Toon posts:

Aopen/Lite on 12x? 16x? 20x?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik ben van plan een brander te kopen voor max 350,-. Nu heb ik wat rondgesurft op internet en twijfel ik tussen een van de aopen en liteon branders, maar ik kom er niet uit welke ik nou moet nemen.

Correct me when I'm wrong:

De 12 speed lite on heeft hetzelfde binnenwerk als een plextor (dus kwaliteit?)..

De 16 speed lite on is maar 3 tientjes duurder, maar heeft ander soort burnproof en binnenwerk van ander bedrijf, hoeveel sneller is een 16 speed tov een 12 speed??

De aopen branders zijn ongeveer even duur en daar lees ik ook positieve reacties over, alleen niet zoveel als over de lite on.. Zijn de branders even goed of is een van deze 2 merken toch iets beter?

De aopen 20x brander is met 339 (bij Xenon) niet gek geprijst, maar is het die extra 85 gulden waard? Hoeveel sneller is een 20 speed brander nou precies?

Zijn er verder nog verschillen/aanbevelingen wat betreft deze branders? Ik heb het liefst een brander die zo veel mogelijk ondersteund (90 minuten cds, raw mode, overburning etc.)

Mijn systeem:
Abit KT7
Duron 600
Maxtor 7200 rpm
Aopen 48x

Alvast bedankt voor de reacties

MVG

Wouter Wiegmans

• gewse-hco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 00:11
mijn personlijke ervaring is met lite-on beter dan met aopen writers.

zelf zou ik voor de lite-on gaan, mocht ik voor een ide writer kiezen in deze prijsklasse.

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 19:26
Ik ben ook op zoek naar een brander rond die prijsklasse. Ik twijfel meer tussen de Aopen 20spd, en de Plextor 16spd.

Ik heb hier en daar wat reviews gelezen. Van de Aopen 20spd heb ik geen reviews kunnen vinden, maar wel van die Aopen 16spd. Deze komt redelijk uit de bus, behalve dat hij wat moeite heeft met SD2 beveiligde CD's kopieren.

Wat ik belangerijker vind dan 12 16 of 20 speed zijn de funkties die de brander heeft. Natuurlijk is Burnproof (of Justlink) een vereiste op een brander, maar ook PowerRecII (of JustSpeed)en of een brander van die kleine CD's kan branden, en CD-text ondersteund.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Aopen 20spd brander?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wil je een brander welke alles ondersteund moet je toch gaan voor de Lite-on 24speed. Die is iets van 375,-

zie deze link

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

De 12 speed lite on heeft hetzelfde binnenwerk als een plextor (dus kwaliteit?)..
Fabeltje .. er worden een aantal dezelfde onderdelen gebruikt meer niet compleet hetzelfde loopwerk.
Kortom da's geen argument.

Wel een argument is dat het ding gewoon goed werkt, ik heb een lite on 12x10x40 koste me iets meer dan 200 piek werd met nero 5.0 geleverd en werkt als een gek.
Het laatje komt een beetje gammel over als ie open gaat maar tot op heden heb ik er geen enkel probleem mee gehad, kortom een aanrader !

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

ik heb een lit-on 16x nou dit is echt een aanrader voor 239peik bij gistron laat hem naar een jaar wat mankeren kopen dat ding

vb

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 07:58
Lite-on, heel vaak de beste prijs/kwaliteit verhouding.
uit de review van de 16X L-O, "ze leveren te veel goeds voor te weinig geld"

no comment

Pagina: 1