Hoi allemaal. Ik denk dat deze vraag interessant is voor veel mensen "hoe verbind ik mijn windows xp pro en redhat 7.1 server met elkaar"
Ik heb gehoord en veel gelezen over samba, alleen is het me allemaal nog niet zo duidelijk. Ik heb dus 2 netwerk kaarten en de computers die ik met elkaar wil laten verbinden.
Hoe doe ik het volgende?
- Mijn netwerk kaart goed configureren onder windows en redhat
- Samba installeren
- Samba laten opstarten bij start redhat
- Connectie leggen tussen de 2 pc's
- Bestanden uitwisselen tussen de 2 pc's
Zijn er nog goede online manuals die deze punten bespreken? Ik heb ook gelezen dan windows XP *niet* kan omgaan met samba vanwege enkele toevoegingen in het netwerk protocol onder windows xP
dit zou in versie 2.0 van samba worden verholpen. Wie weet daar meer van? kan ik gewoon samba 1.x draaien en wel bestanden uitwisselen.
Thanks!
Ik heb gehoord en veel gelezen over samba, alleen is het me allemaal nog niet zo duidelijk. Ik heb dus 2 netwerk kaarten en de computers die ik met elkaar wil laten verbinden.
Hoe doe ik het volgende?
- Mijn netwerk kaart goed configureren onder windows en redhat
- Samba installeren
- Samba laten opstarten bij start redhat
- Connectie leggen tussen de 2 pc's
- Bestanden uitwisselen tussen de 2 pc's
Zijn er nog goede online manuals die deze punten bespreken? Ik heb ook gelezen dan windows XP *niet* kan omgaan met samba vanwege enkele toevoegingen in het netwerk protocol onder windows xP
Thanks!