb trouwens een P3 850E PCPGA op een AX6BC slot 1 mobo (met slotket converter)" begrijp je niet? :?
Goed lezen is blijkbaar moeilijk ;)

C:\>_

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Als je de mogelijkheid hebt om het cpu voltage te verhogen zou ik het zekers wel proberen, let wel op de temps en laat ze niet boven de 55-60 graden komen. Die 800-850MHz P3's staan er wel om bekend dat ze stroom vreten wanneer je ze will oc'en. Zet er maar eens 1.85 Volt op als je de mogelijkheid hebt.

suc6

Die-hard Brexiteer

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Geheugen?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• jantje_20
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-02 23:00
aan het geheugen of videokaart kan het niet liggen, drie maanden geleden had ik nog een PII 400 en die liep stabiel op (117 * 4) Het verhogen van de voltage heb ik al een keer geprobeerd maar hielp niets... hij staat nu op 'automatisch' maar als ik in MBM5 kijk naar het voltage en verhoog dat iets dan hou ik hetzelfde probleem

Verwijderd

VOltage 0.5v (max 0.10v) omhoog knallen in de bios.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 16:24
Verhogen van de core voltage is het enige wat helpt om hem nu stabiel te krijgen.
Btw, ik zou die FAQ eens lezen voor beginnende overklokkers voordat je hier allemaal newbie vragen komt spammen. Ze maken zo'n FAQ niet voor jan met de korte achternaam. En btw... hij moet in het overclock forum :Z :z

hier hebben ze een tijd aan gewerkt om zo'n FAQ te bouwen en dan kom jij zo'n vraag die je daar kunt lezen OOK nog es in het verkeerde forum posten. Sorry maar daar kan ik dus niet tegen. Vat het niet te persoonlijk op.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Je proc gaat dus gewoon fouten maken (of je interne cache.. Kan ook nog)..

Kun je weinig tegen doen, want dan zit je gewoon over de grens! Je kunt de core inderdaad verhogen, dat scheelt nog iets..

Temperatuur is niet het probleem, maar procs zijn gewoon niet eindeloos op te fokken..

Overigens kun je ook eens kijken of je SoftFSB kunt gebruiken.. Ik neem aan dat je die FSB-settings in de bios wijzigt, wat betekend dat jouw clockgenerator programmeerbaar is.. Dus moet je met iets als SoftFSB tussenliggende frequenties aankunnen..

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst naar [forum=22] :).

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 16:24
Juist... en nu maggie nog de FAQ lezen.
Pagina: 1