Toon posts:

Van LP naar CDaudio...

Pagina: 1
Acties:

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ontbrakt :P

me 6 al :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, na lange tijd weer eentje (ik heb de search gebruikt dus :)) die een aantal LP's wil overzetten naar cd zodat ik weer wat ouwe apparatuur kan weg smijten.
Het gaat dus om een zeer oud midi-torentje die ik zojuist van alle spinnewebben heb verlost (zo'n alles in 1 van Frontech zelfs, een Yoko-kloon volgens mij :P) maar maakt ff niet uit : het ding heeft een platenspeler, en de kwaliteit hoeft niet perfect te zijn.
Alleen, het apparaat heeft dus geen uitgang behalve de speaker-uitgangen en de hoofdtelefoonuitgang. Nu heb ik die laatste even geprobeerd aan te sluiten op de line-in van mijn soundkaart en dan krijg je zo'n irritante brom door je geluid heen (heeft met verschil van impedantie te maken of iets :?), verder is het geluid prima, maar nu rest dus de vraag :

Hoe kan ik toch die oude LP's makkelijk over zetten naar WAV zonder die brom met dit apparaat ? Ik heb Cool Edit Pro gedowned, zitten daar speciale opties in die ik kan gebruiken ? Moet ik qua aansluitingen een trucje uithalen ? Enlighten me please...

thanx, ben blij dat ik ff voor de zekerheid had ge-ctrl-c't ;)

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Cool! Zijn er nog kaarten voor DT?

Wat is trouwens je vraag?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 01 oktober 2001 22:30 schreef TheLemon het volgende:
Cool! Zijn er nog kaarten voor DT?

Wat is trouwens je vraag?
[off-topic]
kijk maar eens bij http://www.heineken-music-hall.nl/ :P :)
[/off-topic]

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Sorry, te late reactie.

Ik geloof niet dat die brom met de impedantie te maken heeft. Moet denk ik best kunnen via headphones out, als je ingangsniveau van de line-in kan regelen, tenminste. Brom komt 9/10 keer van brakke kabels, pluggen of connectoren.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ik raad je echt aan om een normale platenspeler te halen ergens + versterkertje, in plaats van Frontech speelgoed...
brom kan komen doordat je platenspeler niet geaard is, maar in het geval van Frontech kan ik me nog wel voorstellen dat het gewoon zo hoort :z

en met brom opnemen en daarna eruit filteren, dan kan je eigenlijk net zo goed met je pc microfoon opnemen ofzo ... dan hou je echt geen normaal geluid meer over...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1