Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

UT of QuakeIII??

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zelf ben de trotse bezitter van beide spellen.

Keuze tussen de twee kon ik niet maken, want de rewieuws hiervan de voorgaande versies (unreal, quakeII) waren ook super.

Mijn mening is dat UT een lekkere gameplay heeft door zijn wrede wapen-arsenal maar dat quakeIII mooiere maps heeft (standard maps).

qua gore vind ik Quake numereo uno!!!! Die grote bloedvlekken zijn echt wreed!! :)

Maar bij UT is het zo een satisfaction om die wrede taunts de horen als je iemand "neutraliseerd". (die zijn minder als je zelf wordt geknald).

So far mijn opinion. Welke vinden jullie beter? Ik kan echt niet kiezen!
:) :) :) :) :)

Verwijderd

There`s only one killer.

QUAKE3 ARENA

Verwijderd

Quake....duh
Quake heeft meer actie... >:) en das beter
Maar als jij vind dat quake betere maps heeft denk ik dat je het spel niet echt snapt!!!!

Verwijderd

UT natuurlijk :)

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ach, neem ze gewoon allebei en ook SoF (die heeft pas goede bloedvlekken :P).

Wil je gewoon dom fraggen, ga quaken. Wil je ook nog CTF'en ofzo, ga unrealen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als jij vind dat quake betere maps heeft denk ik dat je het spel niet echt snapt!!!!
vertel mij nou niet dat ik Quake III niet snap "neo" of ik FRAG je >:)

Verwijderd

Je vergist je! >:)

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 20:28

Tuinhark

Retro

Was dit niet een tijdje terug (hoogstens 2 weken) al aan de orde? Oh well... :)

UT. Most definitely. Like CTF en coole mutators enzow.

• DPLuS
  • Niet online

DPLuS

Ik kan geen Quake 3 draaien met mijn Diamond Speedstar A70 8 MB AGP... Geen OPENGL support...snik..

Verwijderd

Fijn he dat OpenGL, heb ik ook al met S3 trio :(

• Tuinhark

Tuinhark

Retro

Oeh!! Ik heb ook een Diamond Speedstar A70 gehad! Wat een bagger ding is dat! Zo'n beetje alle DirectX games zien er vreselijk bagger uit! 't Wordt tijd voor een upgrade.

Keej, 't is mooi dattie een TV-out heeft en DVD-support. Maar dat heeft mijn Voodoo3000 AGP ook. :D

Verwijderd

Topicstarter
Was dit niet een tijdje terug (hoogstens 2 weken) al aan de orde? Oh well...
sorry just an junior member ;)

Verwijderd

De ultieme shooter is natuurlijk Unreal Tournament... mensen die zeggen dat QuakeIII beter is hebben volgens mij nog nooit Unreal Tournament gespeeld... UT streeft QuakeIII op alle punten voorbij(behalve graphics), en zeker de Alt-fire van de UT-wapens zorgen ervoor dat je niet snel zat bent van het spel en de wapens.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:00

johnwoo

3S-GTE

Ik heb ze alletwee, maar Q3 heb ik nog maar drie keer ofzo gespeeld. UT is veel boeiender.
Ten eerste het 'bestandssysteem'. De modulaire opbouw van UT is echt schitterend. Je kunt makkelijk maps/texturepacks/soundpacks/musicpacks bouwen met de editor. Files zijn makkelijk uit te wisselen (probeer maar eens dat hele pak0.pk3 door te meelen).
Als je dan in het spel komt is de 2D-interface van UT veel mooier. Informatie netjes in windowtjes enzo. Dat vind ik een stuk beter dan die bonte schermen die je bij Q3 moet doorlopen om een game te beginnen.
Ook de in-game interface vind ik beter, hoewel ze voor dat slappe Arial font wel wat mooiers hadden mogen gebruiken.
Over de wapens is al helemaal geen discussie mogelijk.
De gameplay op zich verschilt natuurlijk niet veel (schieten = schieten) maar bij UT wordt toch meer nadruk gelegd op tactisch inzicht, teamwork en meer van dat soort dingen dan bij Q3, zeker bij de CTF en Assault-maps. Q3 is wat sneller en wat meer 'houd je vinger op de trekker en strafe zo snel mogelijk rond'.
Tenslotte vind ik de bots in UT wat intelligenter. Als je bij Q3 de moeilijkheidsgraad omhoog zet dan bewegen de bots sneller en vuren ze preciezer. Bij UT worden ze echt intelligenter; ze maken beter gebruik van de omgeving (ambush- en defendpoints, assaultpaths, pathnodes en dergelijke) en ze haken in op jouw gedrag; als jij een paar keer via dezelfde weg naar hun base loopt dan zullen ze een keer een mooie ambush leggen. :)

Kortom: wil je je eens lekker afreageren en veel bloed zien, speel dan Quake 3. Wil je liever een realistisch, tactisch gevecht, neem dan UT.
Lijkt me duidelijk... :)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

q3a all the way die is het mooiste

Verwijderd

UT

Ik heb van Quake3 alleen de demo gespeelt, maar die viel erg tegen.

• Tuinhark

Tuinhark

Retro

sorry just an junior member
Zand erover. Is wel lachen om te zien hoe deze discussie weer oplaait. :)

• Shi'ngoth
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
BORING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

laatste keer: lul eens over iets wat nog niet (zo vaak) is voorgekomen..... kut postings!

}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;:r<P><BR>

Verwijderd

WAZAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Q3 h33rst, ikook :)

• Tuinhark

Tuinhark

Retro

Jemig zeg, je ziet toch dat-ie nieuw is hier? Start dan gewoon zelf een topic over dit vs dat ofzow.

Verwijderd

Topicstarter
BORING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
laatste keer: lul eens over iets wat nog niet (zo vaak) is voorgekomen..... kut postings!
Als je het onderwerp al kent en niet meer kunt zien: LEES HET DAN NIET. En laat dan zeker niet zo een onzinnige reply achter. Beetje laag. :r

Verwijderd

:(Shi'ngoth doe effe normaal

Verwijderd

Doom II

oldies rule!

• Rashann
  • Laatst online: 13-10 16:25

Rashann

Zoek de hond...

Ten eerste: UT vin'k beter...

Ten tweede: Neo, doel jij met je
WAZAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
op die reclame van Budweiser en/of dat Elian gedoe?? Zo ja: Dat spel je zo:

WHHAAAAAAAZZUUUUUUUUUUPP (Eigenlijk wazzup, maar dan verlengt :))

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Dit is echt al TE vaak aan de orde geweest, en telkens blijkt toch maar weer dat Quake 3 wint.....zoek het op bij de search voor mijn part, of kijk bij www.gamer.nl/gathering staat ook zo'n rotte post :(

QUAKE 3 RULES !! :) :p

Verwijderd

Topicstarter
telkens blijkt toch maar weer dat Quake 3 wint
UT: 6
QUAKE: 5
DOOM (??) 1

MMM seems to me UT is gona win!! :) :) ;)

Verwijderd

Rainman, je vergist je! >:)

Verwijderd

QUAKE III : 2
UT : 5
QUAKE II : 6
Counter-Strike : 9.5

Verwijderd

Helemaal met Johnwoo eens!!!!!

Als je een FPS zo realistisch mogelijk wil maken, maak die dan ook!!! In quake3 zijn het net lijken/zombies/creeps. Nou moet ik eerlijk zeggen dat het een stuk 'freekier' is om Q3 te spelen juist omdat het net de hel is maar het spelen van UT is veel leuker (mijn mening). Picture this; je bent lekker aan het stressen en om je heen hoor je voortdurend allerlei tuants naar je hoofd geslingerd van andere players/bots die dus blijkbaar ook zitten te stressen. Dat geeft de hele happening een komisch tintje. Wat ik ook een prachtig gegeven vind is die super wijze voiceover. Waar ze die man (vrouw?) gevonden hebben.... Die van Q3 is ook wel stoer, maar ja die van UT is echt zo'n sportverslaggever zodat het hele 'tournement'-gebeuren nog een mooier kader krijgt.
En laat ik maar niet beginnen over die music in het spel, tjesses dat ze de vent die dat gecomponeerd heeft geen grammy geven. Heel erg mooi (in Unreal ook al).

Wat UT betreft kan ik alleen maar positief zijn, en als je als Quaker een beetje 'bang' bent UT te leren kennen zoals het bedoeld is speel dan eens een Ctf-Lavagiant met 15 bots op inhuman. Na tien minuten ben je vergeten dat je eigenlijk op aarde behoort tussen de werkende/studerende/nietsdoenende medemensen (virussen volgens 'agent Smith'(Matrix)) en bij 'Congretulations, you're the winner' of misschien wel bij 'You have lost the match' ben je twee uur verder.

'Do you have what it takes to win the Tournement?'

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-11 17:47
Ik vind Quake2 en Quake3 de beste spellen die er zijn :) :)

If it ain't broken, tweak it!

• Xtinction
  • Laatst online: 15:07

Xtinction

el cheapo gamer

Wie is er ook alweer geselecteerd als nominatie van beste spel van het jaar op de E3? Unreal tournament dus wel. quake 3 dus niet.

Couterstrike rulez, maar ik denk dat strike force ook wel kont gaat schoppen.

Die sarge heeft het steeds maar weer over "uiteindelijk komt quake3 er toch als beste uit", nou ik surf nogal flink, en het is toch duidelijk dat UT vaker als winnaar uit de bus komt.

Quake is niet afgemaakt maar heeft een coole engine, ik denk dat games die gebaseerd zijn op die engine wel heel goed worden

Houd je van graphics>>>>>>Quake3
Houd je van gameplay>>>>>>>UT
voor de rest, Counterstrike

• Xtinction
  • Laatst online: 15:07

Xtinction

el cheapo gamer

Ps Sarge heeft het over die discussie op GOG, nou daar kwam UT dus ook als beste uit de test

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Is dit niet een kwestie van smaak??????
(persoonlijk vindt ik UT wel beter)

Verwijderd

Juist gewoon een kwestie van smaak, en iemand mag van mijpart Sin, Turok, SoF, System Shock 2, Unreal 111111, of wat dan ook beter vinden.
Ze maken niet voor niets zoveel genres spellen, juist voor ieder wat wils, en zo hoort het ook.
We houden toch ook niet allemaal vam Pamela
hehehehe

Verwijderd

Pamela? Is dat een game??

Verwijderd

heheheehhhehhehehe, game, heheehhehehheeh

Verwijderd

Topicstarter
Pamela??

Als ik haar in UT zou tegen komen zou je het volgende horen:

"squeel boy squeel!!"

"die bitch"

"head shot"

en dan ging ik verder met de rest te fragggen.

• foser
  • Laatst online: 11-11 15:39
UT roelt bigtime. Kheb van QIII de demo gespeeld, maar dat haalt het dus in geen opzicht bij UT.

En ik ben UT gaan spelen met alleen maar de demo en heb het toen al verrot gespeeld (Coret & Tomb Of Sesmar :)). Maar Quake heb ik na verplicht een uurtje gamen (omdat je toch moet weten waarover je het hebt) aan de kant gepleurd.

[WOS]foser www.utinferno.co.uk/wos

Verwijderd

Zeg ik Gamma(smaak dus)

Verwijderd

UT roelt vet. Jullie zeggen dat Q3 mooie omgevingen hebt? Maar als je in het heetst van het strijd een plasma-beam naar je vijand toeslingert en je weet dat hij je heeft opgemerkt en hoogstwaarschijnlijk de counteraanval zal inzetten ga jij dan gotverdomme op de omgeving zitten letten?
Maar ik vind dat UT de opbouw van de level beter. Dat ene level met alleen maar rocketlaunchers is echt vet.

Verwijderd

Jongens sluit aub deze topic want na 39 replys weten we het onderhand wel, deze discussie zal toch nooit eindigen, smaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak.
Deze discussie wordt alleen wel steeds saaier.
Hoi

Verwijderd

Ben ik het niet mee eens. Ik vind beide spellen "mooi" Q3 is meer acrade met z'n simpele wapens (je kan ze net zo goed uitzetten want het lijkt toch nergens op).
UT heeft alleen vergeten te zeggen dat als je het aan kan dat je dan de "high res textures" aan moet zetten. Goh nou heeft UT ineens veel mooiere textures dan Q3. ik kan ineens de groeven in het hout zien. Ook de bots in Q3 vind ik nix aan. Ze springen goed weg enzo maar er lijkt geen taktiek in te zitten. UT bots blijven af en toe rustig ff weg tot jij ze niet op merkt en pakken je dan van achteren. Q3 bots doen dit ook wel, maar veel voorspelbaarder. Uiteraard maken de wapens het spel en tegen een op afstand betuurbaarbare mini a-bom kan Q3 echt niet op. Ik vind de levels op zich niet veel van elkaar verschillen. Q3 gebruikt meer een thema en UT gebruikt veel kleuren en verschillende textures. Over de level opbouw, de levels passen bij het spel. De levels zijn naar mijn mening van UT uitgebreider. Ik deed r ook langer over om UT uit te spelen dan Q3. Met Q3 was ik in 2 uur klaar, met maar 1 level opnieuw doen. Met UT duurde het wel een week voordat ik Xan had verslagen. Beide spellen op standaard moeilijkheids niveau...Hmmm, trek zelf maar je mening, maar ik ga voor UT.

• d33n
  • Laatst online: 26-10 15:41
ik vind UT duidelijk beter
want bij QUAKE III is het kei raar richten das bij UT veel makkelijker

• FatalError
Ik koop een spel echt niet vanwege de goede bots, maar vanwege de gameplay. En daarin vind ik Quake3 veel beter. Er is gewoon iets in Quake3 wat alle quake versies hebben waar ik en de meeste andere quake spelers zo gek op zijn.
Met de opmerking dat Quake3 niet helemaal af is ben ik het wel eens. Maar de vele goede levels en mods die er te downloaden zijn maken dit helemaal goed.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-11 15:22
Ik heb beide spellen en ik speel ze beide met plezier. Quake3 heeft betere gameplay en mooiere graphics en veel beter gedesignede mappen, daar is echt wel meer over nagedacht. UT is veel uitgebreider, die taunts ruleren idd.
Maar ik denk dat het gem. van goedheid bij quake3 hoger ligt dan bij UT. Quake3 is meer voor de hardcore quaker. UT is ook voor hardcore quakers maar ook voor anderen mensen, ook voor mensen die niet vaak een shoot 'em up spelen. Quake3 is intenser.

Verwijderd

Voor een objectieve vergelijking:
http://www.pc-geeks.net/reviews/3d.shtml

• Shi'ngoth
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
gaap!

en wat geniet ik toch altijd van al die reacties erop :)

-Break your fuckin' face tonight!-

}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;:r<P><BR>

Verwijderd

Topicstarter
-Break your fuckin' face tonight!-
Nou ff niet. Ik MOET ff aan mijn verplichte dagelijkse frags komen bij (jaja, ik ben er uit gekomen wat mijn favo is) UNREAL TOURNAMENT.

• elmuerte
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 22:53
/me sluit zich aan bij Shi'ngoth.....

hebben jullie nix beters te doen dan zeuren of UT of Q3a nu beter is..... ga het gewoon spelen....

Verwijderd

hebben jullie nix beters te doen dan zeuren of UT of Q3a nu beter is..... ga het gewoon spelen....
Welke moet ik dan gaan spelen en waarom? :P

• Tuinhark

Tuinhark

Retro

Moehahahahahaaaa! >:) LOL

Verwijderd

gewoon eerst de demo's ervan downen (of als je het echt goed wil doen van een warez site >:) )
dan een paar dagen spelen en dan keuze maken en ff naar de winkel rennen, kopuh en fraggen maar ( ik heb ze trouwens allebei, kon niet kiezen :P )

Verwijderd

Ghaaap...
UT roelt. Single player game is beter, bots spelen beter AI zit beter in elkaar. En zeer vette muziek + geluidseffecten
Quake 3 ziet er grafisch stukke beter uit, maar saaie single player spellen.

P.s. wat je al niet doet om je topic aantal te verhogen. :)

Verwijderd

UT is gewoon veel beter, geen twijfel over mogelijk!!

Verwijderd

Topicstarter
Quake 3 ziet er grafisch stukke beter uit
Zet de details van UT es op high!! Een wereld van verschil!!

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:36
Hehe, ook ff meedoen aan deze onzinnige topic
;) ;) ;) ;) } ;) ;) ;) ;) ;)
} :o
Nu ja, mij PERSOONLIJKE mening is als volgt.

Beide spellen zijn steengoed, maar verschillen toch wel degelijk nogal véél.

Q3 is vooral véél grafisch en ander geweld, zo erg zelf dat je soms niet meer ziet wat er zich afspeelt op je scherm. (1-1)

UT heeft dan weer meer sfeer, machtigere maps enzo... (domination, CTF, ...) (1-2 voor UT)

UT heeft daarbovenop ook een hele bende coole xtra maps, mutators, skins, speech filles, die bijdragen aan de sfeer. (1-3 voor UT)

UT Draait gewoon beter, nog never gecrached, terwijl Q3 niets anders doet dan crachen (bij mij) (1-4 voor UT)

Tja, het is wel duidelijk hé, UT is mijn "all-time" favorite. Ik heb het spel zelf GEKOCHT, hetgeen ik niet véél doe, ik vond namelijk dat de mensen die UT hadden gemaakt verdienden dat ik een originele versie kocht van hun, terwijl ik het spel al zo'n 6 tal maanden op CD-R.

Verwijderd

Ik ga gewoon voor SoF >:) ledematen afschieten regeert

• Tuinhark

Tuinhark

Retro

Hmmzz.. demo draaide niet bij mij (SoF), dus heb ik er alvast niet een al te hoge dunk van. :'(

Verwijderd

Net als Rafthor heb ik beide spelen.
Ook heb ik HL ,SOF,Q2,Q1,AvsP en nog meer van dat soort games.
Ik vind UT gewoon het beste spel , omdat het gewoon lekker speelt en goed is op gezet.
Wel vind ik de MOD van Q3 Team Fortress erg goed net als de TF mod op Q1, wel moet er nog flink aan gesleuteld worden aan Q3F, want de TFC roelt gewoon nog flink.
Moet er dan wel gelijk bij zeggen dat de Q1 TF nog beter is dan die van HL. ;)

• DPLuS
  • Niet online

DPLuS

Trouwens: Met die nieuwe drivers van SIS (www.sis.com.tw) voor de Diamond Speedstar A70 zijn de OPENGL problemen verdwenen (Quake).

Verwijderd

hehe... zoek Flamebait op in het woordenboek, en er staan de eerste regels van deze thread Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
maar ff serieus: ik heb zowel UT als Q3 en ik vind UT veeeeeeeel beter. Omdat:
- de playerskins zijn beter/modellen zijn meer high-poly, face skins zijn al 256x256!
- bots zijn realistischer (lopen niet constant zo debiel te springen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif )
- meer real-life arenas, meer realistische wapens. wapens hebben ook mooiere skins en meshes.
- het feit dat het op langzamere systemen nog redelijk speelbaar is.
- vernieuwende spelconcepten (Domination, Assault)
en als laatste: niet dat irritante *&# geluidje als je iemand raakt. Ik wil gegil horen bij een raak schot en geen dom piepje.

maar goed, iedereen moet het voor zichzelf weten... ik vind Q3 de naam Quake niet waard, maar ja...

Verwijderd

UT rulezzz!!

• FatalError
"- de playerskins zijn beter/modellen zijn meer high-poly, face skins zijn al 256x256!"

Boeiend, NOT! Trouwens, Q3 gebruikt grotendeels 512*412 textures

"- bots zijn realistischer (lopen niet constant zo debiel te springen )"

De bots van beide spellen zijn slecht.
En springen doe jij hopelijk ook tijdens het spelen.
Trouwens, wie speelt er nou tegen bots?\

"- meer real-life arenas, meer realistische wapens. wapens hebben ook mooiere skins en meshes. "

Vind ik voor dit type spel juist een minpunt.

"- het feit dat het op langzamere systemen nog redelijk speelbaar is."

Heb ik andere ervaringen mee.

"- vernieuwende spelconcepten (Domination, Assault)"

Voor Q3 zijn zat goede mods te downloaden waar UT echt niet tegenop kan. Bijvoorbeeld: RocketArena en OSP Tourney (ok, beiden zijn niet zo vernieuwend, maar wel extreem goed!!)

Oh ja, ik vind Q3 beter!
(Ik heb trouwens beide spellen gekocht en gespeeld, dus ik heb echt wel rechtop mening geven)

Verwijderd

ffs, hou nou eens op met deze nutteloze discussie.
Pagina: 1