[freesco] ondanks portfwd werkt veel software niet

Pagina: 1
Acties:

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hé..
Ik zit al enige tijd met het probleem dat ik wat software niet aan de praat krijg op m'n windows(2000) clients.
Er hangt een freesco servertje achter en internet/mail etc werken ook allemaal prima, maar volgens mij gaat eea niet goed met de portforwarding.
Zo krijg ik Morpheus(en dus ook Kazzaa) niet aan de praat en ook de @home newsgroups krijg ik niet meer opgevraagd.
Ik heb voor de zekerheid voor morpheus ook poort 1214 geforward en voor de newsgroups 119, maar ze werken totaal niet.
Een ftp servertje op m'n pc hier werkt echter weer wel..

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 14:36

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Probeer eens om een soort van netwerk-analyse te draaien terwijl je dingen als nieuwsgroepen probeert te bereiken. Bijv. tcpdump, ethereal of een van de windows-equivalenten die vast ook wel bestaan. Voor zover ik kan zien gebruiken de nieuwsgroepen hier alleen TCP over poort 33xxx (uitgaand) en NNTP over dezelfde poort voor het binnenkomende verkeer. Met wat geluk kun je met zo'n programma uitvogelen welke packets er niet aankomen en dan je portfwd / firewall veranderen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• MadMurdock
  • Niet online
is er niemand die dit al eens uitgeprobeerd heeft..
Volgens mij hoeft al die portforwarding nl helemaal niet..

??

• phoxetis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 14:28
hmmmm...... ik heb hier FREESCO draaien, met en win98 computertje er achter waar (nu, inderdaad ja) kazaa het een en ander aan het binnen aan het trekken is.

hiernaast zit een of andere vogel te counterstriken (aan het gedreun te horen ;)

dus werken doet het wel.

misschien heb je een instellinkie fout staan ofzow

grz,ik

• MadMurdock
  • Niet online
daar was 'k al bang voor..

heb ook geen idee meer wat ik nog zou kunnen veranderen..

Naja in ieder geval; als iemand nog iets weet...
HEEL graag

Verwijderd

Heb nog nooit FreeSCO gedraaid maar mischien kan je hier wat uit halen:

http://www.ssp.be.tf/

• MadMurdock
  • Niet online
De oplossing:
't Was niet zoals werd verondersteld de freesco bak, maar de win2k machine zelf.
Ik heb nu XP gedraaid en het draait als een zonnetje. Heb de 2k machine er naast gezet, maar kan geen verschillen ontdekken in de instellingen.. Waarschijnlijk gewoon een beetje brak (oké... het systeem draait al 2 jaar zonder format, maar toch hè).
In elk geval bedankt voor alle hulp.
Pagina: 1