Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

UT patch 4.13

Pagina: 1
Acties:

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 20:28
Als deze al is geweest, graag een linkje. :)

Okeej, ik heb een tijdje trug dus 4.13 gedownd en installed, maar toen deed me UT erg vaag. Kreeg een hele vreemde error tijdens het laden. Toen installde ik 4.05 maar weer en toen was het weer goed.

Komt iemand dit bekend voor?

edit:

Ja, dit topic heb ik al een tijdje trug gestart, maar 'heropend' omdat ik new evidence heb. ;) Zie beneden.

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Ik had hetzelfde, kweet ook niet wat het was.
Ook maar weer de 405B patch erop gezet.

Misschien later nog eens proberen.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
4.13 crashed hier ook. Ik kan alleen 1 menuutje uit klappen en hij hangt.

Verwijderd

ja ik heb dus ook troubles met UT, ik heb ook patch 4.13 , ik krijg storing en vreemde kleuren in beeld, en dat had ik eerst dus niet...
Weet iemand toevallig waar ik 405b kan halen, dan probeer ik die ff :)

Verwijderd

Een linkje naar alle patches :)
www.planetunreal.com/files

Verwijderd

Speelt iedereen eigenlijk wel met de ORIGINELE versie ??

Verwijderd

Ik heb net 4.13 geprobeerd en heb er geen enkel probleem mee. En ja, ik speel met de originele versie. Ik KOOP een goed spel dat ik vaak speel. Als iedereen dat nou doet is er ook nog geld om nog betere games te maken.

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-11 15:39
Ik heb 4.13 met een vroegere d3d.dll file (humm, klopt die naam ?). Ik geloof de .6 versie daarvan (not sure). Hogere framerates :)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
/me heeft ook originele versie. Mensen zonder originele versie hebben in mijn opinie helemaal geen recht op support.

Verwijderd

opgelost! Het lag bij mij idd aan 4.13, ik heb nu 4.05 erop staan en het ziet er weer strak uit (nou ja, voor een voodoo1 videokaart dan...)

Verwijderd

4.13 verving de Kernell32.dll voor een versie met een klein(nogal fataal)bugje.
als je 405b weer terug plemt werkt het wel weer maar zet je ook wat oude buged filtjes van UT weer terug..het beste is een copietje van kernel32.dll te maken (als je 405b hebt..die is het meest up to date) en die na het runnen van 4.13 weer op de goede plaats te zetten...oh ja copietje moet je wel ff onder dos maken, want kernel wordt nogal door windhoos gebruikt(maar dat hadden julie al door ;) )

Ze zijn volgens een collega van me met een nieuwe patch bezig om dit weer te verhelpen.

p.s.
Frits:
Ik heb net 4.13 geprobeerd en heb er geen enkel probleem mee
Je gaat het nog wel merken want kernel draait door heel windows en kan ook problemen met andere spellen geven...dus ik zou hem toch maar vervangen. dalijk gaat het misschien als nog fout...en daar KOOP !!! je niks voor ;).

Verwijderd

Wolfman, bedankt voor de tip. Voorlopig lijkt alles goed te lopen maar mochten er problemen ontstaan dan weet ik waar ik als eerste naar moet kijken.

• Tuinhark
Om ff een oude koe uit de sloot te halen... hier is de melding die ik bedoelde: Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/TimesSquare/Arcade/8729/rest/error.jpg

Help! :'(

(just for the record: ik heb ook de officiele CD :))

• elmuerte
  • Laatst online: 06-11 22:53
Wolfman, wat lul je nou weer
4.13 verving de Kernell32.dll voor een versie met een klein(nogal fataal)bugje.
UT zit helemaal niet aan de kernel32.dll, hoe kom je daar nu weer bij. Ik draai 413 en hij doet heet goed. Maar zo af en toe gaat bij mensen de install van 413 mis waardoor files corrupt raken en UT dus start als hij die files wilt laden. Het beste wat je kan doen is je .ini files back-upen opnieuw installeren en dan 413 erop zetten. En dan uiteraard de .ini weer terug zetten.
Als je video kaart het niet goed doet, probeer dan de andere d3ddrv.dll bestanden op de volgende pagina
http://unreal.epicgames.com/Direct3D.htm

Tuinhark: die melding betekend dat UT een file niet kan laden, in dit geval bij het laden van "entry.unr". Het kan dus zijn dat je dat bestand mist of een texture bestand dat het level nodig heeft.

(edited 17-05-2000).]

• elmuerte
ow ja.... er zijn over het algemeen geen verschillen tussen de illegale versie en legale versie. De illegale versie is gewoon de legale versie waar ze een "no-cd" patch overheen gegooid hebben. En die no-cd patch zorgt er alleen voor dat de cd protectie omzeild wordt, het verander voor de rest nix aan UT. Het kan wel eens zo zijn dat als er een nieuwe versie uit is dat de oude patch niet werkt, en dan heb je gewoon pech gehad, dan had je het spel maar moeten kopen (of je moet (voor de legale versie) steeds de CD erin pleuren)

PS. het is niet illegaal om een no-cd patch uit te voeren op een legale versie van een spel. Je hebt alle recht om de bestand op je computer te vernielen. MAAR je hoeft niet op support te wachten van mensen (makers van spel of fans) als je problemen hebt gekregen door de patch. Het is ook niet de bedoeling dat je openbare plekken gaat vragen waar je de nieuwst patch kan downloaden (met openbare plekken bedoel ik: nieuwsgroepen, messageboards of chatrooms), want meestal is het niet toegestaan (om dit te controleren lees de disclamers en voorwaarden)

Verwijderd

Ik heb ook de patch 4.13
geen problemen

geen orginele versie.....

Verwijderd

Kijk maar uit, dadelijk gaat de BSA :r nog Konijnen schieten ;)

P.s die no cd patch is echt fijn. Ik word er ziek van om steeds die cd erin en eruit te halen en zo beschadigd die ook niet...en een beschadigde cd bij UT kan ervoor zorgen dat je het spel niet meer kan spelen.

• Tuinhark
Ik draai lekker van CD. ;) Mijn HD is niet echt groot genoeg om al die stuff te copyen naar HD. Snelheidsproblemen? Nah... Valt genoeg mee! Maar goed...

El_Muerte: Ik heb een proggie gevonden en ik DACHT AL dat ik de naam El_Muerte (die er bij stond) te herkennen. :) Hoe heet dat pokke ding ook alweer... Owja je kunt er UT servers mee in de gaten houden. ;) Nee, leuk gedaan proggie hoor!

Verder, ik zie dat er in \MAPS op de CD een ENTRY.UNR staat... laat ik die dan maar eens naar de MAPS dir op m'n HD copyen en dan eens verder zien. Heb alleen nog ff geen zin om weer met die patch te klooien. Resultaten volgen! :)

• elmuerte
tuinhark: ja die El_Muerte ben ik ook ja.
Trouwens dat proggie heet UT Watcher en ik heb net versie 126 gereleased ( http://www.planetunreal.com/utwatcher )
Ik ben ook die El_Muerte van "The Drunk Snipers" UT servers. Die overigs verhuisd zijn. Het nieuwe adres is:
130.89.238.28 7777 (CTF InstaGib)
130.89.238.28 9777 (DM InstaGib)
Met een beetje geluk kan je ook via "unreal.snt.utwente.nl" joinen, maar dat kan nog wel ff duren.

• Tuinhark
Leuk zo, die gratis promotie. ;)

Ik had ook gemerkt dat er een nieuwe versie was: je proggie ging als een idioot loeien! ;) Maareh... dat was eerder vandaag. Toen ik dan maar wilde gaan updaten, wassie nog niet te zien op je HP, geloof ik... Zal nu nog es kijken. Ah... yes, hij is beschikbaar. Come to daddy!

Zal ik je tenslotte nog een geheimpje vertellen? Ik heb nog nooit van "The Drunk Snipers" gehoord... maar dat zal wel aan mij liggen. :) Helaas ben ik niet echt een fan van InstaGib. :-(

Verwijderd

El_Muerte_[TDS] keb de kernel info van EPIC
dus ga me nou niet vertellen dat ik lul.
Ten 2e zitten bijna al je progjes en games aan Kernel.

Ga eerst eens een cursusje programeren van microsoft volgen...voordat je dingen gaat zeggen als UT zit niet aan kernel. als je kernel weg haald doet je explorer het niet meer. en mischien was je al opgevallen dat het menu van UT nogal explorer based is.

• elmuerte
Geen enkel programma zit aan de kernel van windows, ze maken alleen gebruik van de kernel. Programma's mogen niet eens de kernel veranderen, vindt M$ niet goed.
Patch 413 zit dus NIET aan de kernel32.dll dus waarom zouden andere programma's daar dan problemen mee krijgen, trouwens als je de kernel32.dll wilt veranderen moet je dat doen voordat de GUI van windows geladen wordt, want anders krijg je gezeik dat het bestand in gebruik is. Bij geen enkele UT patch hoe je je PC te resetten.
En jij hebt de kernel info van EPIC, wat bedoel je daar mee. Wil je zeggen dat jij de c libraries van UT hebt. Ik dacht het niet. En als je die eventueel toch hebt dan kan je daar heel goed in zien dat er alleen functies geimporteerd worden.

Trouwens hoe goed ken jij mij om te oordelen dat ik niet weet waar ik het over heb qua programeren. Ik weet misschien wel een stukje meer over (windows)programeren dan jij. Maar een cursus programeren van M$, als jij dat kan regelen voor mij, lijkt me best wel leuk om te zien waar die gast het heeft. Is weer eens wat anders dan zo'n belachelijk dure seminar (zoals laatst).

Hier is nog een laatste hint: als je win.com wist werkt explorer ook niet meer.

• Tuinhark
[off topic]

Ik agree met El_Muerte... Ik zal niet ontkennen dat veel proggies aan je kernel zitten, maar da's slechts om gegevens op te vragen van de kernel of de kernel vragen iets uit te voeren.

Geen enkel programma wijzigt Kernel32.dll (afgezien van virussen misschien en patches/updates), maar al zou dat gebeuren, dan is dat bestand inderdaad gelocked (dat zei je zelf!!). Er wordt dan maar een nieuw bestandje gemaakt (C:\WINDOWS\SYSTEM\TEMPNAME.DLL ofzo), en vervolgens wordt dit in C:\WINDOWS\WININIT.INI gezet:
[rename]
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL=C:\WINDOWS\SYSTEM\TEMPNAME.DLL

Gevolg: tijdens de volgende boot van Windoos zie je het tekstje "Bezig met het bijwerken van de systeembestanden.... dit kan enkele minu... blah, blah". Dan gaat Windoos wininit.ini parsen. Zo krijg je dus een nieuwe versie van je Kernel32.dll (of elk ander gelocked bestand). Op dit moment zijn alle dll's namelijk nog niet gelocked.

(Moet je een .exe eens proberen te wissen als je het hebt opgestart... Juist, readonly/gelocked.)

Om deze reden heb ik DIT ook in mijn Autoexec.bat staan:

IF EXIST C:\WINDOWS\WININIT.INI TYPE C:\WINDOWS\WININIT.INI
IF EXIST C:\WINDOWS\WININIT.INI PAUSE

Je weet maar nooit. :) Ik ben HEEEEEEL paranoia. ;) Zie dit voorbeeld (voortborduurd op wat El_Muerte zegt over win.com):

[rename]
nul=c:\windows\win.com

Nee, da's leuk!! De volgende keer dat je je Windoos boot, wordt win.com gewist, waarna je Windoos niet meer kunt opstarten (de 2e reboot)!

Tja, en aangezien je UT patches niet vereisen dat je je PC reboot (en je niet genoemd berichtje ziet tijdens de volgende boot van Windoos), is dat hele verhaal van UT en Kernel32.dll dus onzin.

Misschien dat je een linkje ter ondersteuning kunt plaatsen, Wolfman?

Nog 1 dingetje... wanneer een proggie een Explorer-like interface heeft, wil dat absoluut niet zeggen dat het daar de kernel voor gebruikt. Kijk maar eens naar een paar van die leuke Window Managers voor Linux. :)

[/off topic]

Verwijderd

Ik kan geen linkje naar een telefoon nummer plaatsen...maar wel dit.

Afbeeldingslocatie: http://geocities.com/chrusher_ut/kernel.jpg

• elmuerte
Weet je zeker dat je in die 4 jaar niet stiekem een windows patch hebt geinstalleerd :P Bijvoorbeeld MSIE 4.x, MSIE 5.x, of gewoon eentje van windowsupdate.microsoft.com

BTW. mijn details van mij kernel32.dll file:
created: unknown
modified: vrijdag 23 april 1999 22:22:00
accessed: donderdag 18 mei 2000
size: 471.040

nou misschien ligt het aan mij, maar volgens mij kwam de UT 413 patch NA 23 april 1999 uit.

(edited 18-05-2000).]

• Tuinhark
Ik snap echt nog steeds niet hoe die patch jouw kernel kan wijzigen... Virusje? ;)

Maareh, heb jij dan ook een reboot nodig ofzow? (lees vorige verhaal van mij)

Verwijderd

Ehh er is nogal een verschil tussen accesed en modified. Oh dit doet tie allemaal zonder te rebooten. en een virus op de pc van nederlands grootste bouw bedrijf. in een netwerkje van een paar miljoen. neen me dunkt het niet.(keb toch wel ff voor de zekerheid gechecked) ik ken trouwens nog een paar mensen die het zelfde hadden. misschien kijkt tie naar een bepaalde versie van kernel??? maar ik heb het probleem nu al 4 x voor zien komen.

• elmuerte
created: unknown
modified: vrijdag 23 april 1999 22:22:00
accessed: donderdag 18 mei 2000
size: 471.040

nou misschien ligt het aan mij, maar volgens mij kwam de UT 413 patch NA 23 april 1999 uit.
ik bedoel hier de modified date.

En waarom zou op het netwerk van nederlands grootste bouwbedrijf geen virus kunnen staan. De Campus is nederlands grootste netwerk en daar staan ook virussen op (niet dat ik er heb :) ). En trouwens jij speelt UT op je werk, wat de hell doe je dan als werk.
O ja, een beetje bedrijf gebruikt NT op hun systemen, en daar kan je als gewoon programma het wel vergeten om de system libraries aan te raken.

dit komt uit de UT install log (ook voor patches en .umods) (manifest.ini)
[Unreal Tournament]
File=system\window.dll
File=system\core.dll
File=system\setup.exe
File=Help\ReleaseNotes.htm
File=system\botpack.u
File=system\core.u
File=system\d3ddrv.dll
File=system\d3ddrv.int
File=system\default.ini
File=system\unrealtournament.ini
File=system\defuser.ini
File=system\editor.dll
File=system\editor.u
File=system\engine.dll
File=system\engine.u
File=system\fire.dll
File=system\fire.u
File=system\galaxy.dll
File=system\glidedrv.dll
File=system\ipdrv.dll
File=system\ipdrv.u
File=system\ipserver.u
File=system\render.dll
File=system\softdrv.dll
File=system\ubrowser.u
File=system\ucc.exe
File=system\umenu.u
File=system\utbrowser.u
File=system\utmenu.u
File=system\utserveradmin.u
File=system\uweb.dll
File=system\uweb.u
File=system\uwindow.u
File=system\windrv.dll
File=System\Engine.int
File=System\MeTaLDrv.dll
File=System\MeTaLDrv.int
File=system\opengldrv.dll
File=System\SGLDrv.dll
File=System\00000409.016
File=System\00000409.256
File=System\clcd16.dll
File=System\clcd32.dll
File=System\clokspl.exe
File=System\dplayerx.dll
File=System\drvmgt.dll
File=System\secdrv.sys
File=System\unrealtournament.exe
File=System\unrealtournament.icd
Backup=System\Core.dll
Backup=System\Core.int
Backup=System\Window.dll
Backup=System\Window.int
Backup=System\Setup.exe
Backup=System\Setup.int
Backup=System\Manifest.ini
Backup=Help\UnrealTournamentSetupLogo.bmp
Caption=Unreal Tournament
Requires=UnrealTournament
File=System\BossSkins.int
File=system\unrealshare.u
File=system\relics.u
File=system\multimesh.u
File=system\ipdrv.int
Version=413
zoals je ziet staat er geen kernel32.dll in.

(edited 19-05-2000).]

Verwijderd

Ken het weer geprobeerd..en hij wordt weer veranderd..ik heb het ook op een andere pc geprobeerd waar een andere versie 98 opstaat(alles hier is vanaf het zelfde cd-tje geplukt behalve die) en daar werkt het gewoon goed???. ik weet het niet meer hoor op de andere pc's hier gaat het gewoon fout.

oh ik ben hier trouwens beheerder. en heb ut alleen geinstalleerd om het probleem te testen..ik had na een crash thui wel een image van m'n pc hier meegenomen...VANDAAR !!! ik ga morgen me pc met me eigen cd-tje herinstalleren.

Maar het blijft wazig..na 5x instaleren 5x de kernel veranderd????

• Tuinhark
Dit begint te lijken op een soort discussie die ik HEEEEL lang geleden heb gevoerd met iemand over het al dan niet mogelijk zijn van 32-bits kleuren. :)

Ik: niet mogelijk
Hij: bij mij kan ik het instellen
Ik: niet mogelijk
Hij: hier. screenshot
Ik: .... (stil)
:+

Owkeej... Ik ga zometeen nog ff de patch opnieuw proberen (ben nu onder Linux), dan post ik de results hier, zoals beloofd.

• Tuinhark
Keej, de results are in! :)

Ik heb dus entry.unr van de CD naar de HD gecopied. Toen gaf die eenzelfde melding, maar dan voor 'logo' (bedoelde logo.utx). Nah.. ik copyen naar HD... Zeurde hij toen om 'credits'. Da's ook een texture op de CD. :(

Blijkbaar moet ik die hele shit naar de HD installen. GVD... Ik ga nog ff door met bestandjes handmatig copyen, misschien dattie werkt.

En dit allemaal TERWIJL "ContentOnCD=True" nog steeds in UnrealTournament.ini staat! Ziekelijk! Ik ga denk ik voorlopig nog gewoon weer terug naar 4.05B als die gedoe niet snel ophoudt.

Als het niet gefixed wordt in 4.18 ga ik officieel een bug report filen! Basta! :P

Zijn er anderen die dit probleem ook kennen? Dus: UT draaien van CD en na de upgrade naar 4.13, dat je dan deze fout krijgt:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/TimesSquare/Arcade/8729/rest/error.jpg
(ja, zelfde plaatje als in een aantal posts terug ;) )

edit:

Het is bij deze confirmed dat een FULL install het probleem oplost. :(

Verwijderd

Ik meen dat ze nu bezig zijn 4.21 te testen, zal nog wel effe duren voor er een nieuwe patch uitkomt. Overigens zal deze patch wel wat groter zijn dan de vorige, omdat ze unrealed aanpassen in deze patch.

• elmuerte
tuinhark: gewoon meteen die bug reporten, ze zijn er altijd heel blij mee, want dat scheeld hun weer werk om bugs op te sporen.

• Tuinhark
Keej, heb dit meeltje gestuurd naar utbugs405@epicgames.com:

Dear Tech-support,

I believe I may have found a bug in UT. Before anything, I should let you know that I run UT from CD, to save diskspace. After upgrading from 4.05b to 4.13, UT says it cannot find certain files. In order of appearance: "Entry", "Logo", "Credits", etc, etc. When I copy the first missing file from the CD to the harddisk, it asks for the next. But "ContentOnCD" is still set to TRUE in UnrealTournament.ini. I don't get it. After reinstalling UT, this time a full install, I try the upgrade again. This time there are no problems! But, I wish to run UT from CD again, as I don't really have the diskspace to keep UT on my harddisk.

If this is a known problem, I am sorry to have bothered you. If not, I hope it will be fixed in the next update.

Regards,
Arno

• Tuinhark
En ik heb inmiddels ook reply! Maar het is maar een geautomatiseerd mailtje. :) Ze beloven wel plechtig m'n meeltje te lezen. :)

• elmuerte
Tuinhark: ze lezen altijd je bug report....
En als het echt een serieuze bug is sturen ze soms ook nog een bedankt briefje.....

Ik heb er al 2 :) (van de 7 reports)

• Tuinhark
Nou, de patch is uit (versie 4.20), ik ga binnenkort dan maar eens proberen offie het al doet met het draaien vanaf CD. :)

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 18:17
Bij mij doet de 4.20 patch het ook niet. Geef ook weer zo'n domme fout tijdens het opstarten :(
Pagina: 1