het volgende:
een vriend van mij beweert dat dit onderstaande gevalletje meehelpt aan betere verspreiding van warmte aan je koelblok. Ik zeg dat dat bullshit is, omdat de cpu alleen gekoelt word door middel de koeler direct op de core. en hij maar beweren dat dat "gebied" om de core ook warmt wordt en door die cpu quard ook gekoeld wordt.
ICQ discussie:
hij: ja dat koperen plaatje voor tussen de CPU
ik: o ja dat is geen koper. dat is gewoon zo'n ding dat je cpu niet molt met installeren koeler
dat help geen reet aan de koeling zelf.
hij: betere afkoeling <<--
ik: het helpt geen REEEEETT
hij: denk het wel
ik : het is voor beveiliging cpu dattie niet afbreekt als je de koeler erop douwt.
hij: dat ook
ik: HET HELPT NIET MET KOELER WORDEN CPU!!!!!!!!!!! (sorry voor de caps)
hij: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE MAAR JE WARMTE KAN WEL BETER AF GEVOERD WORDEN!!!!!!!! (nogmaals sorry voor de caps)
ik: neeeeeee dat is niet zooo(dit was ook in caps)
hij: denk logisch na, man
ik: dat scheelt misschien 0,1 graad celsius
en toen wassie offline.
kunnen jullie hem misschien even uitleggen waarom dit niet bijdraagt aan betere koeling?
BVD
een vriend van mij beweert dat dit onderstaande gevalletje meehelpt aan betere verspreiding van warmte aan je koelblok. Ik zeg dat dat bullshit is, omdat de cpu alleen gekoelt word door middel de koeler direct op de core. en hij maar beweren dat dat "gebied" om de core ook warmt wordt en door die cpu quard ook gekoeld wordt.
ICQ discussie:
hij: ja dat koperen plaatje voor tussen de CPU
ik: o ja dat is geen koper. dat is gewoon zo'n ding dat je cpu niet molt met installeren koeler
dat help geen reet aan de koeling zelf.
hij: betere afkoeling <<--
ik: het helpt geen REEEEETT
hij: denk het wel
ik : het is voor beveiliging cpu dattie niet afbreekt als je de koeler erop douwt.
hij: dat ook
ik: HET HELPT NIET MET KOELER WORDEN CPU!!!!!!!!!!! (sorry voor de caps)
hij: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE MAAR JE WARMTE KAN WEL BETER AF GEVOERD WORDEN!!!!!!!! (nogmaals sorry voor de caps)
ik: neeeeeee dat is niet zooo(dit was ook in caps)
hij: denk logisch na, man
ik: dat scheelt misschien 0,1 graad celsius
en toen wassie offline.
kunnen jullie hem misschien even uitleggen waarom dit niet bijdraagt aan betere koeling?
BVD