Jaspov's DivX 4 Guide divx wordt veel te groot

Pagina: 1
Acties:

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben even een divx aan het maken van de Matrix die ik natuurlijk op DVD heb gekocht
maar nu wil ik even kijken hoe de kwaliteit word in Divx maar het lukt niet omdat ik
ik steeds een film heb die meer dan 5GB wordt en dan moet die nog 2 uur bezig maar mijn
HD is vol dus krijg een melding dat die vol is (Duhh) Wat doe ik fout ik moet dus een film
hebben van 2x 700MB dit zijn de settings:

2cd's 700 MB
Audio bitrate 192Kb/s = 180MB 1 stream
Pal 16:9
output reso. 704x272
bit/pixel*frame 0.273
25 fps
DivX codec 4.01
movie lengte 131 Min
Calculated Bitrate 1302 kbps
Keyframe interval: 300 frames
Max cpu usage 100%

Ik gebruik deze Jaspov's DivX 4 Handleiding

Ik hoop dat iemand mij kan helpen omdat ik een paar maand geleden die ook heb getest maar dan op een iets andere manier maar ook met de guide van Jaspovs maar toe had ik het zelfde probleem dat de film heeeel veeel GB werd

Het zal wel aan mij liggen en niet aan de handleiding maar Help !!!

ThanX Pimpimmers :P

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik weet dat er (geavanceerde) encoders zijn die een tijdelijk bestand van 6gig maken, met daarin twee keer die film ge-encode (high- en lowmotion?). Met de gegevens daaruit wordt dan een variabele bitrate/keyframeinterval (dunno) bepaald, waardoor "drukke" stukkies beter ge-encode kunnen worden. De film wordt dus pas acheraf "finaal" ge-encode.
Audio bitrate 192Kb/s = 180MB 1 stream
Hier kan je bij the matrix nog wel wat mb'tje besparen die je bij het beeld goed kan gebruiken.

Een Dolby Digital audiostream is namelijk een 384kbps stream. Daarin zitten 6 kanalen, die dus elk 64kbps hebben. Als je daaruit een stereokanaal downmixt, heb je dus een wave geluid met de kwaliteit van een 128kbps mp3'tje (encode algoritme is precies zoals mp3 :)). Het encoden van het geluid op 192kbit staat wel kewl, en ik weet dat mensen blijven beweren dat het zoveel beter klinkt, maar geloof me alsjeblieft (pllllllllzzzzzzzzz :P). Het heeft geen zin! :o Nou vooruit, amper zin dan omdat je het her-encode en je daarom wat minder verlies hebt van het "dubbel" encoden (verlies is overigens ERG weinig vergeleken met verlies bij de 1e compressie, dat je al amper hoort :o).

Hiermee weer een puntje voor mijn theorie dat (meestal) die ziek hoge bitrate's zo'n bullshit zijn (jaja, er bestaan erg slechte encoders waarvan je geen 128kbps mp3 wil aanhoren ;) ).

[/zow verhaal kwijt >:)]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 02 oktober 2001 01:01 schreef JvS het volgende:
Een Dolby Digital audiostream is namelijk een 384kbps stream. Daarin zitten 6 kanalen, die dus elk 64kbps hebben. Als je daaruit een stereokanaal downmixt, heb je dus een wave geluid met de kwaliteit van een 128kbps mp3'tje.
Ik doe altijd Lame, met als commandline --r3mix, en daaruit rolt dan een bitrate zo rond de 145kbit.

Verder past The Matrix makkelijk op 2 cd's, ik ken van deze film alleen maar 1-cd rips. Stel wel aub je resolutie in op 640x... Verder vind ik een keyframe interval van 300 frames (=12 seconden) totale waanzin. Neem dan een encoder die een keyframe zet op een scene-change.

Siditamentis astuentis pactum.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 02 oktober 2001 01:01 schreef JvS het volgende:

[/zow verhaal kwijt >:)]
kan ik dat ergens terugvinden hoe ik van DVD geluid een MP3 kan maken zonder opnieuw te encoden?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 11:57
Op dinsdag 02 oktober 2001 09:26 schreef Varienaja het volgende:
Verder vind ik een keyframe interval van 300 frames (=12 seconden) totale waanzin. Neem dan een encoder die een keyframe zet op een scene-change.
dat doet divx4.01 ook. Die 300 frames is maximum interval in geval er geen scene-change is.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 11:57
je moet in virtualdub wel de video 'compressen' (of fast recompress zoals de handleiding aangeeft). Wanneer je die optie niet hebt aangevinkt worden de files inderdaad heeeeeeel groot ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 02 oktober 2001 09:37 schreef dreeke het volgende:

[..]

kan ik dat ergens terugvinden hoe ik van DVD geluid een MP3 kan maken zonder opnieuw te encoden?
Dan zou je de AC-3 track eronder moeten plaatsen. Want als je gewoon stereo wil hebben, dan zal je altijd een "downmix" moeten maken van het geheel (naar twee kanalen), tenzij je het stereo/dolby prologic surround-spoor eraf ript (dat op sommige DVD's volledig overbodig erbij zit) :/

Het gaafst is natuurlijk gewoon de AC-3 track eronder plakken 8-). Als je dan nog geen AC3 hebt, maakt de software er met een beetje een ok'je codec wel weer stereo/dolby surround van :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• pimpimmers
  • Niet online
Jvs ik ga de Audio bitrate op 128Kb/s zetten ik heb er al tientallen topics over gelezen dus ik heb wat gedaan ik las vaak dat 192Kb/s een must is (ik zou het niet weten) :?

Varienaja ik heb de resolutie op 704x272 gedaan omdat in de Guide staat dat de bits/pixel*frame in de gaten moest houden omdat de beeldverhouding anders niet klopt en voor 2 cd versies moest de bits/pixel*frame op +-0.27 en ik heb hem dus op 0.273 en als ik hem hoger instel word de film misschien te groot.

BartNL Ik zal eens kijken of ik video compressen heb aangevinkt kan best zijn dat ik dat ben vergeten.

JVS Wat kan ik nu beter doen AC-3 of mp3 ik zal het niet weten is snap er hellemaal geen ### meer van. Ik heb een Dolby Digital-setje weet je nog *D

En doe ik veder nog iets fout is de Keyframe interval: 300 frames wel goed ???
Ik hoor graag wat ik fout doe omdat ik een DivX wil waar je niet kan zien dat het een Divx is :P

Verwijderd

http://go.to/doom9
Perfecte site.
Probeer voor wat JvS zei:
Ik weet dat er (geavanceerde) encoders zijn die een tijdelijk bestand van 6gig maken, met daarin twee keer die film ge-encode (high- en lowmotion?). Met de gegevens daaruit wordt dan een variabele bitrate/keyframeinterval (dunno) bepaald, waardoor "drukke" stukkies beter ge-encode kunnen worden. De film wordt dus pas acheraf "finaal" ge-encode.
de SBC (Smart Bitrate Control) guide, maar omdat jij geloof ik net begint met DivX encoden (en geloof me het kan echt zwaar irri en vervelend worden, het is mij nog nooit gelukt een film die ik zelf goed gelukt vond :) kan je beter de VKI MM4 guide doen.. daar is een makkelijk newbie proggie voor dachtik. :D

Veel succes met het encoden

• pimpimmers
  • Niet online
Op dinsdag 02 oktober 2001 22:05 schreef Rens2001 het volgende:
http://go.to/doom9
Perfecte site.
Probeer voor wat JvS zei:
[..]

de SBC (Smart Bitrate Control) guide, maar omdat jij geloof ik net begint met DivX encoden (en geloof me het kan echt zwaar irri en vervelend worden, het is mij nog nooit gelukt een film die ik zelf goed gelukt vond :) kan je beter de VKI MM4 guide doen.. daar is een makkelijk newbie proggie voor dachtik. :D

Veel succes met het encoden
Ik heb het vaker gedaan met flask en dat is wel makkelijk maar ik wil moeilijk maar wel goed.
Ik heb gelezen als ik het op deze manier doe word het 10x mooier dan in Flask dus vandaar.

Ik ben niet helemaal een nieuw bee maar ik heb het een hele tijd niet meer gedaan :P

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ik heb die NanDub tutorial erbij gepakt en heb het met een Universal VOBje geprobeerd.
Dus dan gaat alles heel snel om ff te proberen :)
gewoon niet de hele film rippen meteen maar de Copyright track ofzo :)

Uiteindelijke DivX van film is 700 mb geworden met losse subs *D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 02 oktober 2001 21:41 schreef Pimpimmers20 het volgende:
Varienaja ik heb de resolutie op 704x272 gedaan omdat in de Guide staat dat de bits/pixel*frame in de gaten moest houden omdat de beeldverhouding anders niet klopt en voor 2 cd versies moest de bits/pixel*frame op +-0.27 en ik heb hem dus op 0.273 en als ik hem hoger instel word de film misschien te groot.
Ik vind de resolutie 704x272 een beetje vreemd. Films van 2.35:1 worden 640x272. Die van jou is wel heeel erg breeed, maar dat kan opzich natuurlijk.

Toch zou ik de film resizen naar 640x... (vul op de puntjes het getal in dat uit de beeldverhouding komt rollen). Eventueel zou ik zelfs een stuk van beide zijkanten afhakken, zonder verder te resizen, want je houdt wel erg weinig beeld over met zo'n brede film.

De bits/pixel*frame wordt daar alleen maar hoger van natuurlijk.

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1