[LCD] 4x40 Display probs + software

Pagina: 1
Acties:

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 18:41
Ik heb een 4x40 LCD in elkaar gesoldeerd, maar nu heb ik een probleem. Ik heb al met de poortinstellingen geprutst, en heb de parallelle poort nu op ECP staan. Op dit moment werkt de backlight en krijg ik op de 1e en 3e regel zwarte blokjes. Regel 2 en 4 zijn leeg.
Het lijkt erop dat de LCD dus nog niet goed werkt. Het probleem is op dit moment dat ik geen software kan vinden die een 4x40 display ondersteunt. Kan iemand mij hieraan helpen en weet iemand of bovenstaand fenomeen normaal is?
Alvast bedankt! btw. I UTFS.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:48

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Zo te horen werkt je lcd goed (de 2 zwarte balken zijn normaal, verschijnen altijd als het scherm nog niet geïntialiseerd is).
De meeste lcd programma's zullen wel werken met een 4x40 lcd (ik weet zo niet welke precies, aangezien ik zelf een 4x20 gebruik).
Zoek een beetje binnen GoT, of bij winamp naar een lcd plugin...

Suc6

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Mart!
Prob + software - deel 2
:) Heb je advies opgevolgd en een plugin voor WinAmp gedownload (deze) die WEL een 40x4 ondersteund. Mijn display blijkt dus inderdaad te werken.

;( Echter: Als ik wat langer de plugin gebruik, dan worden regel 3 en 4 'samengevoegd' en lijkt het of de 4de regel niet meer goed functioneert. De vierde regel is dan leeg, en het lijkt erop dat de bovenste helft van deze regel nog wel werkt maar de onderste niet. Ik heb al wat met de parameters in de ini-file liggen stoeien (timing) maar zonder resultaat. Mijn vraag is dan ook of het een softwareprobleem is (plugin) of een hardwareprobleem (Het soldeerwerk is wel redelijk netjes gebeurd, ik kan me nietvoorstellen dat het daar aan ligt).

Heeft iemand hier ook problemen mee of een oplossing voor? En is er iemand die nog een goed werkend en met 40x4 getest stukje software weet (link)?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zo te horen is dat puur een software probleem. Ik neem aan dat het is opgelost zodra je de plugin opnieuwe start.
Zie mijn sig voor nog een LCD progje (wat alleen (nog) niet de 4x40 ondersteunt, het toont alleen wat op de eerste 2 regels), maar op een aantal systemen lijkt mijn proggie ook ineens de aansturing niet goed meer te doen (vooral bij wat meer processorbelasting). Dit is dus puur de timing, want op een aantal andere systemen is er niks aan de hand.

Zodra mijn display weer werkt ga ik eerst de timing oplossen, dan ondersteuning voor stats van spellen. En mocht er eens iemand zin hebben om bij mij ff langs te komen met z'n 4x40 LCD, dan bouw ik daar ook nog ondersteuning voor in :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Mart!
Het is heel even opgelost als ik opnieuw de plugin start, maar het komt dan sneller weer terug. Waar ik eigenlijk naar opzoek ben is een goed stukje code, maar dat is hard-to-get voor een 4x40. Ook die drivers ondersteunen nooit een 4x40.
Als ik zelf iets kan proggen, dan kan ik zelf uitvinden of het een timing probleem is en wat ik eraan kan doen.
Maar waarom denk je zo zeer dat het een timing/software probleem is? Dit is het eerste en tot nu toe enige progje dat ik met de LCD gebruikt heb, dus het zou even goed een hardware probleem kunnen zijn? Of is wat ik omschreef (laatste regels op scherm buggy) een bekend probleem?
Ik denk trouwens niet dat ik iets heb aan je programma, omdat het probleem zicht voordoet op de 3e en 4e regel, maar even goed bedankt (ga toch ff proberen).

Verwijderd

met het progje lcdprint.exe kun je zien of je display werkt of niet.
voor winamp gebruik ik een plugin van Markus Zhender
werkt goed bij mij

www.markuszhender.ch

Bij de setup van de display moet je hem wel op splitscreen zetten.

succes mocht je nog vragen hebben moet je maar ff mailen
kijk namelijk niet altijd de tread's door
peter
pwvanderveen@hotmail.com

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03-2025
Klinkt me bekend in de oren, heb zelf ook soms last van dat probleem met mijn 4*40 LCD

Bestuh!!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op woensdag 10 oktober 2001 22:47 schreef peter-wendy het volgende:
met het progje lcdprint.exe kun je zien of je display werkt of niet.
voor winamp gebruik ik een plugin van Markus Zhender
werkt goed bij mij

www.markuszhender.ch

Bij de setup van de display moet je hem wel op splitscreen zetten.

succes mocht je nog vragen hebben moet je maar ff mailen
kijk namelijk niet altijd de tread's door
peter
pwvanderveen@hotmail.com
site werkt niet :(

iStockphoto

• Area53
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-10-2025

Area53

I'am lost in space!!

Pagina: 1