Laten we lekker link gaan doen...
Denk niet echt dat je er wat aan kan doen btw.
There is no magic.
Nee, het heeft volgens mij met je evenwichts orgaan te maken. Je ogen zien een andere beweging dan je lichaam maakt en zo raak je van slag. Denk aan een boot of vliegtuig.
Als je iets dwarszit gewoon ff
Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.
Khad het ook met Soldiers of Fortune.
Je moet gewoon niet zo dicht op het scherm gaan zitten, de brighteness wat lichter zetten, en je rust nemen na 5-10 min nemen
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Verwijderd
te laag, of haalt je videokaart een te lage fps? Misschien krijg
je daar dan koppijn van, en gaat je maag ff in protest ofzo!
Weet ik ook veel, ik weet wel dat er zowel medicijnen als
"hardware" matige dingen voor zijn, onderandere zo'n polsband
met een "kogel" erin, en een of ander plakker achter je oor.
Wordt ook gebruikt door vliegende zaken mensen, tegen jetlag,
en door zeelui, tegen zeeziekte! Succes!
Verwijderd
Je kan beter gewoon niet te lang achter elkaar spelen en dan eventueel later de frequentie/duur opvoeren. Zorg ook dat je goed uitgerust bent en er inderdaad niet te dicht op zit (je monitor). En kijk tijdens het spelen(op een rustig moment) af en toe ens ff weg van je scherm. Suc6 iig
Verwijderd
Klein beetje gespeeld, en de volgende dag een beetje en na 3 dagen was het weer prima in orde
Raar genoeg heb ik bijna altijd last van misselijkheid als ik niet zélf speel, maar juist bij anderen méékijk! Na een paar minuten begin ik het meestal al te voelen!
Waarschijnlijk omdat ík dan niet degene ben die bepaalt welke richting we uit gaan, maar die andere persoon. Oftewel, ongecontroleerde bewegingen voor het oog.
Vaag.
Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?
Nog MEER spelen.....Op maandag 01 oktober 2001 19:24 schreef PM het volgende:
hoe los ik het op???
Money for nothin' and your chicks for free
Dat is volgens mij helemaal niet gek...Raar genoeg heb ik bijna altijd last van misselijkheid als ik niet zélf speel, maar juist bij anderen méékijk!
Als speler heb je controle over de bewegingen die het scherm maakt, als je meekijkt heb je dat niet.
Zo is dat met auto's ook.. als je wagenziek bent heb je achter het stuur zelf meestal geen last.
If it ain't broken, tweak it!
Meestal is het dan binnen 5 min al raak
als ik zelf speel is het tussen de 5 - 30 min
Heel af en toe is er helemaal nix aan de hand
weet ook niet hoe het komt
[topic=175420/1/25]
zelf heb ik heel veel duke3d gespeeld toen ie net uit was, en nooit ergens last van gehad maar toen ik het een tijdje later weer begon te spelen kreeg ik altijd pijn in mn kop
Meerdere keren geprobeerd, steeds hetzelfde...
Verwijderd
Ik vindt het juist geweldig zo! Lekker om half 1 als je ouders al in bed liggen dat er ineens uit de hoek van je scherm zo`n boef aankomt! Je schrikt je dood het geeft echt een kik!Op maandag 01 oktober 2001 19:33 schreef 456 het volgende:
Jep ook last van, terwijl ik nooit ziek/wagen/boot/vliegtuig/python ziek ben.
Khad het ook met Soldiers of Fortune.
Je moet gewoon niet zo dicht op het scherm gaan zitten, de brighteness wat lichter zetten, en je rust nemen na 5-10 min nemen
Verwijderd
Ik had het ooit met q1(oeh nostalgie) maar met meer spelen was het zo over..
Verwijderd
:7:7:7
...
Verwijderd
Als ik m'n monitortje op zeg maar 60 hz laat draaien word ik oko echt heel misselijk... dus wie weet trekt quake je refresh rate wel naar beneden.. te hoge reso voor je monitor om een fatsoenlijke rr te doen?
Zo maar een ideetje...
Bij Q3 heb ik dat niet echt.
God, het duurt gewoon 6 minuten om mijn bericht te editten... kut IGR.
Verwijderd
Dit is een goede oplossing, zo niet, stoppen met spelenOp maandag 01 oktober 2001 21:39 schreef Aspi het volgende:
Misschien staat je muis sensitivity een beetje te hoog, of acceleration aan.
Ik had het ooit met q1(oeh nostalgie) maar met meer spelen was het zo over..
39
Verwijderd
Open in je baseq3 directory de q3config.cfg en verander de settings hieronder naar 0.000
The next 5 settings may help those of you that get motion sick (like myself). It will also make aiming/shooting a target while you are moving a little bit easier as an added bonus.
cg_bobup "0.00x" This setting determines how much you bob up while moving. Leave it at the default value or 0 to remove the movement.
cg_bobpitch "0.00x" This setting determines your pitch up while moving. Leave it at the default value or 0 to remove the movement.
cg_bobroll "0.00x" This setting determines how much you roll back & forth while moving. Leave it at the default value or 0 to remove the movement.
cg_runpitch "0.00x" This setting determines your pitch while running. Leave it at the default value or 0 to remove the movement.
cg_runroll "0.00x" This setting determines how much you roll back & forth while running. Leave it at the default value or 0 to remove the movement.
Bron: http://www.3dspotlight.com/tweaks/quake3/
Suc6 ermee!
Maar dat is inmiddels al een paar jaartjes terug, nu speel ik het nog steeds UT, maar heb er geen last meer van.
Ik denk dat je gewoon vaker moet spelen en er aan moet wennen.