Toon posts:

Virtual Gamestation + GT2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik wil dus Gran Turismo 2 op de pc spelen (ben (nog) niet in het bezit van een Playstation, wordt aan gewerkt). Ik hoorde van verschillende mensen dat zij hiervoor Virtual Gamestation gebruiken en het spel daarmee draaiend weten te krijgen? Kan iemand mij hier vertellen hoe want bij mij werkt het voor geen meter :'(

Wanneer ik het programma opstart staat er wel zo'n leuk plaatje met Virutal Gamestation erop, en erboven staat 'loading game', maar er gebeurd verder helemaal niks. Kan het zijn omdat VGS alleen maar met originele psx-cd's draait (ik heb een gekopieerde GT2)?

Hopelijk heeft iemand hier some tips, want voorlopig heb ik nog geen Playstation en ik MOET GT2 spelen :):)

Verwijderd

Zonder goed werkende crack voor VGS kun je inderdaad geen kopieen spelen

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:27
Ik zou zeggen: gebruik ePSXe, dit is een freeware emulator, die GT2 goed draait. Gekopieerd of niet. Kijk eens op www.psxemu.com voor meer info.

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Topicstarter
Hmm..ok, maar met crack dus wel als ik het goed begrijp?

Dit is btw geen request of whatsoever, ik hoef geen links die crack vind ik zelf wel :P. Ik wil alleen maar weten waarom dat spel niet wil werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ePSX ook al geprobeerd, die leek het spel idd goed te draaien, maar komt niet verder dan het begin schermpje :(

Na het tweede schermpje (het eerste is van sony en daarna komt dat verhaal over die auto's die in het spel zitten) houdt 'ie op, en gebeurd er niks meer, heb al lopen kloten met de instellingen van de sound, video en cdrom maar wil maar niet verder :'(

Verwijderd

Topicstarter
Maar jij draait GT2 dus wel met ePSX? Zo ja welke instellingen gebruik je?

• Harmsen
Op maandag 01 oktober 2001 22:12 schreef lord_myrddin het volgende:
Maar jij draait GT2 dus wel met ePSX? Zo ja welke instellingen gebruik je?
Alle instellingen van video op het hoogste/beste kleuren. Reso op 1152*???. De standaard sound-plugin niks geconfigd. Winnt Cdrom-plugin en d scp7502.bin bios. Draait geweldig(soms wat te snel), ziet er goed uit.

Verwijderd

Topicstarter
Welk OS draai je? Ik heb het zowel onder Windows 98 als XP geprobeerd, en bij beide komt het spel niet verder dan het beginschermpje (dat schermpje over de auto's in het spel enzow). Heb al vanalles geprobeerd met de instellingen enzenzenz, maar het helpt allemaal niet veel...

Maar als je de winnt cd-rom plugin gebruikt draai je dus 2000 (of NT natuurlijk)??

Even een overzicht welke programma's ik al gebruikt heb:

-VGS: start wel op maar komt niet verder dan 'loading game' (ik heb de vgs mod voor cdr's al geinstalleerd, is misschien geen goede zal er vanmiddag nog eentje proberen)

-ePSX: lijkt in het begin goed te gaan, spel start op en het ziet er voor zover te zien goed uit maar het spel komt niet verder dan beginscherm

-Bleem 1.5: draait GT en GT2 niet, versie 1.6 beta zou dat wel moeten doen, maar op de bleem site moet je je registreren voor je kan dl' en, en het registreren lukt niet (site houdt er mee op)

Bleem valt dus af, maar van meerdere mensen hoor ik dat ze GT2 draaien met epSX of VGS, alleen wil het bij mij nog niet werken...zal vanmiddag de settings van Huntor proberen, hopelijk werken die, anders zit er niks anders op dan een playstation te gaan kopen :)

• Harmsen
Op dinsdag 02 oktober 2001 12:59 schreef lord_myrddin het volgende:
Welk OS draai je? Ik heb het zowel onder Windows 98 als XP geprobeerd, en bij beide komt het spel niet verder dan het beginschermpje (dat schermpje over de auto's in het spel enzow). Heb al vanalles geprobeerd met de instellingen enzenzenz, maar het helpt allemaal niet veel...

Maar als je de winnt cd-rom plugin gebruikt draai je dus 2000 (of NT natuurlijk)??

Even een overzicht welke programma's ik al gebruikt heb:

-VGS: start wel op maar komt niet verder dan 'loading game' (ik heb de vgs mod voor cdr's al geinstalleerd, is misschien geen goede zal er vanmiddag nog eentje proberen)

-ePSX: lijkt in het begin goed te gaan, spel start op en het ziet er voor zover te zien goed uit maar het spel komt niet verder dan beginscherm

-Bleem 1.5: draait GT en GT2 niet, versie 1.6 beta zou dat wel moeten doen, maar op de bleem site moet je je registreren voor je kan dl' en, en het registreren lukt niet (site houdt er mee op)

Bleem valt dus af, maar van meerdere mensen hoor ik dat ze GT2 draaien met epSX of VGS, alleen wil het bij mij nog niet werken...zal vanmiddag de settings van Huntor proberen, hopelijk werken die, anders zit er niks anders op dan een playstation te gaan kopen :)
Sorry dat ik zo laat antwoord, maar ben eindelijk thuis. Ik draai ePSXe met windows XP, heb het ook i.c.m. GT2 op win98, winme en win2000 draaiend gezien. Ik kan je niet garanderen of die settings werken, bij mij iig wel.

VGS heb ik nog nooit geprobeert en Bleem 1.6a was volgens win geen geldige win32 applicatie, dus dioe moet ik nog opnieuw downen.

Verwijderd

Topicstarter
Zo ik ben ook eindelijk thuis...hehe valt niet mee zo'n lange dag op school, gelukkig zijn we daar bijna vanaf :)

Maar goed thanks voor je settings, ik ga ze zo proberen, hopelijk werken ze..

Wat ik nog wou vragen is welke video plugin gebruik je en speel je met een gekopieerde of een originele cd? Bij mij komt er namelijk in dat dos-boxje te staan "NTSC cdrom detected", en daarna gebeurd er niks meer, kan het daaraan liggen?

Verwijderd

Topicstarter
*UPDATE*

Hmm...heb net ff de settings aangepast, maar helpt niet, nog steeds geen verandering, spel start niet door als het ware.

Ook een andere cd-rom drive helpt niet :(

Damn het lijkt erop dat het gewoon niet werk hierzo, of zijn er nog andere dingen waar het aan zou kunnen liggen?
Pagina: 1