Dit vroeg ik me dus af omdat ik dit weleens zie staan hier op het forum. Waar heb je dat bestand voor nodig ? Waar moet ik het neerzetten ? Ik kopieer dit bestand ook nooit als ik een nieuwe kernel gebakken heb. Vertel me er alles over
. Voor de liefhebbers, ik draai Slackware.
Everytime that you create a new kernel, such a file System.map is created and saved in /usr/src/linux. In it you will find information about offsets within kernel that are required by the modules.
Heeft dus iets met modules te maken
Heeft dus iets met modules te maken
Verwijderd
Ey.. Ik heb de modules uit de kernel gegooid. Gewoon omdat ik ze toch niet gebruik. Heb ik die System.map dan ook niet nodig?!?!
Verwijderd
Er zijn kernelopties die alleen als module zijn te compileren. Laat die System.map maar mooi staan.
Ik gooi die System.map. nog wat altijd weg.
Gewoon omdat ik er altijd en eeuwig ellende mee heb.
Dat ding is helemaal niet nodig gewoon helemaal weggooien heb je helemaal niks aan.
En als je het toch wil bewaren zet het in je root dir en bekijk het eens. Volgens mij zijn het de default settings waarmee de modules worden ingeladen.
En het blijkt al dat je geen modules gebruikt. (Waarom eigenlijk niet?) Dus gooi die System.map weg.
Hij staat volgens mij in /usr/src/<kernel>/ en /boot/
Dat ding is helemaal niet nodig gewoon helemaal weggooien heb je helemaal niks aan.
En als je het toch wil bewaren zet het in je root dir en bekijk het eens. Volgens mij zijn het de default settings waarmee de modules worden ingeladen.
En het blijkt al dat je geen modules gebruikt. (Waarom eigenlijk niet?) Dus gooi die System.map weg.
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
Dat bestand zet je normaal in /boot neer.Dit vroeg ik me dus af omdat ik dit weleens zie staan hier op het forum. Waar heb je dat bestand voor nodig ? Waar moet ik het neerzetten ? Ik kopieer dit bestand ook nooit als ik een nieuwe kernel gebakken heb. Vertel me er alles over. Voor de liefhebbers, ik draai Slackware.
Het bestand bevat symbolen die in je kernel zitten, en het bestand is nodig om een OOPS te tracen.
Het is nodig om een OOPS te trace.Ik gooi die System.map. nog wat altijd weg.
Da's bullshit.En als je het toch wil bewaren zet het in je root dir en bekijk het eens. Volgens mij zijn het de default settings waarmee de modules worden ingeladen.
Het bestand heeft geen reet met modules te maken.En het blijkt al dat je geen modules gebruikt. (Waarom eigenlijk niet?) Dus gooi die System.map weg.
En dan, de sig van active2:Op dinsdag 02 oktober 2001 08:54 schreef igmar een goede en duidelijke reactie op active2:
[..]
Het is nodig om een OOPS te trace.
[..]
Da's bullshit.
[..]
Het bestand heeft geen reet met modules te maken.
Zelfspot, beste active2?De moeilijkheid met de meeste mensen is niet dat ze zo weinig weten, maar dat ze zoveel weten dat niet waar is.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Tjah, ik use ook nooit modules, compile altijd alles rechtstreeks in me kernel, heb daar nog nooit problemen mee gehad. En mocht me hardware eens wijzigen, njah.... compile ik hem toch lekker opnieuw...... ik weet eigenlijk ook niet waarom ik geen modules use, mjah vind het wel prima zo.
Als je hardware bij plugt moet je zowiezo rebooten (tenzij het hotswapable is) dus dan ook meteen een nieuwe kernel nemen.
Als je hardware bij plugt moet je zowiezo rebooten (tenzij het hotswapable is) dus dan ook meteen een nieuwe kernel nemen.
Ok bedankt mensen voor de reacties. Zo hebben we allen weer wat bij geleerd
. Korte samenvatting: system.map is alleen nuttig om een OOPS te tracen en heeft helemaal niks met modules te maken. Anders nog iets?
Verwijderd
System.map bevat een bibliotheek van alle symbolen die in je kernel (dus kernel + modules) voorkomen. Dit bestand wordt alleen door LILO bij het booten gebruikt. Als je bijvoorbeeld Mandrake gebruikt (daar zit GRUB als bootloader bij) heb je dit bestand niet nodig. System.map is dus niet specifiek voor modules, en wordt ook niet gebruikt om een OOPS te tracen zoals sommige mensen denken.
edit:
Oh ja, System.map hoort in /boot te staan. Nog een feit dat mijn uitleg ondersteunt (als je m zo niet wil aannemen) want /boot bevat volgens de FHS (Filesystem Hierarchy Standard) "Static files for the bootloader." MAW: Alleen de bootloader maakt gebruik van System.map, in dit geval dus LILO.
Oh ja, System.map hoort in /boot te staan. Nog een feit dat mijn uitleg ondersteunt (als je m zo niet wil aannemen) want /boot bevat volgens de FHS (Filesystem Hierarchy Standard) "Static files for the bootloader." MAW: Alleen de bootloader maakt gebruik van System.map, in dit geval dus LILO.
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:29 schreef GiMLi het volgende:
System.map bevat een bibliotheek van alle symbolen die in je kernel (dus kernel + modules) voorkomen. Dit bestand wordt alleen door LILO bij het booten gebruikt. Als je bijvoorbeeld Mandrake gebruikt (daar zit GRUB als bootloader bij) heb je dit bestand niet nodig. System.map is dus niet specifiek voor modules, en wordt ook niet gebruikt om een OOPS te tracen zoals sommige mensen denken.
Natuurlijk wel. Als er iets misgaat op 0x5efc0800 dan zegt dat niets. Je kijkt in jouw specifieke System.map en je ziet dat het de functie sys_mmap is (of wattanook). Dan weet je een kernel-developer dat hij daar de fout ingegaan is. Want bij die kernel-developer is 0x53fc0800 waarschijnlijk een heel ander stuk code.
Sterker nog, bij een bug-report wordt juist gevraagd om je System.map mee te sturen, omdat die getallen alleen dus niets zeggen.
En waarom zou LILO het nou weer nodig hebben
Ik vraag me echt af waar jij die info vandaan hebt...
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
En deze omgekeerde redenatie klopt niet. Als in /boot bestanden staan die de bootloader gebruikt, betekent dat niet automatisch dat ze nergens anders voor gebruikt worden.Op dinsdag 02 oktober 2001 11:29 schreef GiMLi het volgende:
edit:
Ohja:
/usr/src/linux/Documentation/oops-tracing.txtTwo types of address resolution are performed by klogd. The first is static translation and the second is dynamic translation. Static translation uses the System.map file in much the same manner that ksymoops does. In order to do static translation the klogd daemon must be able to find a system map file at daemon initialization time. See the klogd man page for information on how klogd searches for map
files.
Lees dit ook maar.
Waar sommig mensen hun info vandaan halen ...
Wat heb jij gerookt ? System.map word wel degelijk voor OOPS tracing gebruikt. Zie je /usr/src/linux/Documentation/oops-tracing.txtSystem.map bevat een bibliotheek van alle symbolen die in je kernel (dus kernel + modules) voorkomen. Dit bestand wordt alleen door LILO bij het booten gebruikt. Als je bijvoorbeeld Mandrake gebruikt (daar zit GRUB als bootloader bij) heb je dit bestand niet nodig. System.map is dus niet specifiek voor modules, en wordt ook niet gebruikt om een OOPS te tracen zoals sommige mensen denken.
edit:
MAW : System.map word gebruikt voor address resolution, het vertalen van adressen naar symbolen.
Pagina: 1