Toon posts:

Nieuwe pc kopen + Vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus een

Pentium III 450 @ 505 Mhz
192 Ram Geheugen
Creative SoundBlaster Live 1024
Creative GeForce 2 MX PCI
Aopen DVD Speler 12X40
10/100 Mbps Netwerkaart
50 GB Seagate 5400 RPM HD

Dat oude moederbord + processor + geheugen daar heb ik niks aan dat moet ik dus kwijt

Ik moet een nieuw moederbord + processor + geheugen kopen, Ik zat te denken aan een amd 1400 Mhz met een MSI bordje op 266 fbs en een geheugen van 512 DDR Ram

Maar moet ik ook een nieuwe voeding zo'n eentje van 300 in plaats van die ik nu heb van 230 ofzo, dat hoorde ik

En welke OS kan ik het beste gaan draaien als ik zo'n systeempje heb

Ik speel af en toe games
Doe aan webdesign & internet een beetje

b v d

DrE

Verwijderd

je wil dus weten wat voor OS je op een 1400 mhz wil zetten? nou.....ga simpel de stapjes naa:
1. Windows 95 -> :r :r :r :r 16 bit? >:)

2. Windows 98 -> goed voor spelletjes, maar als je t er echt voor over hebt om je computer iedere paar maanden te formateren, houd ik je niet tegen, wel lekker snel trouwens, op een 866 is t al snel.

3. Windows 2000 -> slecht voor spellen, maar als je een hekel heb aan spellen, is ut een aanrader! het gaat (bijna) nooit helemaal naar de klote (zoals win 98) en t loopt ook nauwelijks vast (tenzij je spellen gaat spelen :+ )

4. Windows XP -> leuke GUI niet voor alle spellen compatibel, zoals need for speed, maar....zodra hij officieel uit is zal je overstoomt worden met patches, t start wel redelijk snel op (op 1400 mhz :P ) het enige probleem is dat de patches en drivers enz. enz. nog niet helemaal gerelaesed zijn :( maar dat komt wel...

5. Linux & unix & ...bsd -> toch minder compatibel als microsoft, ik heb er nog nooit 1 spel op kunnen spelen, (nou heb ik het over "de wat geavanceerdere games") en er is wel minder software voor te vinden...

ik heb mijn info gegeven....
je zoekt maar uit wat je ermee wil doen en welk operating system JIJ het beste vind 8-)

[nog een keer slap gelul]
is dit topic niet verkeerd geplaatst :?
uiteindelijk vraag je iets over een opating system, je verteld alleen maar over je hardware.
[/nog een keer slap gelul]

Verwijderd

Ten eerste ja, koop een zwaardere voeding. Liefst nog een 350!!
Tja welk os, dat is helemaal afhankelijk van je eigen smaak. ALs je veel spelletjes speelt zou ik win2k overslaan. WinMX is vrij instabiel, dus zou het win98se of winXP worden.

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
Op dinsdag 02 oktober 2001 09:36 schreef Ganymedus het volgende:
Tja welk os, dat is helemaal afhankelijk van je eigen smaak. ALs je veel spelletjes speelt zou ik win2k overslaan. WinMX is vrij instabiel, dus zou het win98se of winXP worden.
WinMX? Bedoel je niet winME?? ;)

WinMX is zo'n share progje.... :)

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 21:02

schizofreen

ik & jij

Op dinsdag 02 oktober 2001 09:36 schreef Ganymedus het volgende:
WinMX als OS?
goh, wat dat soort proggies voortaan allemaal wel niet kunnen he... :o

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

Ik moet een nieuw moederbord + processor + geheugen kopen, Ik zat te denken aan een amd 1400 Mhz met een MSI bordje op 266 fbs en een geheugen van 512 DDR Ram
heel mooi ! :P
Maar moet ik ook een nieuwe voeding zo'n eentje van 300 in plaats van die ik nu heb van 230 ofzo, dat hoorde ik
jip...300W is wel genoeg hoor.....
En welke OS kan ik het beste gaan draaien als ik zo'n systeempje heb

Ik speel af en toe games
Doe aan webdesign & internet een beetje
welke games betreft het ???
Zou in eerste instantie gaan voor Windows 2000 Pro!
XP is een afrader ivm het nog slecht beschikbaar zijn van drivers.

En zeker voor webdesign wil je wel een stabielsysteempje (wil ik zelf ook als ik daarmee bezig ben....anders kun je zo vaak dingen overnieuw doen :( )

nou...dat was mijn commentaar/advies dan..... suc6

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
Waarom zegt iedereen toch dat spelletjes niet of slecht draaien onder windows2000? ik draai max-pane, quake3 en wacky wheels :) probleemloos!

Verwijderd

Okay ff voor de duidelijkheid: win2k was vroeger misschien wat buggy met spellen maar dat is nu _echt_ niet meer zo. Ik speel q2,q3,CS,fifa2001,max payne, Diablo2 whatever elk spel gewooon op win2k, zonder enig probleem. Zelfs Tribes2 draait prima. Je moet misschien ff wat kloten aan het begin om de refreshrates goed te krijgen, maar met tooltjes van nvidia en met PowerStrip (masterlijk tooltje) is alles zo opgelost.

Als antwoord op de vraag: win2k rules qua alles, winxp zou ik nog niet aan beginnen; teveel gerotzooi ten aanzien van de mouse accel en drivers ...

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:57
Ik heb met m'n videokaartje (geforce 2mx asus v7100)
in windows 98 een 3dmark2001 score van : 2100.
met windows 2000 Service Pack 2 een score van : 2200
Hij crasht nooit en werkt perfect (superjoost = allergisch voor blauwe schermen)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
3. Windows 2000 -> slecht voor spellen, maar als je een hekel heb aan spellen, is ut een aanrader! het gaat (bijna) nooit helemaal naar de klote (zoals win 98) en t loopt ook nauwelijks vast (tenzij je spellen gaat spelen )
ik draai allerlei spellen onder windows 2000. gaat perfect, loopt echt nooit vast. win2k + spellen is wel een geheugen vreter. als ik return to castle wolfenstein speel en voor de rest alles dicht dan trekt ie 500 MB mem in totaal.

Verwijderd

Okay ff voor de duidelijkheid: win2k was vroeger misschien wat buggy met spellen maar dat is nu _echt_ niet meer zo. Ik speel q2,q3,CS,fifa2001,max payne, Diablo2 whatever elk spel gewooon op win2k, zonder enig probleem. Zelfs Tribes2 draait prima. Je moet misschien ff wat kloten aan het begin om de refreshrates goed te krijgen, maar met tooltjes van nvidia en met PowerStrip (masterlijk tooltje) is alles zo opgelost.

Als antwoord op de vraag: win2k rules qua alles, winxp zou ik nog niet aan beginnen; teveel gerotzooi ten aanzien van de mouse accel en drivers ...

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:28

Soullie

Planeshift

Op dinsdag 02 oktober 2001 12:19 schreef smvs het volgende:

[..]

ik draai allerlei spellen onder windows 2000. gaat perfect, loopt echt nooit vast. win2k + spellen is wel een geheugen vreter. als ik return to castle wolfenstein speel en voor de rest alles dicht dan trekt ie 500 MB mem in totaal.
same here... alles draait gewoon goed.. en lekker stabiel... :) ik ga iig niet meer terug naar win98 :P

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Op dinsdag 02 oktober 2001 12:24 schreef Soullie het volgende:

[..]

same here... alles draait gewoon goed.. en lekker stabiel... :) ik ga iig niet meer terug naar win98 :P
Same Here!!
Alle bakken draaien hier Win2K Pro, never prob's, tegenwoordig goed ondersteund qua drivers (is wel eens anders geweest...... ;( )

Games? De meeste race-spellen draaien bij mij zelfs beter, betere en snellere graphics, vetter geluid, enzo
(vooral Midtown Madness en Driver waren opmerkelijk beter hier)

Heb alleen Dual Boot voor hele oude progjes die alleen nog onder 98 lopen, bijna nooit dus

Blaat

Verwijderd

[b]4. Windows XP -> leuke GUI niet voor alle spellen compatibel, zoals need for speed, maar....zodra hij officieel uit is zal je overstoomt worden met patches, t start wel redelijk snel op (op 1400 mhz :P ) het enige probleem is dat de patches en drivers enz. enz. nog niet helemaal gerelaesed zijn :( maar dat komt wel...
zo iets voor bv need for speed heet Program Compatibility Wizard in xp dan werkt zoiets wel!!! :P

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 02 oktober 2001 12:16 schreef superjoost het volgende:
Ik heb met m'n videokaartje (geforce 2mx asus v7100)
in windows 98 een 3dmark2001 score van : 2100.
met windows 2000 Service Pack 2 een score van : 2200
Hij crasht nooit en werkt perfect (superjoost = allergisch voor blauwe schermen)
En dat op een P1-133 ? >:) >:)
Pagina: 1