[CM]Zelf front case maken

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-04 11:46
Ik heb nu zo'n saaie kast (wat voor een is het eigenlijk?):
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jonk0369/kast.jpg
het leek me wel leuk om dan zelf van aluminium een nieuwe voorkant te maken, zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jonk0369/ontwerp.jpg
met stealth cd-rom spelers/branders >:) en dan achter dat grijze stuk een stuk of 2 80mm fans :P
volgens mij is dat niet zo moeilijk om te maken, gewoon een beetje zagen, boren en afschuren toch? en hoe duur is zo'n stuk aluminium ongeveer? en om een goed resultaat te hebben moet je dat aluminium zeker polijsten enzo.. hoe doet je dat dan

alvast bedenkt ;)

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

je wilt front aluminium maar laat de rest staal neem ik aan dan ? denk dat dat lelijk word, TENZIJ je dat ook vervangt :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05

ReseTTim

Chocolate addicted

alu kost fl 56,- per 1m² met een dikte van 2.5mm

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Dirk J
Op dinsdag 02 oktober 2001 00:26 schreef _Dennizz_ het volgende:
je wilt front aluminium maar laat de rest staal neem ik aan dan ? denk dat dat lelijk word, TENZIJ je dat ook vervangt :)
dan doe ik de rest toch ook gewoon in alu >:)
Op dinsdag 02 oktober 2001 00:26 schreef ReseTTim het volgende:
alu kost fl 56,- per 1m² met een dikte van 2.5mm
hmm ff gaan sparen dan :( (heb net al m'n geld uitgegeven aan uitgaan)

Verwijderd

hhm :P kassie lijkt op een in win :?

Maar eh leuk ontwerpje voor een voorkantje :9 Alleen waar ga je een blowhole maken :?

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20
hmmm, grappig, ik wilde dit ook gaan doen zodra mijn kast binnen is (aopen hq-08).
En over dat van het is duur, ik doe er een RVS frontje op (buurman is RVS bewerker, scheelt nogal in prijs :9 ).
Heeft iemand toevallig een bouw tekening van een front van hq08, en de dimensies?

• Wouter185
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03-2023

Wouter185

Skoltns.nl

Bouwtekening: hier

Dimensies: 16.54"(D)x7.80"(W)x23.23"(H) / 420mm(D)x198mm(W)x590mm(H)

En dan mag jij raden waar ik het vandaan heb ;) :+

Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling

• Dirk J
Op dinsdag 02 oktober 2001 08:25 schreef arnoman het volgende:
hmmm, grappig, ik wilde dit ook gaan doen zodra mijn kast binnen is (aopen hq-08).
En over dat van het is duur, ik doe er een RVS frontje op (buurman is RVS bewerker, scheelt nogal in prijs :9 ).
Heeft iemand toevallig een bouw tekening van een front van hq08, en de dimensies?
eh.. wat is RVS? (sorry ben ff te lui om te zoeken :P)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 02 oktober 2001 16:16 schreef AMDude het volgende:

[..]

roestvrij staal

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
Op dinsdag 02 oktober 2001 16:16 schreef AMDude het volgende:

[..]

RoestVrij Staal

• Dirk J
Op dinsdag 02 oktober 2001 16:20 schreef Straat het volgende:
RoestVrij Staal
ah, natuurlijk |:( kan ik misschien ook wel doen

Verwijderd

Hmmm, ik zelf denk erover een front te gaan maken van blank hout (beuken ofzo...).

• Dirk J
Op dinsdag 02 oktober 2001 07:29 schreef steeg het volgende:
hhm :P kassie lijkt op een in win :?

Maar eh leuk ontwerpje voor een voorkantje :9 Alleen waar ga je een blowhole maken :?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jonk0369/ontwerpfans.jpg ;)

Verwijderd

hoe ga je dat dan doe met je diskettestation dan mot je de binnenkan van je kas ook molesteren :9

Verwijderd

Ahum,

Het is " ROESTVASTSTAAL" elke rvs bewerker/boer moet dat weten, roestVRIJ staal bestaat niet, door bepaalde invloeden van buitenaf kan rvs wel degelijk roesten.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Je moet wel heeeel goed gaan boren/zagen al wil je ervoor zorgen dat die voorkant er precies 'opklikt', met een beetje mazzel kan je die 'klikdingen' van je oude voorkant afschroeven en dan op je nieuwe voorkant zetten. Of wil je hem er echt op vastzetten ? Word dan wel lastig met monteren van cdrom spelers ed

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

RVS is waarschijnlijk net als aluminium ook bednekt met een klein laagje oxide (roest) maar dat zie je niet en valt dus niet op. Ik kan waarschijnlijk gratis aan dat plaatmateriaal komen dus maybe ook wel wat voor mij :D

Houdt er wel ff rekening mee dat hij d'r ook nog mooi ui moet komen te zien, lijkt me toch wat moeilijk :D BTW een alu frame en alu front met plexi zijkanten lijkt me ook wel wat =]

Of een echt mooie houten kast, extra fans d'r in dan wel :d. Bijvoorbeeld afgelakt kersenhout ofzo lijkt me mooit, alles past niet in me kamer interieur :D

• FFF

FFF

BTw, rvs lijkt me nogal zwaar,k da's een stuk zwaarder als alu, en is wel wat steviger. verder 56,- per meter is niet zo veel, je hebt maar 1,5 m2 nodig ofzo. En 2,5 mm is maybe ook wat dik. Verder is alu veel makkelijker te bewerken als RVS. en je moet vooraf ff ki9jken hoe je de zaak dnekt in elkaar te kunnen zetten.

• Dirk J
hmm om alles passend te maken, neem ik gewoon de maten van de kast aan de voorkant (dus met de voorkant eraf) en dan iets binnen die maten zagen en verder uitvijlen tot alles goed past..
verder om het op de voorkant vast te zetten, daar moet ik nog wat op bedenken.. iemand suggesties :?
en ik ga inderdaad ook de binnenkant bewerken voor het diskettestation (en de harde schijf/schijven die ik achter zo'n 80mm koeler wil hebben ;)) en misschien wat verlagen zodat ik nog een extra 5 1/4" plaatje eronder zet waar ik dan een fanbus in kan maken ;)

• FFF

FFF

euh, het front kan niet zomaar een recht stuk staal zijn, en je kunt het erook niet echt aanlassen. Verder denk ik dat je zeer moeilijk door rvs kunt zagen alu gaat maybe net met normale spullen. Verder zullen de kanten wat gerond moeten zijn, en exact de juiste vorm moet hij hebben. Een gewone rechte plaat is geen gezicht, ik zou zeggen bouw een houten kast daar zit ik ook over te denken.

• FFF

FFF

Verder is dat front die in dit topic staat best wel mooi, en als je hem toch helemaal maakt, zou je misschien de fanbus, gewoon (links) in het front kunnen verwerken, dat lijkt mij nog mooier dan echt een baybus ervan maken, het is een heel goed id, mits je de vaardigheid en de materialen hebt om er wat van te maken.

ik zou als je het echt denk te kunnen voor een hele alu kast gaan. RVS is steviger 9dus moeilijker bewerken) en zwaarder. dus dat zou je ook kunnen gebruiken.

Zelf wil ik maybe een houten kast gaan bouwen maar dat is omdat ik gebruik kan maken van vele spullen die wij daar voor hebben, zoals een free, decoupeerzaar, afkortzaag en nog een hele hoop zagen en boren.

en ik hout best goed kan bewerken, ik heb dus geen ervaring en materiaal voor alu te bewerken daarom houd die mogelijkheid voor mij op.

• Dirk J
hmm ik zat me ff te vervelen, en heb het ding in 3d max gemaakt: Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jonk0369/kast2.jpg
ik ga er zo nog ff die fanbus bij modelleren ;)

edit: baybus == fanbus :P

Verwijderd

Je floppydrive ingang moet een stukie naar links :P. Mooie 3d tekening (wou dat ik dat kon..). Overgens zit al een tijd met hetzelfde id. Zeker omdat ik ook een display mooi wil wegwerken. En hij is net iets te groot voor in een 5.25 voorkantje.
Ik laat het wel een keer weten als het gelukt is.

• Dirk J
Op woensdag 03 oktober 2001 01:06 schreef Xanandu het volgende:
Je floppydrive ingang moet een stukie naar links :P.
nee, ik mod em gewoon een stukkie naar rechts :P ik ben toch een tweaker ;)

over die fanbus: (met klepje dus)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jonk0369/fanbus.jpg

verdere op/aanmerkingen zeker welkom!

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 00:36
Ik dat het best mooi kan zijn, als alleen de voorkat van Alu. is .. maar dan moet je de rest wel zilver (eigenlijk dus alu.) spuiten :)

ps mooi gedaan in 3D S Max

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:12
MOOI!! Vooral die baybus, die fans daaro zijn ook origineel!

Alleen denk ik dat er wel gruwelijk veel tijd in gaat zitten. maar ja dan heb je wel een lian look a like.

succes!

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 14:03
Als je net zo goed kan case modden als 3dmax-en dan wordt het wel een heel geil kassie :)

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12

Whuzz

Dodgeball!

Ontwerp is heeeel vet!
Maar er zal wel veel precisie en geduld bij komen kijken.. strekte :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 21:03 schreef FFF het volgende:
Verder denk ik dat je zeer moeilijk door rvs kunt zagen alu gaat maybe net met normale spullen. Verder zullen de kanten wat gerond moeten zijn, en exact de juiste vorm moet hij hebben. Een gewone rechte plaat is geen gezicht.
Ten eerste heb ik ooit in een ver verleden voor mijn R/C nog eens een aluminium bodem plaat uitgezaagd (met een figuurzaag... ) :) En dit was no problem, dus hier zie ik geen echte flessennek.

Ten tweede denkt theReaper dat het :9~ is als je scherpe hoeken hebt... Al dat achterlijke ronde gedoe vind ik maar niks!!

Ik zeg: ziet er veel belovend uit dat ontwerpje :9 :)

Verwijderd

Als je dat ontwerp zo uit kan werken, dan kan het best nog welles mooi worden :)

Tweakcase :P

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 07:54
Persoonlijk houd ik niet van duidelijke knoppen, behalve als het symetrisch is.
Als je al die knoppen nou in een 5,25" bouwt, dan kan je met een bewegingssensor, sonar, of weet ik veel wat maken dat het klepje open gaat als je met je hand ervoor komt :9~

• Dirk J
Mijn topic is na een maand of 4 weer opgehaald :P Ik heb nu al weer wat andere plannen. Ik ga bijvoorbeeld m'n hele kast opnieuw maken van aluminium, en het design is al weer wat aangepast (in m'n hoofd dan ;) ). Trouwens dat idee van die bewegings sensor klinkt wel erg koel.
Pagina: 1