Toon posts:

Vaag Internet Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(ik weet niet of deze vraag in dit forum thuis hoort of in networking problems, verplaats deze topic maar zo nodig...)

Zodra ik inbel op een van mijn internet providers krijg ik gewoon netjes een verbinding (ik krijg ook het icoontje in me taakbalk wat aangeeft dat ik een verbinding heb)
er lijkt alleen geen data over de verbinding te gaan
geen enkele pagina doet het en ik krijg overal DNS page errors... Email ophalen via outlook werkt ook niet meer
Ik krijg wel een IP nummer toegewezen door de server (het werkt dus via dhcp). Als ik dat ip nummer ping werkt dat (uiteraard) wel gewoon, maar als ik een ander adres probeer te pingen (bijvoorbeeld www.a2000.nl) dan krijg ik een "onbekende host" melding.

Deze problemen zijn allemaal gekomen nadat ik een netwerk kaartje heb geinstalleerd (realtek 8029 kaart)
Ik heb toen de netwerk kaart er weer uitgehaald, de instellingen gewist en nog bleef het probleem bestaan...

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Het besturingssysteem is Win98se

Verwijderd

Misschien ff DNS invullen bij de netwerkkaart ? (TCP/IP) -> DNS van de provider dus (winipcfg of ipconfig /all in een MS-DOS prompt doen)

Verwijderd

Topicstarter
DNS gegevens staan ingevuld in de externe toegangs adapter
de netwerk kaart is er momenteel uitgehaald omdat we wilden kijken of dat het probleem veroorzaakte
maar het probleem is er dus nog steeds
andere tips?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52
Om DNS problemen helemaal uit te kunnen sluiten, kun je pingen naar 145.92.222.222?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7