Toon posts:

Linux draait :) cool, kort vragenlijstje,

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help me even met een paar basis dingen aub! :), dat zou ik heel erg fijn vinden!

-> ik kom net op een website met flash, hij vind een plugin wilt hem downloaden, nou zie ik allerlei files, shockwave.class, libflashplayer.so

-> Hoe krijg ik geset dat mijn scrollmuis werkt!, is handig om naar beneden tte scrollen.

-> Een goede nederlandse tut.

Hopend jullie mij hier mee kunnen helpen! :) ..

alvast bedankt jongens..

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Welke distro gebruik je?
Mocht het Mandrake zijn dan kun je via harddrake heel gemakkelijk je muis veranderen naar een scrollmuis.
Nederlandse tut? nl.linux.org of www.linuxnewbie.nl
En over die flashplayer? Geheel afhankelijk van je browser dus vermeldt dat hier ff

Verwijderd

linuxnewbie.nl zo'n site is net wat ik zocht ;)

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Wat flash betreft: hier staat een duidelijke howto voor netscape, opera, mozilla en konqueror.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, voor jullie snelle reacties, erg fijn!,

ik heb mandrake 8.1, kwam hier in een topic terecht en las daarover, leuk intressant moet ik ook kunnen :-)

Ik, gebruik momenteel Konqueror, maar elke advies neem ik aan kwa betere performance!,

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 14:36

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 01 oktober 2001 19:26 schreef Experience het volgende:
[..]
Ik, gebruik momenteel Konqueror, maar elke advies neem ik aan kwa betere performance!,
Dan zou je een zo licht mogelijke WM moeten draaien (Blackbox comes to mind) met daarin een browser als Galeon (zou wel eens Gnome nodig kunnen hebben, weet ik niet zeker) of Skipstone. Je mist dan wel een hoop dingen waaraan je waarschijnlijk gewend bent geraakt in KDE, maar als je het echt wilt dan kan het :) . Of je draait natuurlijk helemaal geen WM en gewoon een browser in een kale X. Werkt prima en is snel, maar daar is ook alles mee gezegd. En als (uiterste) oplossing kun je natuurlijk gewoon zonder X bezig zijn. Gaat vaak sneller dan met een grafisch omgeving, maar lynx is voor de hedendaagse internetter vrij spartaans om mee te werken. Ik gebruik hem alleen als ik een probleem heb en mailinglists wil nakijken of bij korte zoektochten. Overigens lijkt het me gezien je systeem niet nodig om naar dergelijke oplossingen te grijpen...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Persoonlijk vind ik Mozilla de meest relaxte oplossing. Ik heb niet zo'n zwaar systeem en vind daarom Netscape wat te traag. Mozilla werkt vrij snel (IE in Windows is nog sneller, maar goed....) en kan ook flash/java enz. Opera werkt ook wel fijn maar die heeft als nadeel dat je geen flash kunt installeren. Konqueror vind ik persoonlijk wat minder, hoewel die wel steeds beter wordt. In KDE 2.1 kon ik persoonlijk www.tweakers.net daarmee niet bekijken, nu ziet het er niet uit maar kan ik die pagina tenminste bekijken. Persoonlijk kies ik dus voor Mozilla hoewel die ook nog niet bugvrij is.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Opera werkt ook wel fijn maar die heeft als nadeel dat je geen flash kunt installeren.
Fout :D
In Opera versie 5.05 Technology Preview 1 kan je plugins (en dus ook flash) gebruiken. Installatieinstructies voor flash in Opera kan je vinden op http://www.opera.com/linux/docs/plugins/instplug.html#flash.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• odysseus
  • Laatst online: 19-08 14:36

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 01 oktober 2001 21:56 schreef x-wolf het volgende:
Konqueror vind ik persoonlijk wat minder, hoewel die wel steeds beter wordt. In KDE 2.1 kon ik persoonlijk www.tweakers.net daarmee niet bekijken, nu ziet het er niet uit maar kan ik die pagina tenminste bekijken.
Die pagina gaat hier al sinds de vroege 2.2-prereleases goed denk ik. GoT heeft het ook een tijdje niet gedaan, maar dat lag meen ik ook aan Topix. Voor de rest kan ik alle dingen bekijken die ik wil. Als je eenmaal weet dat je dingen als postscript- en pdf-bestanden gewoon inline kunt openen, dan wil je niets anders meer! Daarnaast zijn er dingen als de goede cookie-handling, browser-identificatie en de mogelijkheid om ook Netscape/Mozilla-plugins te gebruiken die Konqueror voor mij bovenaan zetten op mijn lijstje browsers.

* odysseus wacht alleen nog op volledige CSS-ondersteuning en een functie om een automatische page-reload uit te zetten (sommige pagina's vernieuwen zichzelf om de paar minuten, bloedirritant) en hij is tevreden.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
vraag 1:
[topic=61318/1/25]

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 21:56 schreef x-wolf het volgende:
Persoonlijk vind ik Mozilla de meest relaxte oplossing.
De toolkit van galeon is een stuk sneller en daarom werkt galeon (bij mij) een stuk sneller......

Mozilla vind ik persoonlijk traaaaaaaaaaaaaaaaaaag

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 02 oktober 2001 20:01 schreef beelzebubu het volgende:
De toolkit van galeon is een stuk sneller en daarom werkt galeon (bij mij) een stuk sneller......

Mozilla vind ik persoonlijk traaaaaaaaaaaaaaaaaaag
Agreed!
Ikzelf gebruik Galeon, en ik ben er erg blij mee. Ik heb de indruk dat IE in Windows ietsje sneller was (tis alweer een tijd geleden :) ), maar Galeon/Mozilla worden steeds sneller en beter.
Ik vind Galeon een redelijk snelle/lichte en erg praktische browser.

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Dat vind ik ook, alleen die verdomde Galeon wil het bij mij maar niet doen op Debian :( Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg??

[deze advertentieruimte is te koop]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 02 oktober 2001 22:55 schreef Groot-Moefti het volgende:
Dat vind ik ook, alleen die verdomde Galeon wil het bij mij maar niet doen op Debian :( Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg??
Debian wat? Potato? Woody? Sid?

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:06

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Bij mij ook niet:(

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Dit post ik met Galeon 0.12.2 en Debian woody/sid: wat gaat er bij jullie fout?

In mij /etc/apt/sources.list heb ik de volgende twee sources toegevoegd, wellicht hebben jullie er wat aan:
code:
1
2
deb http://galeon.ufies.org/galeon/ sid/
deb http://galeon.ufies.org/galeon/ ximian/

En ohja, 0.12.2 is nog niet als officiele .deb te krijgen, ik gebruik een gealiende versie, maar die werkt perfect.

Zeker de 'intelligente knopenbalk' is echt heel erg handig: je tikt er een zoekterm in voor bv. Google of Freshmeat, en hij gaat direct zoeken. Als je Galoen al had, en dit mist: even opnieuw de druide starten (onder Gereedschap)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Die regels werken niet bij mij. Ik snap erg geen hol van, want ze lijken me goed. Maargoed dan heb ik dus Mozilla nodig. Die heb ik wel, maar dat is gewoon een nightly build van de Mozilla website die in /usr/local/mozilla staat. Ik kan wel eens via Alien proberen, maar daar had ik altijd problemen mee...

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Bij mij werkte "apt-get install galeon" perfect, hoor :P

Hoe instaleer jij software op debian :?
Pagina: 1