Toon posts:

Hoe installeer je een Peltier?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T Turbo moederbord met een AMD 1.2 met een Akasa SIlver Mountain cooler...

ik wou graag peltier koeling maar ik wou weten hoe je dat moet installeeren gewoon koelpasta op de cpu en dan peltier erop en daar weer koelpasta op en dan de silver mountain erop klikken?

gaat dat wel word het dan niet te dik? volgens mij kun je dan de cooler niet meer erop klikken of hoe zit dat nou? is er nergens een site waar dat met foto's beschreven staat?

een 75 watts peltier + de akasa silver mountai hoeveel graden haal je dan idle ongeveer? ik heb nu 36 graden IDle...

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:36
Als je zulke vragen hier moet komen stellen weet je niet waarmee je bezig bent.

BTW:Peltier zonder waterkoeling erop? Kan, maar |:(

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:37

reiker

dan jij!

hmm ben ik ook wel benieuwd naar, vraag ik me ook al een tijdje af. volgens mij past je koeler er dan niet meer volgens het klik systeem op, of je crusht je pelt, maar moet je die gaten rond de socket gebruiken. wat weer niet kan icm met veel luchtkoelers, waardoor pelts naar mijn idee vaak met waterkoeling gecombineerd gaan.

slechts mijn 0,003 eurocenten (afgerond) >:)

edit: zoals gewoonlijk tiep ik niet snel genoeg.

Zo gezegd, zo gedaan.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Denk dat je dan 40-50º C haalt... een 1.2 produceert zelf al ongeveer 80 watt warmte, dus om hem lekker koud te krijgen moet je veel meer vermogen peltier hebben...
En dat is weer niet met luchtkoeling koud te houden...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 21:14 schreef TWINCAM1600 het volgende:
Ik heb een MSI K7T Turbo moederbord met een AMD 1.2 met een Akasa SIlver Mountain cooler...

ik wou graag peltier koeling maar ik wou weten hoe je dat moet installeeren gewoon koelpasta op de cpu en dan peltier erop en daar weer koelpasta op en dan de silver mountain erop klikken?

gaat dat wel word het dan niet te dik? volgens mij kun je dan de cooler niet meer erop klikken of hoe zit dat nou? is er nergens een site waar dat met foto's beschreven staat?

een 75 watts peltier + de akasa silver mountai hoeveel graden haal je dan idle ongeveer? ik heb nu 36 graden IDle...
pff wat een onzin allemaal mijn 1.3 @ 1,4 wordt stressed max 50 graden met een standaard koeler en met alleen een peltier krijg je die 1.2 van jou nooit gekoeld

Verwijderd

Zucht... informeer je zelf eerst eens voordat je je droompjes gaat posten.

TB 1200 + Peltier + luchtkoeling gaat niet werken!

Verwijderd

Topicstarter
Peltier+Cooler erop he

dus de akasa silver mountain met daaronder het peltier

dat moet toch beter gaan coolen neem ik aan

Verwijderd

heb met een 57W geexperimenteerd een tijdje geleden, lekker grote vin met 2x8cm koeler... nadeel is dat de te warme lucht in de kast beland... daarom zou waterkoeling beter zijn, ofwel een afzuigsysteem met een buis naar buiten misschien ?

Goede pasta is aan te raden , ik had mijn peltier setup zelf gemaakt om een cel266(zonder cache) te klokken naar 115x4, toen was het het nog waard he bij Intel :)

Verwijderd

Check dit eens.
http://www.overclockers.com/articles66/

misschien wordt je wat wijzer, er staan trouwens meer leuke artikelen tussen. Goed zoeken .

Verwijderd

Topicstarter
warme lucht afzuigen nemen de 2x 92mm enermax fans en de 80 mm enermax fan voor de rekening, voor de intake van koele lucht zorgt de 120mm enermax aan de bovenkant wel voor

Verwijderd

Een T-Bird 1.2 geeft al rond de 150 Watt aan warmte af, en als je daar nog eens een een 75 Watt bij optelt (wat je peltier afgeeft) is dat veel te veel voor luchtkoeling .. Alleen met water kan je zoveel warmte absorberen .. Overigens is een 75 watts peltier te weinig, ook als je met waterkoeling werkt ..

dus ga gewoon ff naar www.google.com en zoek daar naar Peltiers / TEC .. surf een uurtje rond en je bent veel wijzer .. heb je veel meer aan dan hier onzin posten!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik vraag me af of combinatie van peltier+lucht cooling werkt.
ik had een G3 gezien met een peltier en een ORB erop. en dat ging goed.

ik heb zelf een Gladiator, coolt best ok. en ik heb nog een 63w peltier over. zou die 2 samen kunnen werken? Goldiator+peltier? ik denk het zelf niet,

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 22:33 schreef FMS het volgende:
Ik vraag me af of combinatie van peltier+lucht cooling werkt.
ik had een G3 gezien met een peltier en een ORB erop. en dat ging goed.

ik heb zelf een Gladiator, coolt best ok. en ik heb nog een 63w peltier over. zou die 2 samen kunnen werken? Goldiator+peltier? ik denk het zelf niet,
Een T-Bird + Peltier koelen is niet mogelijk met lucht .. een P2 (die stukken minder warmte afstaat) wil misschien nog lukken..

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 11:30

tazitiz

dbprutser

Hoi Twincam,
Op maandag 01 oktober 2001 22:06 schreef TWINCAM1600 het volgende:
warme lucht afzuigen nemen de 2x 92mm enermax fans en de 80 mm enermax fan voor de rekening, voor de intake van koele lucht zorgt de 120mm enermax aan de bovenkant wel voor
Je maakt hiermee een hoop luchtverplaatsing. dat is nodig daar heb je gelijk in.
Kan je ook wat meer theorie en [rl] berekeningen aanvoeren hoe jij denkt de athlon te gaan koelen met je peltier? ik ben hier namelijk erg benieuwd naar. Als je het aan ons vraagt of dit wel of niet mogelijk is kan je alleen zinnige antwoorden verwachten als je met wat meer gegevens en berekeningen je aannames geloofwaardiger maken.

Als je meer theorie wil hebben, lees de faq, overclockers.com, tomshardware.com, en vele andere sites eerst door voor je verder gaat. er is een hoop leesvoer speciaal zodat niet iedereen dezelfde vragen hoeft te stellen en/of dezelfde fouten moeten maken. ?>

Verwijderd

Topicstarter
ehm ik d8 gewoon omdat je de koeler niet meer kunt vastlklikken, een 172 watts peltier op de amd met koelpasta en daarop met koelpasta de akasa silver mountain...

en die met tie wraps vast maken als de koelpasta hem niet houd

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 23:30 schreef TWINCAM1600 het volgende:
ehm ik d8 gewoon omdat je de koeler niet meer kunt vastlklikken, een 172 watts peltier op de amd met koelpasta en daarop met koelpasta de akasa silver mountain...

en die met tie wraps vast maken als de koelpasta hem niet houd
:? :? :?

't zal wel aan mij liggen.. *zucht*
Pagina: 1