300 MB 8cm CD-ROMS

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik ben al een tijdje geinterreseerd in de freecom beatman of de napa 380 die beide 8cm mp3 cds lezen en rete klein zijn. Nu kan er op zo'n 8cm schijfje 'slechts' 23min/180mb, das het enige nadeel tov een 12cm cdspeler. Maarrr: goed nieuws: op www.mp3speler.nl staat dat er 300mb 8cm cdroms aankomen! Das al weer een hele vooruitgang.

Letterlijk:

------------

Deze speler is voor iedereen die een normale 12 CM MP3CDspeler te groot vind en aan ruim 4 uur MP3 muziek per disc voldoende heeft.Interessante informatie: Binnenkort verschijnen er zelfs 300 MB 8 CM CDS dit wil zeggen dat er zomaar 2 tot 3 uur extra MP3 muziek op een disc gaat en zodoende natuurlijk een prima concurrent wordt ten opzichte van de normale MP3 CD spelers.

------------

We mogen er dus vanuit gaan dat iig de freecom beatman deze cd's ook lezen kan, maar kan iedere brander die een gewone 8cm cd bakken kan deze schijfjes ook gewoon branden? En weet iemand waneer deze verkrijgbaar zijn en of de Napa 380 ze ook lezen kan?

• cornelixnootje1
sorry, het juiste adres was: http://www.mp3cdspeler.nl

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-04 10:20

IvoB

Prutst er rustig op los

bedoel je geen 200 MB schijfjes????
Er zijn nl. 180 en 200 MB 8cm. verkrijgbaar.

• cornelixnootje1
Op maandag 01 oktober 2001 18:43 schreef IvoB het volgende:
bedoel je geen 200 MB schijfjes????
Er zijn nl. 180 en 200 MB 8cm. verkrijgbaar.
nee, er staat echt 300 mb. Het verschil tussen 180 en 200 is ook niet genoeg voor 'vele uren meer'

Verwijderd

Behalve slotladers kunnen ALLE branders deze aan. Sommige hebben wel zo'n plastic adapter nodig.

1 nadeel: je zult zelf moeten opletten tot hoever je kunt branden. 300 Mb is (nog) geen standaard.

Het zijn inderdaad 300 Mb schijfjes.

Overigens: niet nu kopen. Mocht dit ding qua verkoop tegenvallen zie je die discs nergens meer...

• cornelixnootje1
No offence, maar waarop baseer jij deze wijsheid? Een aantal mensen beweert dat veel branders deze niet aankunnen omdat de cds net als de 99 mins cds zouden zijn gemaakt. Die kunnen veel branders ook al niet aan.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hij bedoelt denk ik dat je in elke brander een 8cm cdtje kan stoppen, niet specifiek zo'n 300 MB ding
Als deze net zo "goed" werken als 99 minuten CD's dan wens ik je veel succes...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 18:57 schreef Niek1616 het volgende:
No offence, maar waarop baseer jij deze wijsheid? Een aantal mensen beweert dat veel branders deze niet aankunnen omdat de cds net als de 99 mins cds zouden zijn gemaakt. Die kunnen veel branders ook al niet aan.
c't, netmagazine (kopie van dat artikel stond vandaag ook in de spits), computer totaal en nog wat magazines.

Ik heb namelijk ook getwijfeld om deze te kopen of een Rio Volt (het is de laatste geworden). Na nagevraagd te hebben bij verschillende personen is mij duidelijk dat alleen slotladers problemen zullen kennen.

PS. ik neem aan de je mijn post bedoelde??
pps. netmagzine is die van 9 september;
ppps. overzicht MP3 spelers met HDD: http://www.mpman.ca/computerinnovation/comparison.htm

• cornelixnootje1
Hmm, je bedoelt dus wel gewoon de 300 mb 8cm cds en niet zoals dinges hierboven denkt: 200 mb 8cm cds?

Enneh, wat is een slotlader?

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 19:02 schreef dreeke het volgende:
Hij bedoelt denk ik dat je in elke brander een 8cm cdtje kan stoppen, niet specifiek zo'n 300 MB ding
Als deze net zo "goed" werken als 99 minuten CD's dan wens ik je veel succes...
Yep. Grootste probleem dat je tegenkomt is dat als je zegt dat je 400 Mb wil branden dat ding gewoon begint.
Wat de gevolgen zijn??? Kan me voorstellen dat het niet echt gezond is voor schijfje, speler en laser.

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 19:11 schreef Niek1616 het volgende:
Hmm, je bedoelt dus wel gewoon de 300 mb 8cm cds en niet zoals dinges hierboven denkt: 200 mb 8cm cds?

Enneh, wat is een slotlader?
Slotlader zijn die waar je de CD naar binnen duwt ipv op een lade legt :)

Worden bij auto cd spelers gebruikt maar ook in veel Compaqs :)

• cornelixnootje1
Thnx, kben al weer een heel stuk wijzer. Heb je al enig id of en waar deze 300mb 8cm cds te koop zijn?

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 19:17 schreef Niek1616 het volgende:
Thnx, kben al weer een heel stuk wijzer. Heb je al enig id of en waar deze 300mb 8cm cds te koop zijn?
Normaal niet mijn favoriete zaak maar de Vobis bij ons had zowel speler als CDtjes liggen. Waren nog wel 210 min schijfjes. Maar die kerel zei dat de 300 Mbtjes niet lang op zich laten wachten :)

...

Van hun site:

"Freecom media functioneert excellent met alle andere types en snelheden CD-RW drives*.

*slot-in niet mogelijk"

• cornelixnootje1
Kan de napa die dingen ook lezen denk je? Of ben ik gedoomed tot de freecom?

• cornelixnootje1
Niemand?

Verwijderd

Als er in de ATIP staat 300 MB en in NERO staat 8 cm 300 MB weet de brander dat hij niet op 9 cm moet branden.
En de laser is toch een dom apparaat die alleen brand en het pregrooved pad volgt.
Pagina: 1