Het gaat hier om een win2kPro netwerk van 6 PC's, met twee computers waar een printer aan hangt. De ene computer noem ik Bert en de ander Ernie. Nu logt men op die computers in met Bert en Ernie en password sesamstraat. Alles werkte fantastisch. Toen besloot ik om De users Bert en Ernie, een andere naam te geven, bijv. Bassie en Adriaan. Niets veranderd verder, maar waar voorheen alle computers op het netwerk toegang hadden tot netwerkschijven, printers, etc., kan nu opeens niemand meer ergens bij, want ik krijg overal een login scherm waar ik alles in kan voeren wat ik wil, maar nooit toegang krijg. En zodra ik Bassie en Adriaan weer verander in Bert en Ernie, werkt alles weer. Rara hoe kan dit. Het moet iets zijn in de permissions en configuratie van de accounts, maar ik heb even lopen snuffelen en voor zover ik kan zien staat alles goed.
Dan nog een zijspoor. Toen alles nog werkte had ik het probleem dat alle computers zonder login scherm of wat dan ook van de netwerkprinters en schijven gebruik konden maken, behalve een laptop die bijna altijd aan het netwerk hing. Die moest altijd braaf login (vreemd genoeg dus Bert+password en niet laptopuser+password invoeren), voordat die kon printen. Hoe kan dat?
Dan nog een zijspoor. Toen alles nog werkte had ik het probleem dat alle computers zonder login scherm of wat dan ook van de netwerkprinters en schijven gebruik konden maken, behalve een laptop die bijna altijd aan het netwerk hing. Die moest altijd braaf login (vreemd genoeg dus Bert+password en niet laptopuser+password invoeren), voordat die kon printen. Hoe kan dat?