Toon posts:

Wanhopig

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik nu een nieuwe topic open, want ik ken dit forum nog niet zo goed, maar zoals jullie het zien, ben ik wanhopig, want ik krijg het gewoon niet voor elkaar.

Ik heb het nu anders gedaan.

Ik heb nu
- 2 pc's
- Hub !
- 2 UTP kabels
- 3 netwerkkaarten

Ik heb het nu geprobeert gewoon de pc's aan te sluiten zonder hub, maar als ik dan de netwerkkaart naar de andere netwerk kaart laat lopen in de andere pc, brand het lampje achter niet, maar toen ik het op de hub aansloot wel. Maar men zegt dat een hub niet nodig is als je alleen maar een netwerk aanlegt met 2 pc's.

Ik moet vanalles instellen enz, en software downloaden, en ik weet niet welke UTP in welke slot in de hub moet, (ik deed de kabel van de provider in de uplink in de hub) maar ik weet niet welke.

Wat ik dus wil vragen is, of iemand mij stapsgewijs mij de zaak kan uitleggen, dus welk prog, welk kabel waarin, liefst zo gedetailleerd mogelijk, en liefst geen link.

Ik hoop dat ik morgen duidelijk antwoord krijg, en dat ik morgen kan netwerken....

Verwijderd

Als je een netwerk mét hub wilt maken heb je gewone UTP kabels nodig (2 pc's of meer)

Als je twee pc's direct wilt verbinden heb je een Twisted-Pair UTP kabel nodig, daarbij zijn de paren om en om verwisseld, en die kabels zijn dus ongeschikt voor een hub :)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Heb je wel een cross-cable gebruikt tussen die 2 computers?
Waarschijnlijk is dat je enige probleem :)

[edit]te laat :P

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-08 23:59

Tassadar

l33t h4x0r :)

Op maandag 01 oktober 2001 23:50 schreef Cheatah het volgende:
Als je twee pc's direct wilt verbinden heb je een Twisted-Pair UTP kabel nodig, daarbij zijn de paren om en om verwisseld, en die kabels zijn dus ongeschikt voor een hub :)
UTP == Unshielded Twisted Pair
Je hebt dus altijd Twisted Pair als je UTP gebruikt, de twisted slaat erop, dat de signaal en bijbehorende aardlijn om elkaar heen gewikkeld zijn binnen de plastic ommanteling die je aan de buitenkant ziet.
Wat je hier bedoelt is een crosscable, dus eentje die TX met RX verbindt en vice versa.

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Tassadar heeft helemaal gelijk, en voor verdere info heeft tweakers.net een mooie review over het opzetten van je thuisnetwerk .

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 10:17 schreef Tassadar het volgende:

[..]

UTP == Unshielded Twisted Pair
Je hebt dus altijd Twisted Pair als je UTP gebruikt, de twisted slaat erop, dat de signaal en bijbehorende aardlijn om elkaar heen gewikkeld zijn binnen de plastic ommanteling die je aan de buitenkant ziet.
Wat je hier bedoelt is een crosscable, dus eentje die TX met RX verbindt en vice versa.
Ik ga even een vriend schoppen die het mij verkeerd heeft geleerd *D

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmjah, maar dit is dus echt niet de bedoeling, zeker niet met zo'n topictitel...

Teneerste is hier al een heleboel info over te vinden, ten tweede staan in de FAQ massa's linkjes waar je beginners-vriendelijke informatie kan vinden.

Zoals ook in het vorige topic al de beginnersguide al werd getipt. Als iemand om je te helpen een linkje geeft is het aan te raden daar op te klikken ;)

Zie voor meer informatie de [topic=152460].
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.