Ik heb een raar probleempje met wat PHP files.
In eerste instantie heb ik een HTML site. Het bestand index.html is een frameset waar top.html, teller.html en main.html ingeladen worden. Dat werkt allemaal goed.
Nu wil ik in main.html en meerdere html files, een footer includen. Omdat ik dit doen mbv. PHP hernoem ik de main file naar main.html en pas dat ook aan in de index file. Daarna voeg ik aan main.php de volgende regel toe:
Maar mijn main.php wordt niet getoond in het frame. De bovenste 2 frames (html files) worden goed geladen. Main.php wordt niet getoond. De browser geeft de boodschap 'De pagina is niet gevonden'. Als ik dan de 'back' button gebruik verschijnt de php file wel ?????? Dus het is net alsof de pagina ingeladen wordt en meteen erna een andere eroverheen.
Ik snap echt niet wat ik fout doe ????
en
In eerste instantie heb ik een HTML site. Het bestand index.html is een frameset waar top.html, teller.html en main.html ingeladen worden. Dat werkt allemaal goed.
Nu wil ik in main.html en meerdere html files, een footer includen. Omdat ik dit doen mbv. PHP hernoem ik de main file naar main.html en pas dat ook aan in de index file. Daarna voeg ik aan main.php de volgende regel toe:
code:
1
2
3
| <?
Include("footer.inc");
?> |
Maar mijn main.php wordt niet getoond in het frame. De bovenste 2 frames (html files) worden goed geladen. Main.php wordt niet getoond. De browser geeft de boodschap 'De pagina is niet gevonden'. Als ik dan de 'back' button gebruik verschijnt de php file wel ?????? Dus het is net alsof de pagina ingeladen wordt en meteen erna een andere eroverheen.
Ik snap echt niet wat ik fout doe ????
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <? <html> <!-- Main.php --> <head> </head> <body> <?php $naam = "Maikel"; echo $naam; ?> </body> </html> ?> |
en
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <html> <!-- index.html --> <head> <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico"> </head> <frameset rows="112,1,*" framespacing=0 frameborder=0 border=0> <frame name="frmMenu" id="frmMenu" src="top.html" frameborder="No" scrolling="No" noresize marginwidth="0" marginheight="0"> <frame name="frmTeller" id="frmTeller" src="teller.html" frameborder="No" scrolling="No" noresize marginwidth="0" marginheight="0"> <frame name="frmMain" id="frmMain" src="main.php" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="auto" frameborder="0"> </frameset> <noframes> <center> <h1> Excuses</h1> Helaas, deze site bevat frames. Gebruik een browser die frames ondersteunt.<br> Ik ben nog aan het werken aan een site zonder frames maar wilt U deze pagina toch nu toch bekijken, download dan een browser bij een van de volgende firma's<br> <br> <a href="http://home.netscape.com/download/index.html?cp=djudepart">[img]"pics/Netscape.jpg"[/img]</a> <a href="http://www.microsoft.com/windows/ie/download/all.htm?bShowPage">[img]"pics/Microsoft.jpg"[/img]</a>. </center> </noframes> </html> |