problemen met kt7a!

Pagina: 1
Acties:

• Gronckel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Hoi,

ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht, een AMD T-bird 1300 met een kt7a mobo, maar hij loopt standaard om de zoveel tijd vast :'(. Vooral als ik spelletjes of divx films afspeel. Ik heb wel een Creative SB live 5.1, en weet dat dit problemen geeft met dit bord, maar ik heb alles al geprobeerd. Kan iemand me misschien advies geven!

Bedankt.

Verwijderd

Welk OS :?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

het hoeft niet aan de live te liggen :)
het kan ook je temperatuur zijn :)
hou deze is in de gaten :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je al een BIOS update geprobeerd? De KT7A serie had voor de 3R BIOS release vrij veel van dit soort problemen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Sjaak_Afhaak

Bleh!

en vergeet de via 4in1 drivers niet natuurlijk.

Hier staat tekst

Verwijderd

Zorg dat de nieuwste BIOS(3R) erop staat, deze voorkomt een boel problemen

• Gronckel
Ik heb een AMD t-bird 1300 - 200 Mhz FSB, een KT7A mobo. Niks dan vastlopers, vooral bij spellen. Ik heb een GF2 Pro 32 MB DDR en een sb live 5.1.
Ik weet dat deze sb live veel problemen veroorzaakt met die Kt7a, maar ik heb al vanalles geprobeerd.
Ik heb de nieuwste Via4in1 drivers (4.33). Tevens heb ik de nieuwste bios-update (3r).
ik denk dat het de sb live is. Deze zat eerst in PCI1, maar ik hoorde dat dit problemen met de AGP-controller geeft, dus heb ik 'm in PCI3 gestoken.
Maar nog steeds vastlopers.

Ps ik draai WinMe, maar ik heb win98se gehad met dezelfde problemen... Temperatuur is 52Graden Idle en 67 graden Stressed...

Verwijderd

eerder gepost :

kep een abit kt7 RAID
kep raid 0 nu

maar k krijg me pc ook gewoon niet stabiel kep alles geprob.

soms heb ik een uptime van 10 min
soms van 8 uur

echt gwoon super triest... het beeld freezed gewoon en k kan niets meer...
als jij een oplossing hebt email / icq me dan plz
nasher2k@hotmail.com

en ja
kep bios / drivers / 1 hd / geen irq conflict / @#$@# geprobeerd

btw t zal niet snel aan de SB live liggen ze hebben een verbetering in de bios gedaan
en ik heb geen sb live maar wel die vastlopers
en ik heb Windows 98 [Versie 4.10.2222]

Verwijderd

Je zoekactie naar 'abit kt7a' leverde 1464 resultaten op.
Gebruik de search eens! ;)

Verwijderd

Dit probleem had ik bij mijn vader ook (kt7a+tb1200) onder die temperatuur. Nieuwe cooler erin gestouwd en geen problemen meer. Ik denk dus dat het wel aan je temp ligt.

• Gronckel
Op maandag 01 oktober 2001 21:22 schreef Rocabo het volgende:
Dit probleem had ik bij mijn vader ook (kt7a+tb1200) onder die temperatuur. Nieuwe cooler erin gestouwd en geen problemen meer. Ik denk dus dat het wel aan je temp ligt.
Hoe warm werd die dan? als ik vragen mag?

Verwijderd

Rond de 70. Meestal zat hij rond de 67. Nu is hij 57 stressed en in de 40 idle, dus dat scheelt nogal wat. Probeer es een andere cooler zou ik zeggen. Succes ermee

Die oude temperatuur was trouwens onder een fsb van 100. Nu draait hij ook nog eens onder een fsb van 133. Als ik met de oude cooler hem op 133 zetten was het helemaal waardeloos.

Verwijderd

Ps ik draai WinMe, maar ik heb win98se gehad met dezelfde problemen...
Probeer anders win2k eens. Die is superstabiel en jouw systeem kan die echt heel goed hebben!! :)

Ps. wel ff SP2 (die van 101 Mb) en directX8.0 downen.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Core voltage eerst iets verlagen => geen verbetering, of zelfs verslechtering...core voltage verhogen.

Klinkt gek, maar op m'n MSI was core voltage te hoog. M'n TB1200 kreeg teveel spanning :? . En vervolgens ging ie vriezen op de vreemdste momenten (bijna IDLE).

You can't have everything. Where would you put it?

• Gronckel
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:43 schreef tweakerbee het volgende:
Core voltage eerst iets verlagen => geen verbetering, of zelfs verslechtering...core voltage verhogen.

Klinkt gek, maar op m'n MSI was core voltage te hoog. M'n TB1200 kreeg teveel spanning :? . En vervolgens ging ie vriezen op de vreemdste momenten (bijna IDLE).
Ok, maar aan wat voor core voltage moet ik dan denken? 1.700?

mzzl
Pagina: 1