[HDD] 10gb weg! Waar issie?

Pagina: 1
Acties:

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik heb nog steeds een probleem, ik ben 10gb kwijt, ipv dat mijn schijf 40,9 is issie 31gb!!!! Waar kan dit aan liggen?>

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Misschien dat je BIOS geen HD's groter van 32 Gb support. Moet je 'em even flashen.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Oei :)

Pas op met flashen! en maak iig een back-up vóór je gáát flashen!

Misschien een hidden primaire partitie?
Of inderdaad verkeerde BIOS instellingen!

Succes!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19
Op maandag 01 oktober 2001 23:12 schreef VlasBaard het volgende:
Misschien dat je BIOS geen HD's groter van 32 Gb support. Moet je 'em even flashen.
Yeah right, een mainboard met een TB1400 die geen 40 GB ondersteund? (Bij 180GB wordt het pas een probleem denk ik). Daar ligt het niet aan, ligt waarschijnlijk aan de modus van je HD (in de BIOS dus), je moet hem misschien effe op LBA zetten, dan zou het over moeten zijn, of in de BIOS effe je HD's opnieuw laten detecteren.

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Niets is onmogelijk. Het zou me niet verbazen als mensen in 2000 nog een moederboard met een millenium bug hebben gekocht ;)

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

ik heb ook zoiets
ik heb 2 identieke harde schijven van 20 gb en na het partitioneren is de totale capaciteit van mijn bootpartitie 18.6 gb en mijn 2e harde schijf is 19.0 gb

en niemand gaat mij wijsmaken dat ik 400mb kwijt ben aan bootstrap....

• Yuri
Nou als mijn bios em niet zou ondersteunen... lijkt me erg sterk is een MSI K7T-266 Pro dus dat denk ik niet.

Ik frunnik wel even wat

• Yuri
Op dinsdag 02 oktober 2001 10:31 schreef bl00dhound het volgende:
ik heb ook zoiets
ik heb 2 identieke harde schijven van 20 gb en na het partitioneren is de totale capaciteit van mijn bootpartitie 18.6 gb en mijn 2e harde schijf is 19.0 gb

10gig bootstrap?

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 10:59 schreef Yuri het volgende:

[..]

10gig bootstrap?
eeeuh
als jij fdisk of zo start issie dan wel gewoon 100% allocated ??, dat heb ik namelijk wel maar toch zijn ze verschillend in grootte

Verwijderd

Dit probleem had ik ook, met een MSI K7T 266 Pro Raid en een Tbird 1400: hij gaf maar 31,9 Gb aan!

Ff op hd gekeken naar aantal cylinders/heads/sectors...

In de BIOS (eerste menu) die handmatig ingevoerd, saven, reboot, en hij was opeens 40,9 Gb :P

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:03

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

kijk anders eens op je harddisk, op sommige harddisks zit een mogelijkheid om ze op 32 GB te jumperen, en misschien staat die van jou daar ook wel op.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 11:09 schreef Sparhawk1978 het volgende:
kijk anders eens op je harddisk, op sommige harddisks zit een mogelijkheid om ze op 32 GB te jumperen, en misschien staat die van jou daar ook wel op.
volgens mij is het bij sommige harde schijven alleen mogelijk ze op 3,4 gb te jumperen en niet op 32gb.....

• MrMartinH
  • Laatst online: 29-07-2024
Probeer eens een scandisk in windows. Misschien dat die 10gb niet geregistreerd worden. Dat had ik ook bij mijn hdd. Was best vaag maar na een scnadisk deed ie het weer.

Signature

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Vraagje... Welke OS(jes) draai je? Toch niet stiekem een linux partitie aangemaakt en vergeten dat dat Win schijfruimte vreet...
Next: Print de partitietabellen in FDISK ns af, post hier wat je te zien krijgt...
Next: Zorg dat je BIOS de LBA aan staat (Large BLock Adressing).
Laatste: Dit schijfje is toch zeker wel op FAT32 en niet op FAT16 geformatteerd hoop ik..

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 11:25 schreef Aetje het volgende:
Laatste: Dit schijfje is toch zeker wel op FAT32 en niet op FAT16 geformatteerd hoop ik..
not worth to mention
fat16 kan maar tot 2gb....

btw vertel mij even wet de naam van die harde schijf is dan kan ik misschien iets vinden...

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:23
heb hetzelfde gehad met een maxtor schijf van 40 Gig. Was idd op 32 Gig gejumperd. ff gochelen met jumpers dus

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10
Je zoekactie naar '32 gb' leverde 1587 resultaten op. Resultaten 1 - 50.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:57
Op dinsdag 02 oktober 2001 10:31 schreef bl00dhound het volgende:
ik heb ook zoiets

Fabrikanten rekenen 1000KB is 1 MB 1000MB 1 GB
de computer rekent 1024KB is 1 MB 1024 MB is 1 GB

mijn 15.3 GB schijf was in het echt ook maar 14.7 GB
en mijn 40 GB die ik laatst heb gekocht is ook minder dan 40 GB in mijn computer :(

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 11:34 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Fabrikanten rekenen 1000KB is 1 MB 1000MB 1 GB
de computer rekent 1024KB is 1 MB 1024 MB is 1 GB

mijn 15.3 GB schijf was in het echt ook maar 14.7 GB
en mijn 40 GB die ik laatst heb gekocht is ook minder dan 40 GB in mijn computer :(
blijkbaar heb jij het punt waar ik het over had nog niet door want wat jij nu vertelt dat weet bijna iedereen
ik heb het over 2 identieke harde schijven die onderling verschillen van maximale grootte, terwijl ze dus echt psies hetzelfde zijn...

Verwijderd

>>off topic<<
Op dinsdag 02 oktober 2001 10:26 schreef bugs het volgende:
Niets is onmogelijk. Het zou me niet verbazen als mensen in 2000 nog een moederboard met een millenium bug hebben gekocht ;)
mmmmm ik heb 1999 eind 1999, weet niet hoeveel oude en nieuwe Pc's door mijn handen gehad voor het testen op deze eens zo gevreesde "Millenium BUG", maar zelfs de meeste oude Pc's als je deze handmatig de juiste datum geeft in de Bios draaien gewoon door zonder een centje pijn ... :? sterker nog ik ben toen niet 1 systeem tegen gekomen, die echt om de hardware vervangen zou "MOETEN" worden, als je de datum tenminste handmatig over zette...

Verwijderd

[off topic]
yuri's revenge is cool.... (misschien 12 okt pas in de winkel maar zeker al een week op internet hehe)
[/off topic]

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 12:03 schreef malfa het volgende:
>>off topic<<
[..]

mmmmm ik heb 1999 eind 1999, weet niet hoeveel oude en nieuwe Pc's door mijn handen gehad voor het testen op deze eens zo gevreesde "Millenium BUG", maar zelfs de meeste oude Pc's als je deze handmatig de juiste datum geeft in de Bios draaien gewoon door zonder een centje pijn ... :? sterker nog ik ben toen niet 1 systeem tegen gekomen, die echt om de hardware vervangen zou "MOETEN" worden, als je de datum tenminste handmatig over zette...
wel off topic maar ik ga er mee door...
de zogenaamde milleniumbug is volgens mij een grote nep, want net zoals degene hierboven zegt, heb ik nog nooit een computer of stuk hardware in mijn handen gehad die het niet deed, daar hoefde ik niet eens de datum voor te veranderen, want noremale hardware heeft nix met de datum te maken....

alleen software heeft bugs, en als een of andere dwaas om een of andere reden een kaart heeft verzonnen die firmware bevat die afhankelijk van de datum is dan is dat gewoon lomp

laat ik het zo stellen, als normale particulier zul je NOOIT een milenniumbug tegenkomen, alleen bedrijven zoals ns en zo die wel afhankelijk van tijd zijn en zij zullen ook zeker hun computersystemen afhankelijk van de tijd hebben, ik heb het iig nog nooit gehoord bij jan met de pet en van de 250 compters die ik in 2 jaar in me handen heb gehad is er dan ook geen enkele geweest met zulke onzin...

--- edit ---

dit heeft nix met ignorance te maken, ik moet alleen altijd heel hard mijn lach inhouden als er weer een daab komt die denkt dat zijn computer het misschien niet goed doet door een zogenaamde milenniumbug...
(zo zie je trouwens erg duidelijk hoe erg de media allerlei dingen opblazen)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb datzelfde meerdere malen gehad met een maxtor 40 GB schijfje. er is natuurlijk ergens niet goed want een identieke schijf deet het wel gewoon via het bios en herkende gewoon 40 GB. maar goed de manier om hem aan de praat te krijgen is: download maxblast en maak daarmee een opstartdiskette. zet je hd uit in je bios (op none dus)(klinkt gek maar het is echt zo)
start je pc op van je maxblast diskette. dan kun je die schijf selecteren die je uit hebt staan in het bios en via maxtors eigen bios partitioneren. dan is ie gewoon 40 GB. maxtor zet in je boot record een eigen bios die je iedere keer voorbij ziet komen als de pc opstart.

ik wil er wel ff bij zeggen dat het niet hoort dat hij hem niet goed herkent en ik zou persoonlijk om een nieuwe vragen. mijn vertrouwen in 40 gig maxtor 7200 schijfjes is de laatste weken diep gezonken er zijn er echt veel die uitvallen of dit soort kuren vertonen.

Verwijderd

HDD --> OM

Moved

• Yuri
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:27 schreef bl00dhound het volgende:

[..]

not worth to mention
fat16 kan maar tot 2gb....

btw vertel mij even wet de naam van die harde schijf is dan kan ik misschien iets vinden...
Is de Maxtor 40.9 7200rpm type nummer 5T040H4

Pagina: 1