Toon posts:

ontwerp van een brug

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik moet voor NASK (natuur&scheikunde) een brug bouwen van papier. nu heb ik een vraag hoe ik het beste hem kan maken. de eisen zijn
- je mag maar 4 A4 papiertjes gebruiken
- geen plakband of waar je ook het mee vast kan maken
- hij moet tussen 2 tafels staan met tussen de tafels 40 CM

en er moet een pic van komen met een webcam of gewoon met adobe photo shop. maar kan je met photo shop wel vette dingen maken.(graag een paar voorbeelden :P )

en ik moet nog 3 foto's van een bestaande brug hebben mooie foto goede kwaliteit. een hangbrug ofzo

alvast erg bedankt voor de medewerking :P

Verwijderd

Het belangrijkste is een harmonica-constructie, dat zorgt voor sterkte in de vertikale richting.
Ok, en hoe zorg je dat je zonder bevestigingsmaterialen iets laat hangen? Maak 2 harmonica brugdelen, daarvoor mar je 2 a4-tjes per stuk gebruiken, 1 voor de harmonica, en 1 voor het 'wegdek'.

Aan 1 uiteinde van elk brugdeel maak je nu inkepingen om en om, en dan kun je de twee delen zo in elkaar zetten dat ze niet doorzakken.

(vouw je handen alsof je bidt, en druk dan je handpalmen naar buiten. Op een gegeven moment kun je niet verder omdat je vingers niet naar achteren kunnen buigen. Op dat moment is de constructie heel sterk.)

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 21:26 schreef Cheatah het volgende:
Het belangrijkste is een harmonica-constructie, dat zorgt voor sterkte in de vertikale richting.
Ok, en hoe zorg je dat je zonder bevestigingsmaterialen iets laat hangen? Maak 2 harmonica brugdelen, daarvoor mar je 2 a4-tjes per stuk gebruiken, 1 voor de harmonica, en 1 voor het 'wegdek'.

Aan 1 uiteinde van elk brugdeel maak je nu inkepingen om en om, en dan kun je de twee delen zo in elkaar zetten dat ze niet doorzakken.

(vouw je handen alsof je bidt, en druk dan je handpalmen naar buiten. Op een gegeven moment kun je niet verder omdat je vingers niet naar achteren kunnen buigen. Op dat moment is de constructie heel sterk.)
TEKENING :) :P

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

[topic=149555/1/100] :? >:)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Wanneer je een papieren rug gaat, maak je uiteraard gebruik van kokers voor de constrie-elementen.

Om de constructie een beetje stevig te krijgen meot je ervoor zorgen dat deze statisch bepaald is. Ofwel: zorg ervoor dat er alleen maar driehoeken in je constructie zitten en geen rechthoeken (zoals het wegdek -> dus opslitsen in 2 driehoeken).

Misschien kun je voor het tekenen van de brug het beste een vector-grafisch tekenpakket met een grid gebruiken (bv. StarDraw uit StarOffice). Dat vind ik persoonlijk meestal handiger werken als Photoshop.

Succes ermee!

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.oortwijn/got/papierbrug.gif
lekker simpel :)

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:09
wat heeft dit met w&g te maken :?

Verwijderd

misschien zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/xsoft/site/Gallery/pictures/bridge2.jpg

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat kunnen we niet.. lees de FAQ en zie dat je vraag niet mag.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

en wat je wilde kun je het beste doen in max en dan exporteren via vecta3d of illustrate!

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 22:40 schreef OkkE het volgende:
[topic=149555/1/100] :? >:)
Yeah!!!!!!!
Pagina: 1