Toon posts:

Stekkerdozen: ben ik gek of...?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om de kabels een beetje weg te werken ben ik op zoek naar een hele gewone stekkerdoos (netspanning):

- 6-voudig op 1 rij
- met randaarde
- zonder schakelaar / led
- zonder snoer of normaal open te schroeven
- kleur: wit

Ik loop nu al enige tijd te zoeken en heb heel wat winkels afgestruind. Maar nog steeds niet gevonden :'(

Het valt me op dat alle dozen met meer dan 4 aansluitingen niet uitelkaar te schroeven zijn |:(

Weet jij waar ik een dergelijke stekkerdoos kan vinden?

Hulp / info wordt zeer op prijs gesteld! :)

Verwijderd

Zelf uitboren die nepschroven zonder sleuf... Of effe zelf sleufje dremelen (heb ik ook gedaan.)

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Je zou één kunnen laten maken bij een electriciën of de betere electronica zaak.

Verwijderd

Zit er een Radio Shack bij jou in de beurt. Heb dit probleem ook gehad :'( en zij zijn zowat de enigste die open te schroeven dozen verkopen.

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 08:08
Toevallig dat je erover begint.

Ik zat zelf net eens naar de hoeveelheid kabel hier te kijken.
Dat wordt toch wel een beetje idioot.

Ik heb hier een combo van 2 computers, een stereo, een video en een TV.

verbindingen:
- comp 1 met comp 2
- radeon met tv, vo
- video met radeon, vi
- line out hifi met comp 1
- line in comp 2 met hifi
- kabelmodem
- analoog modem op comp1
- comp 1 met 5.1 speakers
- microfoon
- de gebruikelijke verbindingen tussen tv/video/stereo.

Al die kabels zijn nog wel leuk als je alles uitprobeert. Maar nu is het zoals het moet zijn. Het is echt niet meer weg te werken.
Ik verlang naar IR of radiografisch. :9

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:13
kijk eens bij de vomar! die hebben ze

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Kijk gewoon bij iedere goeie bouwmarkt hebben ze goeie dozen hoor, komt die van mij ook vandaan. 8 gaten en open te schroeven

Wèh zedde gij??

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
hiero ook een enorme puinhoop. alleen zit er ergens in een kabel kortsluiting, da's wat minder want ik weet niet welke kabel :(

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op maandag 01 oktober 2001 21:17 schreef 4tune het volgende:
Al die kabels zijn nog wel leuk als je alles uitprobeert. Maar nu is het zoals het moet zijn. Het is echt niet meer weg te werken.
Ik verlang naar IR of radiografisch. :9
Bluetooth moet de oplossing gaan bieden, toch? Zou fijn zijn want kabels zijn zo kut !

Mother, will they like this song?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
wat is het probleem van een lichtje+schalkelaar :?
bij ikea heb je zo'n 6stekkerrandaarde lampjes netstekkerschakelaargeval voor een tientje :z

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Schakelaars zet je per ongeluk om :( En met al die lichtjes krijg je het 's avonds niet donker. Als ik naar bed ga ik het net een disco in mijn kamer, groene knipperende hub en nic lamojes, oranje schakelaars (gelukkig niet knipperend) en blauw stereolicht.

Geen beurs, geen tempo

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Als de kabel te lang is, schroef je er toch gewoon een nieuwe stekker aan :?

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• Fire69
  • Laatst online: 20:51
Weet iemand waar je zulke dozen in België kan kopen?
Heb me hier al rot gezocht, nie te doen! :(
Maximum 4 stekkers of als er meer zijn, zijn het enkel
van die 2-pins!! Daar ben ik dus niks mee! :r

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Idee...

Plankje met een breedte van 1 3/4-voudige stekkerdoos en dubbele lengte...

Koop 2 stekkerdozen (wit +randaarde)
Koop zoveel meters kabel als je nodig hebt (wit +randaarde)
Koop een stekker (wit +randaarde)
Koop wat schroefjes...

Sluit de kabel aan op de eerste doos, en verbind die doos met de andere (electrisch)...
Schroef de dozen op het plankie; stekker aan draadje en goan met die banoan ;)

:) :?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Ach kom nou jongens.. Die dingen kun je overal kopen.. Gamma, Praxis, fixet, zelfs bij de kruidvat hebben ze die dinge.. En wat dacht je van blokker?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb hier ook 36 stopkontakten, en zelf maken roeleert nog steeds *D

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Anders een K40 systeempie ? :9 :7

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Fire69
  • Laatst online: 20:51
Op dinsdag 02 oktober 2001 10:43 schreef Techwarrior het volgende:
Ach kom nou jongens.. Die dingen kun je overal kopen.. Gamma, Praxis, fixet, zelfs bij de kruidvat hebben ze die dinge.. En wat dacht je van blokker?
Langsgeweest in gamma, hubo, makro, blokker, ....
max is 4 ronde of 4 ronde + x aantal platte.
Ben ik dus niks mee!

• Atomsk
  • Laatst online: 31-07 21:46
Op dinsdag 02 oktober 2001 10:16 schreef DennisBoom het volgende:
Schakelaars zet je per ongeluk om :( En met al die lichtjes krijg je het 's avonds niet donker. Als ik naar bed ga ik het net een disco in mijn kamer, groene knipperende hub en nic lamojes, oranje schakelaars (gelukkig niet knipperend) en blauw stereolicht.
Kwestie van ff de doos openschroeven en de schakelaar/lamp onklaar maken door de bedrading direkt door te verbinden. Is niks aan. Een stekdoos met overspanningsbeveiliging is trouwens ook wel een goed idee.. zijn alleen wat duurder.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Check de site van conrad eens :)

Daar is volgens mij ook wel het een en ander aan stekkerdozen te krijgen

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom moet je hem open kunnen schroeven, vraag ik me af?

• real[B]art
  • Laatst online: 19-08 19:45

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Op dinsdag 02 oktober 2001 12:42 schreef terw_dan het volgende:
Waarom moet je hem open kunnen schroeven, vraag ik me af?
Om er een passend snoer aan te schroeven natuurlijk, anders ben je nog steeds met verlengsnoeren aan 't kloten |:(

[edit: typo]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Maarre, nog geen 10km van mijn huis zit Radio Velt (Bussum) en die hebben een hoop, o.a. 8-voudige stekkerdozen met randaarde heb ik daar gezien, en ja die kon je open schroeven...en anders is conrad een id, als die het niet hebben bestaat het gewoon niet *D

:P
Ik heb zelf gewoon een kabelgoot tegen m'n muur geschroefd, en daar alles op aangesloten / in gepropt werkt perfect en alles is zo losgetrokken als ik naar een LAN ga
:P

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

Fiets gewoon ff naar de Big Boss of de Gamma, daar hebben stapels van die zooi man.

Heb zelf eentje met een schakelaartje doet ut prima voor 9 piekies geloof ik (ze hebben ze vast ook zonder)

en wat betreft die disco....
broek over de stekkerdoos en hub
stekker uit je stereo of t-shirt eroverheen hangen
wekkerradio met groen display terug brengen en eentje met rood lichtje nemen (die groene zuigen de pan uit man leek wel een bouwlamp in mijn kamer :()

je moet wat over hebben voor je hi-tech spulletje hoor :)

is hier ook iedere avond weer ff goed de boel aandrukken enzo anders kan ik echt niet pitten van al dat licht :)

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

hmm, als ik een dag hard gewerkt heb slaap ik sowieso wel, soms zelfs al in de trein naar huis...of als ik het 's nachts laat gemaakt heb in de trein naar m'n werk >:)
en op m'n kamer hangen drie blacklights van een meter, plus eentje van 30cm in mn case, in t front van mn case een stereo vu-meter, blauw verlichte stereo, rood verlichte wekkerradio bovenop de kast (kan ik vanuit mn bed beter zien dan de stereo)...dus echt donker zal het nooit worden bij mij B-)
heb er zelf geen last van, vind het wel kewl maar ben misschien iets meer lampjesfreak dan de doorsnee mensch...

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Tip:

Sla de standaard bouwmarkten eens over en ga gewoon naar de lokale hardware/doe-het-zelf zaak. Daar kun je vaak nog wel de "echte" stekkerdozen vinden (4-5-6-8-10 aansluitingen), neem er dan wel een goede kwaliteit kabel bij en een degelijke stekker.

Vraagje: hoe zijn je wandcontactdozen die op je muur zitten? Zijn dat al geaarde dubbele aansluitngen? Als je een beetje handig bent zet je daar 2 dubbele opbouw voor in de plaats, heb je ook minder last van pieken in je elc.systeem als er een app aan of uit gaat.

Blaat

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33
als je slaapt heb je je ogen dicht. Lampjes of geen lampjes!
Stekkerdozen of geen stekkerdozen.
Koop gewoon zo'n ding bij de plaatselijke bouwmarkt!

UNOX: The worst operating system

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Die dingen kun je gewoon zelf maken.
Maak een soort kabelgoot op een plank, en koop vervolgens van die opbouw wandcontcat dozen.
Zo eentje heb ik ook in m'n patchkast. Errug handig, 20 stopcontacten op een rij.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1