In mijn nieuwe comp ziet een Asus A7V266 en daarbij wil ik een SB Live 5.1/audigy. De VIAchipset en Live kaarten zijn niet echt een 'dreamteam', zacht gezegd, zoals blijkt uit vele posts. Nu weet ik dat ik waarschijnlijk problemen ga krijgen en daarom heb ik hier een stel vragen over:
Algemeen
1) Waarom wil die VIA nou niet lekker werken met de Live en de nieuwe Audigy? Lijkt me toch dat ze het beter kunnen testen want het VIA+AMD segment van de markt is toch vrij groot?
2) Is de kaart, uiteindelijk, 100% goed te draaien op zo'n mobo?
Bios
3) Als werkende oplossing wordt vaak het flashen van de Bios opgebracht. Maaruh... hoe moet dat nou? Waar? (in DOS?) En waar kan je die biossen d/l-en? Waar moet ik bij het flashen voor opletten?
4) Moet ik nog iets speciaals instellen in de Bios?
VIA 4 in 1 drivers
5) Waar te downloaden? Hoe te installeren? Welk effect heeft het?
Dus de allessamenvattende vraag
Wilt gij zo goed zijn een gedetailleerde uitleg geven wat precies te doen om de kaart 100% aan de praat te krijgen met een VIA-kreng?
Algemeen
1) Waarom wil die VIA nou niet lekker werken met de Live en de nieuwe Audigy? Lijkt me toch dat ze het beter kunnen testen want het VIA+AMD segment van de markt is toch vrij groot?
2) Is de kaart, uiteindelijk, 100% goed te draaien op zo'n mobo?
Bios
3) Als werkende oplossing wordt vaak het flashen van de Bios opgebracht. Maaruh... hoe moet dat nou? Waar? (in DOS?) En waar kan je die biossen d/l-en? Waar moet ik bij het flashen voor opletten?
4) Moet ik nog iets speciaals instellen in de Bios?
VIA 4 in 1 drivers
5) Waar te downloaden? Hoe te installeren? Welk effect heeft het?
Dus de allessamenvattende vraag