Toon posts:

ADSL-router met kuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een linux-routertje met RH 7.1 draaien die me adsl verbinding deelt.
Dit gaat via een hubje.

Met me eigen computer werkt het perfect, maar nu heb ik een extra pc aangesloten, krijg ik constant als die nieuwe pc wat doet op intet het volgende op het scherm van me linux machine :
code:
1
2
3
Flags; bus-master 1, dirty 8291(6) current 8301(13)
Transmit list 000000000 vs c44744c0
0 : @c4474200 length 800005e0 status 00105ea

Bovendien is het internet op de extra pc errug traag. Als ik een ping doe vanaf me eigen pc, dan is die minder als 1 ms, dus dat lijkt goed.

De extra pc draait op Win ME.

Iemand enig idee wat dit is?

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Geef eens wat meer info ? Via ethernet, adsl4linux :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 oktober 2001 20:24 schreef MAZZA het volgende:
Geef eens wat meer info ? Via ethernet, adsl4linux :? :?
sorry,

512kb verbinding via alcatel ethernet modem. Inderdaad gebuik gemaakt van adsl4linux

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik heb zelf ook ADSL via een linux gateway. Alleen dan zonder adsl4linux. Maar hier gebruik ik gewoon dhcp en daarmee worden ook de gateway instellingen doorgegeven. Dus ik hoef niks speciaals te doen om elke pc in mijn netwerk internet te geven.

Hoe heb jij dat dan ?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 oktober 2001 20:40 schreef MAZZA het volgende:
Ik heb zelf ook ADSL via een linux gateway. Alleen dan zonder adsl4linux. Maar hier gebruik ik gewoon dhcp en daarmee worden ook de gateway instellingen doorgegeven. Dus ik hoef niks speciaals te doen om elke pc in mijn netwerk internet te geven.

Hoe heb jij dat dan ?
Elke PC heeft zn unieke IP. Aan de instellingen van gateway/Netmask/IP e.d. ligt het niet, die zijn duidelijk.

Kan het de netwerkkabel zijn?

Verwijderd

Topicstarter
ff omhoog schoppen, iemand moet dit toch herkennen?
Pagina: 1