Toon posts:

Wat kan ik aan 't systeem beter maken 1300 3Dmarks

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas mijn gehele systeem in elkaar gebouwd maar de computer krijgt echter maar 1300 3dmarks
Ik weet dat de videokaart Bar slecht is maar die gaat er vandaag of morgen uit maar heeft het nog meer redenen.
Want als ik die videokaart ga vervangen kan ik dan het beste een gforce 3 pakken of heb ik daar niks aan vanwege het platte scherm. Of misschien een goedkopere videokaart dan gf3 en dan een snellere processor

Zouden jullie wat tips en op-en-aan merkingen kunnen geven
dit is mijn systeempje

Mobo : MSI pro 2 Socket 478
Processor : Pentium 4 1,5 ghz
Monitor : Philips 15,1 " tft Brilliance 150P2
Geheugen : 512 MB SDRAM pc 133
Cdrom/dvd : Tosiba 16x 40x Dvd rom
Brander : Lite-on 24x 10x 40x
Hdisk : IBM deskstar 75 GB 7200 rpm
Toestenbord/muis : Logitec cordless desktop optical
Videokaart : Riva Tnt 2 32 mb (KUT)(geld te kort)
Behuizing : Bigtower

En is het verstandig om op dit systeem XP te draaien of kan ik het beste win2000 houden

Verwijderd

Klinkt lullig, maar P4 en SDRAM is een vrij slechte combinatie. Maar ik denk dat je videokaart echt de bottleneck is.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:38
P4 met SDRAM? Had je net zo goed een Duron kunnen kopen. Alles waar de P4 het beter in zou doen dan een Athlon wordt em nu afgenomen door dat slome SDRAM.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Ik zou zeggen nieuwe videokaart halen ... haal je zeker wel 700-1000 punten extra (geforce2 gts of zo)

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-06 23:51

darthdrinker

HELP!

Dit is idd best wel een sneue bak voor jou want als je wat meer info had ingewonnen had je niet zoveel geld uitgegeven aan een P4 met sdram geheugen. (P4 1,5 = Tbird 1,4 + 256 MB geheugen...)
Je had echt geld kunnen besparen en meer performance kunnen hebben door ff wat meer op het i-net rond te kijken.
jammer joh, maar die videokaart is op dit moment wel het meest trage onderdeel.

Kwa beeldkwaliteit wou ik dit nog ff zeggen.
Zelf heb ik een Samsung SyncMaster 900IFT, er zijn betere maar toch niet echt een low budget monitor.
Deze monitor wordt bestuurd door mijn LeadTek GF2-PRO.
Ik heb met deze combinatie geen klachten over beeldkwakiteit.

veel suc6

Ooh ja khad niet eens gezien dat je een tft scherm had, als je wilt gaan gamen kun je dat ding gewoon weer terugbrengen want er is naar mijn weten nog maar 1 tft monitor waar je een beetje op kan gamen. Stond wel ergens op tweakers.
Je had je onderdelen ook niet veel slechter kunnen uitzoeken....

Iemand doodmaken met een blije mus.....

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 08:08
Tja, je gaat toch geen TNT 2 in een 1,5Ghz pc stoppen :?

edit: Ik had ipv een TFT monitor een normale CRT gekocht icm met minimaal een Geforce 2 GTS

.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
ehm. Das inderdaad nie veel. Welke versie? 2000 of 2001? Maar ik vertrouwn dat soort progies niet!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 16:03
je moet maar zo denken, die P4 die blijft teminste heel als je koeling OOIT onverwachts mocht uitvallen ;) dus dan hoef je geen nieuwe TB te kopen.....

Verwijderd

dat sdram blijfd de bottleneck :(

een p4 MOET met rambus of ddr mem draaien.

greetz,

Dii

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 23:03

Bullettooth

--VR--

Hallooooo,

Mensen waar zijn wij nou helemaal mee bezig.
Natuurlijk is die videokaart je probleem, 3dmark is namelijk een viedobenchmark, deze is dus het meest afhankelijk van je videokaart.

Dus als je meer 3dmarks wilt, koop je een geforce 3!
It's that simple. ;)

Gravity is a habit that is hard to shake off.

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 16:03
Bullettooth for president ;)

Verwijderd

Met die videokaart moet je echt niet mee rpunten verwachten

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 10:04 schreef Bullettooth het volgende:
Hallooooo,

Mensen waar zijn wij nou helemaal mee bezig.
Natuurlijk is die videokaart je probleem, 3dmark is namelijk een viedobenchmark, deze is dus het meest afhankelijk van je videokaart.

Dus als je meer 3dmarks wilt, koop je een geforce 3!
It's that simple. ;)
Ja maar wij zijn tweakers... en sdram + P4 is bad news... en hij zegt zelf dat ie zo'n ... eehh slechte videokaart had omdat ie geldtekort had... als die arme jongen een amd 1200 met ddr geheugen had gekocht had ie 600 gulden uitgespaard, sneller geheugen (en volgens de amd fans een snellere computer) en had ie een geile geforce2 gts64mb ddr kunnen kopen en geld over gehad voor een ijsje :)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:34
Op dinsdag 02 oktober 2001 12:53 schreef Termin8or het volgende:
Ik zou zeggen nieuwe videokaart halen ... haal je zeker wel 700-1000 punten extra (geforce2 gts of zo)
Wel meer denk ik hoor.
Ik scoor dicht tegen de 2800 met een GF 1 DDR.

Zie onderstaande specs...

edit:

BTW. ik draai XP professional

Verwijderd

Als je in de resultbrowser van madonion kijkt zie je dat je score vrij normaal is, veel hoger zal je het niet krijgen omdat je videokaart een enorme bottleneck is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.