misselijk van quake?

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022
hoi hoi,

ik heb sinds vandaag quake 3 geinstalleerd, moet er toch maar eens aan, altijd maar duken gaat toch vervelen (lees, niemand wil het tegen mij spelen omdat het "ouderwets" is) maar ik wordt echt binnen 5 minuten spelen ENORM misselijk als ik het speel, meer mensen die daar last van hebben, en belangrijker, hoe los ik het op???

Laten we lekker link gaan doen...

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-11 10:51
Toevallig ook last van wagenziekte? Iemand die ik ken heeft ook last van wagenziekte en wordt alleen van het kijken naar spellen als quake al misselijk.

Denk niet echt dat je er wat aan kan doen btw.

There is no magic.

• TheShadow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-10 15:57

TheShadow

Automonteur in hart en nieren

Niet spelen :?

Nee, het heeft volgens mij met je evenwichts orgaan te maken. Je ogen zien een andere beweging dan je lichaam maakt en zo raak je van slag. Denk aan een boot of vliegtuig.

Als je iets dwarszit gewoon ff :r en anders weet ik het niet.

Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Jep ook last van, terwijl ik nooit ziek/wagen/boot/vliegtuig/python ziek ben.
Khad het ook met Soldiers of Fortune.
Je moet gewoon niet zo dicht op het scherm gaan zitten, de brighteness wat lichter zetten, en je rust nemen na 5-10 min nemen

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Verwijderd

Hey, dit is vaag! Misschien is je refreshrate van je monitor
te laag, of haalt je videokaart een te lage fps? Misschien krijg
je daar dan koppijn van, en gaat je maag ff in protest ofzo!
Weet ik ook veel, ik weet wel dat er zowel medicijnen als
"hardware" matige dingen voor zijn, onderandere zo'n polsband
met een "kogel" erin, en een of ander plakker achter je oor.
Wordt ook gebruikt door vliegende zaken mensen, tegen jetlag,
en door zeelui, tegen zeeziekte! Succes! :z

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
HAHAHA, sorry :P

dunno

Verwijderd

normaal gesproken gaat dit vanzelf weg. Net als wagenziekte, ziek worden in vliegtuig etc...het verdwijnt vanzelf. Het duurt alleen ff langer bij de een dan bij de ander voordat je lichaam er aan gewend is.

Je kan beter gewoon niet te lang achter elkaar spelen en dan eventueel later de frequentie/duur opvoeren. Zorg ook dat je goed uitgerust bent en er inderdaad niet te dicht op zit (je monitor). En kijk tijdens het spelen(op een rustig moment) af en toe ens ff weg van je scherm. Suc6 iig :)

Verwijderd

Toen ik terugkwam van vakantie werd ik ook erg misselijk van 3dgames, terwijl ik daarvoor er nooit last van had gehad.

Klein beetje gespeeld, en de volgende dag een beetje en na 3 dagen was het weer prima in orde :)

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11 21:32

Emerge

Bifidus schmifidus

Ik heb gelukkig bijna nooit last van misselijkheid als ik dat soort spelletjes speel.

Raar genoeg heb ik bijna altijd last van misselijkheid als ik niet zélf speel, maar juist bij anderen méékijk! Na een paar minuten begin ik het meestal al te voelen! :)
Waarschijnlijk omdat ík dan niet degene ben die bepaalt welke richting we uit gaan, maar die andere persoon. Oftewel, ongecontroleerde bewegingen voor het oog. (8>
Vaag.

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Op maandag 01 oktober 2001 19:24 schreef PM het volgende:

hoe los ik het op???
Nog MEER spelen..... ;)

Money for nothin' and your chicks for free

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-11 17:47
Raar genoeg heb ik bijna altijd last van misselijkheid als ik niet zélf speel, maar juist bij anderen méékijk!
Dat is volgens mij helemaal niet gek...
Als speler heb je controle over de bewegingen die het scherm maakt, als je meekijkt heb je dat niet.
Zo is dat met auto's ook.. als je wagenziek bent heb je achter het stuur zelf meestal geen last.

If it ain't broken, tweak it!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij Grand Prix 2, het eerste racespel wat ik speelde ( 8-) ) had ik er in het begin ook last van. Na een tijdje ging het over, misschien gebeurt dat bij jou ook nog :?

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:47

B4tman_DH

To the Bat.....

Daar heb ik nou ook last van in Quake, het komt sneller als ik bij iemand kijk :(
Meestal is het dan binnen 5 min al raak
als ik zelf speel is het tussen de 5 - 30 min

Heel af en toe is er helemaal nix aan de hand :)
weet ook niet hoe het komt :P

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:29

Raimond613

Simracer

check deze topic ook effe:

[topic=175420/1/25]

zelf heb ik heel veel duke3d gespeeld toen ie net uit was, en nooit ergens last van gehad maar toen ik het een tijdje later weer begon te spelen kreeg ik altijd pijn in mn kop :(
Meerdere keren geprobeerd, steeds hetzelfde...

iracing profile

Verwijderd

bij mij is alles kloten!
:(

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 19:33 schreef 456 het volgende:
Jep ook last van, terwijl ik nooit ziek/wagen/boot/vliegtuig/python ziek ben.
Khad het ook met Soldiers of Fortune.
Je moet gewoon niet zo dicht op het scherm gaan zitten, de brighteness wat lichter zetten, en je rust nemen na 5-10 min nemen
Ik vindt het juist geweldig zo! Lekker om half 1 als je ouders al in bed liggen dat er ineens uit de hoek van je scherm zo`n boef aankomt! Je schrikt je dood het geeft echt een kik! >:) :7

Verwijderd

Ik heb er alleen laast van bij SoF en DoD.

Verwijderd

Misschien staat je muis sensitivity een beetje te hoog, of acceleration aan.
Ik had het ooit met q1(oeh nostalgie) maar met meer spelen was het zo over..

Verwijderd

m'n huisgenoot had er ook last van, maar na uitgebreide Counter-Strike sessies is 'ie er vanaf gekomen...ik zelf heb er geen last van, hoewel...ik had een keer ietsje teveel gedronken de avond ervoor en ging na 5 minuten flink over m'n :r

:7:7:7

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 13:01
Misselijk word je als de zogenaamde "clip mode" aanstaat, dwz lopende bewegingen van je main Character, probeer die zo mogelijk uit te zetten

...

Verwijderd

Het zou natuurlijk ook aan de refresh rate kunnen liggen...
Als ik m'n monitortje op zeg maar 60 hz laat draaien word ik oko echt heel misselijk... dus wie weet trekt quake je refresh rate wel naar beneden.. te hoge reso voor je monitor om een fatsoenlijke rr te doen?

Zo maar een ideetje...

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik had hier vroeger ook erg last van. Het komt vaak voor bij first person shooters omdat daar de bewegingen zo snel van hot naar her gaan. Speel af en toe gewoon 10 minuten en na een gegeven moment gaat het over. ik heb er ook nog weleens last van als ik de vorige dag iets te veel heb gedronken. ( dan is je evenwicht al iets verstoord en als je dan snelle bewegingen ziet dan wordt je kotsmisselijk.)

• Psychoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 18:04

Psychoot

1337n00b^

Had ik vroeger ook als ik Doom of Wolfenstein speelde :)
Bij Q3 heb ik dat niet echt.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-11 16:07
Das gewoon omdat je het te weinig doet... mijn ma heeft het ook, maar ik wordt misselijk als ik iets anders zie... moet maar snel weer gaan cssen :P .

edit:
God, het duurt gewoon 6 minuten om mijn bericht te editten... kut IGR.

Steam

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 21:39 schreef Aspi het volgende:
Misschien staat je muis sensitivity een beetje te hoog, of acceleration aan.
Ik had het ooit met q1(oeh nostalgie) maar met meer spelen was het zo over..
Dit is een goede oplossing, zo niet, stoppen met spelen ;)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Vroeger werdt ik wel misselijk van Doom, heretic, en vooral van descent, maar na een paar dagen spelen kon ik er perfect tegen, nu ben ik niet meer weg te slaan van zulk soort spellen, *zucht* die goede oude tijd :P

39

Verwijderd

OK, hier wat tips waar je misschien wat aan hebt:

Open in je baseq3 directory de q3config.cfg en verander de settings hieronder naar 0.000

The next 5 settings may help those of you that get motion sick (like myself). It will also make aiming/shooting a target while you are moving a little bit easier as an added bonus.

cg_bobup "0.00x" This setting determines how much you bob up while moving. Leave it at the default value or 0 to remove the movement.

cg_bobpitch "0.00x" This setting determines your pitch up while moving. Leave it at the default value or 0 to remove the movement.

cg_bobroll "0.00x" This setting determines how much you roll back & forth while moving. Leave it at the default value or 0 to remove the movement.

cg_runpitch "0.00x" This setting determines your pitch while running. Leave it at the default value or 0 to remove the movement.

cg_runroll "0.00x" This setting determines how much you roll back & forth while running. Leave it at the default value or 0 to remove the movement.

Bron: http://www.3dspotlight.com/tweaks/quake3/

Suc6 ermee! *D

• PM
tnx flight_643 ik zal het meteen proberen, de rest van jullie, tnx voor de tips. toch raar dat ik het met duke niet heb... maar ja, duke heerst dan ook groot tijd.

• PM
nog iets, moet net als bij duke die cfg file hetzelfde zijn op alle pc's als je multi playert? krijg je anders out of sync problemen? want dan moet ik mijn tegenstanders even informeren dat ze dat ook veranderen.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11 23:44

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Vaag, zoiets had ik in het begin ook toen ik net FPS speelde.
Maar dat is inmiddels al een paar jaartjes terug, nu speel ik het nog steeds UT, maar heb er geen last meer van.
Ik denk dat je gewoon vaker moet spelen en er aan moet wennen.

Verwijderd

1) Je herts
2) Je videokaart
4) je moniter
5) FPS
6) Kleuren
Pagina: 1