Toon posts:

HELLUP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kzit een beetje zo van ja wil nieuwe pc maar mn hdd is nog goed, dus wrom een nieuwe, ja bij die klote hommels van informatique doen ze moeilijk en moet je al die shit bestellen terwijl ik gewoon me ouwe stuff die nog goed is over zetten, maarja, dan moet ik zelf bouwen en kheb daar geen verdtand van |:( maar khad alles goed uitgekozen:

aopen bigtower 300 watt Pentium 4
AMD Duron 950
Asus A7V-E
Geforve V 7100 400 mx tv out (asus)
en cooler: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/dp5-6i31c.html

maar nu ist de vraag, moet deze worden aan gesloten zoals op http://www.coolermaster.com/technical/Manual/fcpga.html de juiste voor socket A? als ik m zo aansluit zonder pasta enzo, gaat het dan goed? want me verdiende centjes kwijt raken :? no thnx ik ben niet z'on tweaker die wil overklokken, misschien 150 mhz maar verder niet, t lijkt me wel leuk om te doen, maarja die cooler!! |:( maar khoop dattet wel mee valt en niet zow moeilijk is.. *ik heb weleens van een amd 166 mhz de koeler afgehaald en de chip eruit gehad, dr weer in gezet en hij deed et weer (met de cooler er dan op hehe :9~) dat lukte goed, ook geen pasta of watdan ook. is dat hetzelfde bij duron 950? als het zo makkelijk is dan ist een peule schil hoe moet dat ding in de socket iemand plaatje van?

sorry beetje lang verhaal maar kee

mzzl!!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja, zo moet ie erop :)
maar er moet wel koelprut op,maar deze zit er al op als je goed kijkt :) (op de linker dan)
de proc. kan er maar op 1 manier in :)
goed kijken waar er een pinnetje mist op de proc. en in de socket :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voorzichting je cpu op de socket doen, kan maar op 1 manier. Dit kan je niet fout doen.

Koeler op de cpu is wat lastiger, eerst wat koelpasta erop en dan voorzichtig je koeler op de cpu vast klikken.

Maar let op de core, het middelste van de cpu. Deze kan breken als er teveel druk op uitgeoefend wordt en daar word je niet vrolijk van.
Om de koeler "klip" aan de heatsink vast te maken op de pc is wel wat kracht voor nodig.

Nog gratis tip; af en toe een hoofdletter en een ander leesteken in je verhaal, maakt het lezen een stuk makkelijker >:) .

Succes

Verwijderd

Topicstarter
ja bedankt, maar moet dat perse? dat koelprut??

Verwijderd

Topicstarter
Daar word het veel moeilijker dan of niet?!
Bij het andere topic, waar ik het verkeerd had gedaan,
Zei emand dat dat niet perse moet,
Ik ben niet z'on Tweaker die zo laag mogelijk graden haalt cpu dan moet het dan wel of is dat niet nodig dan?

"Je hoef niet perse pasta er op te doen hoor. " says Packardhell (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/281093/1?limit=25)

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Tis wel beter, maar geen noodzaak. Als je koelprut hebt zou ik het gebruiken, is altijd gunstig voor de levensduur van je processortje.

Tip nog: Zoek iemand om je even te helpen met dat ding in elkaar klussen. Het stelt niet veel voor om een computer in elkaar te zetten, maar je moet een paar handigheidjes hebben en leren waar je op moet letten. Dat gaat wat sneller met iemand erbij die het jou onder zijn goedkeurend oog laat doen.

Tweede keer zelf doen gaat een stuk makkelijker, trust me ;)

En als je niemand kan vinden: post gewoon hier :)

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag wel of ze hem bij informatique willen bouwen en gelijk koelpasta erop.. dan maar extra betalen.. of kan ik dan niet beter bij een computer zaak langs gaan en vragen of ze het voor me willen bouwen, maar dan dat ik et doe ofzo en dat hun kijken of ik et goed doe?!
Pagina: 1