Toon posts:

Goed wave editing programma met meerdere sporen

Pagina: 1
Acties:
  • 645 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het even kort uitleggen. Ik ben vaak aan het klooien in wavestudio van creative en ben bezig mijn eigen muziek te mixen enz. Alleen merk ik dat de manier zoals ik nu bezig ben echt overdreven moeilijk is. Wat ik dus zoek is een programma( mag best wat kosten) is waarin je op vier sporen of meer tegelijk kan werken en wave filetjes onder elkaar kan plakken en deze ook tegerlijkertijd kan afspelen. Mag best de layout hebben van Wavestudio. Alvast bedankt.

P.s. als iemand nog een tip heeft om van een wavefile de stemmen of zang weg te kunnen mixen dan hoor ik het graag.

Verwijderd

Cooledit is wel een goed programma, kun je ook meerdere sporen mee opnemen. www.cooledit.com geloof ik, of www.syntrillium.com, ff goed zoeken gewoon.
dat programma heeft ook wel wat trucjes om stemmen naar de achtergrond te drukken, maar verwacht er niet te veel van. Het enige wat je eraan kan doen is namelijk het wegfilteren van bepaalde frequenties, en het resultaat wordt dus hoe dan ook lelijk. Wat ze in de studio doen is DAT tapes met meerdere sporen, ja dan kun je het spoor met de stem natuurlijk zo verwijderen, maar uit een doorelkaar gemixte sample zal je dat echt niet lukken.
CB

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Verder kan je Goldwave of Sounforge proberen, maar ik weet niet zeker of deze proggies multichannel hebben.

• IMWezel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05-2025

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

Cool Edit RULES!!!

kun je gewoon via kazaa, morpheus of zoiets wel vinden

echt heel handig

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

Verwijderd

Ja Cool edit is handig. Ik heb het ook ontdekt! En er zitten best goeie filters en effecten op.

Verwijderd

Cakewalk >:)

Is iets professioneler dan Cool Edit ;)

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op maandag 01 oktober 2001 23:55 schreef Species_8472 het volgende:
Cakewalk >:)

Is iets professioneler dan Cool Edit ;)
Maar de audio-editing functies zijn but ivm Cool Edit :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Wel te spreken over CooleditPro 1.2

De rest van de versies (2000 en 96) ondersteunen gene multi track recording/ mixing. Je kunt wel zoeken, maar je moet het touw wel bij het juiste eind vasthebben :)

• Ozzy
  • Laatst online: 14-08 10:50

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Op maandag 01 oktober 2001 21:34 schreef Wekkel het volgende:
Verder kan je Goldwave of Sounforge proberen, maar ik weet niet zeker of deze proggies multichannel hebben.
Multiquence is de multichannel "variant" van Goldwave.

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De profi wave-editors zijn toch wel:

WaveLab
Samplitude 2496
Sound Forge
ProTools

Iets minder profi maar toch wel leuk

Cool Edit Pro

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op dinsdag 02 oktober 2001 12:24 schreef warp het volgende:
De profi wave-editors zijn toch wel:

WaveLab
Samplitude 2496
Sound Forge
ProTools

Iets minder profi maar toch wel leuk

Cool Edit Pro
Bullshit. Pro Tools is geen wave-editor, maar een volwaardig recording/editing systeem. Het beste ter wereld misschien wel.

Cool Edit doet echt niet onder voor Sound Forge en WaveLab. Ik heb Cool Edit een tijd gebruikt en Sound Forge ook. Cool edit werkt gewoon fantastisch. En je kunt er bijna alles mee wat je wil.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 02 oktober 2001 14:46 schreef ErectionJackson het volgende:
Bullshit. Pro Tools is geen wave-editor, maar een volwaardig recording/editing systeem. Het beste ter wereld misschien wel.
Niks bullshit. Want wat zit er bij dit volwaardige recording/editing systeem? Juist 3x raden...
Cool Edit doet echt niet onder voor Sound Forge en WaveLab. Ik heb Cool Edit een tijd gebruikt en Sound Forge ook. Cool edit werkt gewoon fantastisch. En je kunt er bijna alles mee wat je wil.
Tsja, smaken verschillen. Je kan (zoals ik al zei) leuke dingen doen met Cool Edit, maar persoonlijk vind ik de interface maar onhandig en amateuristisch in elkaar zitten.

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 21:10

Frits Flits

SOUND! Designer

Welke Cool Edit versie kan met die meerdere sporen werken?
Cool Edit 2000 of Cool Edit Pro 1.2 .. ik zie op internet namelijk meerdere soorten versies staan ;)

specs

Verwijderd

Ja leuk, zet ProTools er ook maar ff bij.

Moet je er wel meteen bij zeggen dat een fatsoenlijk systeempje begint bij zo'n 25.000 pegels, voor de serieuze mafkees. Je hebt ook nog de goedkope Digi001, maar die loopt op PC eigenlijk niet goed.

Er is trouwens een gratis versie van ProTools te halen bij www.digidesign.com, maar dan zijn de midi-functies wel enigszins kreupel, en ook niet spelen met hardware-accellerated TDM pluggies natuurlijk.

Anyway, het rielekste van bv WaveLab is dat het grotendeels non-destructief werkt, en gewoon real-time effectjes kan weergeven, terwijl CoolEdit steeds de wav verneukt. Kun je wel steed backuppen enzo, maar dat werkt niet ideaal.

Daarnaast is het ook gewoon een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik WaveLab de betere optie, als het alleen gaat om een beetje multitracken met wat effectjes. Voor midi erbij werk ik het liefst met Cubase VST, maar het verschil met Logic is grotendeels een voorkeurskwestie.

Cut Hard

Rndll

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op dinsdag 02 oktober 2001 15:40 schreef warp het volgende:

[..]

Niks bullshit. Want wat zit er bij dit volwaardige recording/editing systeem? Juist 3x raden...
[..]
Je zet Photoshop toch ook niet bij de teksteditors omdat je er tekst in kunt typen en mee kunt bewerken |:(

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

En met mijn ferrari doe ik ook sneller boodschappen, duh :(

Cooledit vind ik zelf het lekkerste werken, als is Soundforge ietsje sneller.

Waves Native Power Pack 1 en 2 DX plugins erop en knallen maar. Beetje Maxxbass en los gehts..!!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de verschillende tips. Ik heb ze allemaal ff van internet gehaald en ga ze testen en kijken wat de beste is..... enne ik bepaal natuurlijk wat de beste is dus geen gebekvecht meer over welke beter is >:)

Maarre waar houden jullie van (muzieksoort) en wat is je beste mix tot nu toe
Pagina: 1