Scottie Beam me Up! Realiteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Star Trek-transporter weer een stapje dichterbij

Uitgegeven: 1-10-2001 13:22
Laatst gewijzigd: 1-10-2001 14:23

AMSTERDAM - Deense wetenschappers hebben het realiseren van een teletransporter zoals deze in de science fiction-serie Star Trek voorkomt, een stuk dichterbij gebracht. De onderzoekers slaagden er tijdens een experiment in om twee sets van triljoenen atomen over een afstand zich met elkaar te laten verstrengelen, zo meldt het wetenschappelijk tijdschrift Nature.

Het betekent niet dat er op korte termijn mensen met een transporter verplaatst zullen worden. Maar de mogelijkheid om met een transporter objecten van de ene naar de andere plek te verplaatsen, is nu wel een stuk reeëler geworden.

Dit zou volgens de onderzoekers van de Universiteit van Aarhus kunnen via 'quantum entanglement' , een mysterieus concept, waarbij twee of meer partikels elkaar omstrengelen, zonder dat ze fysiek contact hebben. Deze omstrengeling is nodig om teletransporteren mogelijk te maken.

Wetenschappers waren er al in geslaagd om enkele atomen te verstrengelen en in 1998 lukte het onderzoekers van het California Institute of Technology een lichtstraal over een laboratoriumtafel te teletransporten. Het Deense team is echter het eerste dat het voor elkaar heeft gekregen om grote hoeveelheden atomen te verstrengelen met behulp van laserlicht.

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Verwijderd

Fijn zo :) Maar volgens mij duurt het nog wel 25 jaar of zo voordat de technologie hebben om het voor mensen te gebruiken voor dagelijks gebruik :)

Verwijderd

en als het er dan is, gaat het een behoorlijke revolutie veroorzaken denk ik...

alle wegen mogen afgebroken worden wegens overbodig (waarom nog iets per camion vervoeren als je het kan teleporten?)
iets bestellen op inet en het 10 minuten later thuis krijgen.
Een weekenduitstapje naar bv. Chili...

Cool ding, moet wel wacko zijn ens het af is en werkt :)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Zie ook Subject.nl

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

op subject.nl is dit idd ook gepost.

Het leukste is dat het "origineel" niet eens doodgaat! Als deze techniek wordt gebruikt om mensen te versturen, moeten deze worden omgezet in straling, die te verzenden is. De enige reele mogelijkheid is dus alle informatie uit iemand te winnen, en die op de slaan in een (elektrische) trilling. Het proces van informatiewinning is niet per definite dodelijk.

Zo zou je dus jezelf kunnen kopieren, wat nog veel gevaarlijker voor de wereld is dan jezelf klonen!

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 16:34 schreef Lord Daemon het volgende:
Zie ook Subject.nl
en tweakers.net

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 15:54

faraway

Dank U...

Nou dan is het alleen nog wachten op Heisenberg-compensators :)

Het principe van 'quantum entanglement', heeft dat te maken met quantum-nonlocality ?

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb geen goed gevoel hierover. Ik bedoel is je bewustzijn opgebouwd uit een hoop atomen? Is die niet weg op het moment dat je in snippers wordt getrokken en is hetgene dat opgebouwd wordt niet een "bewustzijn" dat nieuw is maar dezelfde inhoud heeft als het eerste maar dus niet gelijk aan jezelf? Kort gezegd je sterft op dat moment en een nieuwe "jij" wordt gecreerd? Jij zou bijna kunnen stellen dat je gekloond wordt en daarna het leven laat en de kloon jou plaats inneemt zonder dat de kloon beseft dat hij niet jou is.

:? Lekker duidelijk allemaal :z

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 01 oktober 2001 16:38 schreef ^JaapvR^ het volgende:
op subject.nl is dit idd ook gepost.

Het leukste is dat het "origineel" niet eens doodgaat! Als deze techniek wordt gebruikt om mensen te versturen, moeten deze worden omgezet in straling, die te verzenden is. De enige reele mogelijkheid is dus alle informatie uit iemand te winnen, en die op de slaan in een (elektrische) trilling. Het proces van informatiewinning is niet per definite dodelijk.

Zo zou je dus jezelf kunnen kopieren, wat nog veel gevaarlijker voor de wereld is dan jezelf klonen!
Hee dit heb ik over het hoofd gezien. :) Hoezo is informatiewinning niet dodelijk? Op het moment dat je omgezet bent in straling ben je in feite dood. Als ik alles wat jij bent op papier zet en jou dan weggooi dan ben jij nog steeds "dood".

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 23:51

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als ik dit zie, denk ik niet in eerste instantie aan transporteren, maar aan telecommunicatie. Twee objekten die ge-quantum-entangled zijn, zijn namelijk exacte kopieën van elkaar. Als je iets aan de een verandert, verandert dat ook direkt aan de ander. Direkt. Zonder enige vertraging. Als je dus één van die objekten meeneemt kan je, ookal ben je lichtjaren ver weg, toch direkt en zonder vertraging communiceren met de andere kant. Ook al voor missies naar de Maan en naar Mars enzo zou het een groot voordeel zijn als er onvertraagde communicatie mogelijk was. Of een nog belangrijkere implicatie: Quaken met een Australiër met 0ms lag! :+

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

laten we maar oppassen dat bin laden nooit zoiets in handen krijgt ;)

• Yuri
Zeg ik zat net ff Red Alert 2 te spelen, met SuperWeapons..... en de Chronosphere die de Allied hebben lijkt hier wel verdacht veel op! Alleen andere technologie er achter maar de uitwerking is het zelfde, dus het zou mogelijk zijn om zo een invasie te plegen en midden op times square je tanks te hebben staan *pof*

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-01 23:34
Op maandag 01 oktober 2001 17:36 schreef effex het volgende:
Scheelt hem wel geld als hij het vliegtuig rechtstreeks het WTC in kan teleporteren. ;)

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 17:36 schreef effex het volgende:
Moet er idd er niet aan denken!!!! verplaats je gewoon de "statue of liberty" in het pentagon!!!

Maar het is wel lekker als je vriendin in het buitenland zit en je daar ff wil langshoppen!!! >:)

Verwijderd

Als ik de website van de onderzoeker doorneem, ben ik helemaal niet zo enthousiast wat ST teleportatie betreft.

• Er zijn nog steeds twee "classical channels" nodig voor het teleporteren. Dat zijn dus "non-quantum" kanalen voor informatieoverdracht (kabel, glasvezel, radio enz), die aan de gewone natuurwetten voldoen.

• De initieele informatieoverdracht vindt plaats over een classical channel. Dat betekent dat je het te teleporteren object met informatieverlies moet omzetten naar een deeltjesstraal. Het te teleporteren object zal dus op quantum-schaal vernietigd worden op het moment dat het gescanned wordt. Hoe dat moet gebeuren wordt sowieso niet beschreven, men transporteert nu alleen de straal, zonder er speciaal iets op te coderen.

• Er moet een ontvanger zijn die in staat is het entangelde signaal weer te decoderen. Teleporteren naar een willekeurige plek is dus onmogelijk.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
dus alleen van de ene portaal naar de andere portaal is mogelijk, net zoals stations van de NS.

• barkey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08-2022

barkey

runtime error, goed he....

het lulligste lijkt me als je een storing of power failure hebt! ff de helpdesk bellen,:" ehm ja, ik ben mijn vrouw kwijt meneer". tja, weer stof om over na te denken ;)

did not reach the following recipient(s):

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 14:29 schreef barkey het volgende:
het lulligste lijkt me als je een storing of power failure hebt! ff de helpdesk bellen,:" ehm ja, ik ben mijn vrouw kwijt meneer". tja, weer stof om over na te denken ;)
soms is dat wel makkelijk anders!! >:) LOL

Verwijderd

Een mens helemaal uitelkaar halen -> transporteren -> en weer helemaal opbouwen.

Dat duurt zekers nog wel 17,3 jaar voordat de mens hiertoe instaat is.

Ik ben zelf een methode aan het ontwikkelen waarmee ik mezelf kan verplaatsen door ruimte en tijd dmv de menselijke geest en uiterste concentratie! Serieus... Instant Transmission is mogelijk!

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 10:58 schreef The_Messenger het volgende:
Een mens helemaal uitelkaar halen -> transporteren -> en weer helemaal opbouwen.

Ik ben zelf een methode aan het ontwikkelen waarmee ik mezelf kan verplaatsen door ruimte en tijd dmv de menselijke geest en uiterste concentratie! Serieus... Instant Transmission is mogelijk!
Jij kijkt teveel DBZ :P

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:31

Termy

valt er nog wat te fragge?

dit was hoe serieus?

in mijn oren klinkt het niet erg serieus.....

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Dit doet me een beetje denken aan de film "The Fly"

• delirium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

ga jij maar lekker verder bouwen met je centrale koeien site
en laat serieuze onderwerpen over aan serieuze mensen

ik denk dat dit niet een transport id is maar meer een soort kopieer machine waarbij je heel ver weg kan kopieeren maar dan krijg je weer gegevens verlies, en het origineel word ook beschadigt dus nog niet echt wat maar in de toekomst zou het best wat kunnen worden, (alleen moet dan het origineel na transport worden doodgeschoten ofzo :+)

Verwijderd

Ik ben wel eens zo knetter stoned geweest dat ik mijzelf door de ruimte zag zweven !!

Maar serieus; al mocht het zo ver komen, dan is het uitsluitend voor militaire doeleinden. Want wat als iemand als Bin Laden :r dit speeltje in handen krijgt ???

Nee geen toekomst beeld, hoop ik.

• Yuri
Op woensdag 03 oktober 2001 15:52 schreef Nephilium het volgende:

[..]

Jij kijkt teveel DBZ :P
ja jij moet helemaal weggaan want de volgende keer kick ik je ass!

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 16:07 schreef Magus het volgende:

[..]

ga jij maar lekker verder bouwen met je centrale koeien site
en laat serieuze onderwerpen over aan serieuze mensen

ik denk dat dit niet een transport id is maar meer een soort kopieer machine waarbij je heel ver weg kan kopieeren maar dan krijg je weer gegevens verlies, en het origineel word ook beschadigt dus nog niet echt wat maar in de toekomst zou het best wat kunnen worden, (alleen moet dan het origineel na transport worden doodgeschoten ofzo :+)
De meeste ideeen en theorien die niet door serieuze mensen serieus genomen worden, zijn afkomstig van (door de serieuze mens genoemde "krankzinnige") mensen.

En wat bedoel je nou weer met DBZ. Dat idee van instant transmission is mogelijk. Dat weten de makers ook, maar die worden ook niet serieus genomen.

Onderschat de kracht van de menselijke geest niet. Een gemiddeld mens gebruikt maar ongeveer 12% van zijn totale hersencappaciteit. Wanneer dit volledig benut wordt, dan ga je uit pure energie bestaan en kun je alles wat jij maar wilt!

Verwijderd

Alles is mogelijk! Alleen zal ik het helaas niet meemaken.

Hier is een leuk artikel over teleportatie..

http://www.informationweek.com/story/IWK20011024S0006

Verwijderd

Onderschat de kracht van de menselijke geest niet. Een gemiddeld mens gebruikt maar ongeveer 12% van zijn totale hersencappaciteit. Wanneer dit volledig benut wordt, dan ga je uit pure energie bestaan en kun je alles wat jij maar wilt!
(Rustig blijven, CP, hij verdient het om compleet afgeflamed te worden voor deze stompzinnige en ongefundeerde opmerking, maar je moet het goede voorbeeld geven :) )

Voor de honderdduizendste keer:

De mens gebruikt op 1 dag gemiddeld de volle 100% van zijn hersenen, alleen niet allemaal tegelijk. En daar zou ik maar heel blij om zijn, denk er maar eens aan wat er gebeurt als jij de delen van je hersenen die je gebruikt bij het sporten, eten, en schijten, tegelijk gebruikt :)

Dat van die 12% (of 1%, of 10%, of 20%, dat wil nog wel eens verschillen) is een mythe die wetenschappelijk weerlegd is.

En dat jij uit pure energie gaat bestaan als je wel je hele hersenen gebruikt, is wel de meest onlogische en ongefundeerde opmerking die ik in lange tijd hier gehoord heb. En almachtigheid? LOL!

Maar goed, als jij dit echt denkt: Ik sta altijd open voor een goede en logische uitleg :)

Als je die niet kunt geven, hoef je niet te reageren btw. (hint)

Verwijderd

Ik heb over dat bovennatuurlijke dingen kunnen al meer gehoord.

Schijnt echt te kunnen (serieus, ook al heb ik het nog nooit meegemaakt)

Ik denk dat dat een andere dimensie is waar mensen beter niet kunnen komen, net zo iets als bv de geestenwereld.
Maar jah, daar moet je dan wel in geloven (Ikke in idd geval wel, ben Christen)

Bijvoorbeeld het lopen over vuur.
Ook met speciale technieken en die zweetverdamping zou het niet zo lang moeten kunnen.

En hoe verklaar je dan uittredingen enzo?
Daar is ook een keer een topic over geweest in dit forum.
en BDE; bijna dood ervaringen?

Of is dat zogenaamde onzin :P

Ik word er af en toe wel ns ff gek van, maar wat ik wel weet is dat Jezus in iedergeval machtiger is dan alles en iedereen in die geestenwereld :)

mzzl,

Dii

PS: Ik ben geen debiel-in-inrichting, want ik zit nu op het vwo en dat is toch niet zo'n laag niveau ;)

Verwijderd

Ik denk dat het onmogelijk is om materie om te zetten in energie, en wat dan als je mensen gaat over-beamen... Hoe hou je herinneringen vast in energie (okee, gedachten zijn ook zwakke energiestroompjes, maar dat is allemaal zo nauwkeurig. Ik betwijfel de mogelijkheid om alleen die al over te kunnen zenden.

Okee dan heb je gedachtenlezende personen en andere paranormale figuren die met energie iets kunnen bewerkstelligen maar dat is ook onbewezen.

Maar is het ooit iemand gelukt om uit electronen protonen en neutronen te scheppen, zo ja dan is dat een behoorlijk staaltje natuurkunde geweest, zonee ZIE JE WEL!

Verwijderd

Ik zeg maar 1 ding:

Onzekerheidsprincipe van hoe-heet-ie-ook-alweer? Heisenberg of zo?

verder geen commentaar

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 14:29 schreef barkey het volgende:
auto's crashen ook, en vliegtuigen vliegen ook niet altijd volgens plan.. elke voor van transport brengt wel wat risico mee. dus ik zie dit niet echt als onoverkomenlijk nadeel :)

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 09:51 schreef The_Messenger het volgende:

mm uit pure energie.. E=mc^2 dus stel je weegt 80kilogram

E=80*10^3*c^2=1.9^18Joule.. en dat is een hoop :)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op maandag 05 november 2001 15:50 schreef jona het volgende:

[..]

auto's crashen ook, en vliegtuigen vliegen ook niet altijd volgens plan.. elke voor van transport brengt wel wat risico mee. dus ik zie dit niet echt als onoverkomenlijk nadeel :)
Hee een hapering in een vliegtuigmoto wil niet zeggen dat ik neerstort. Een CRC foutje inmijn dna lijdt met grote kans tot kanker

Verwijderd

Nog een leuke hypothetische vraag: Als je gedematerialiseerd bent, en alle informatie is netjes opgeslagen, hoef je natuurlijk niet meteen gerematerialiseerd te worden. Daar kan in principe jaren tussen zitten. Ben je dan dood, zolang je je in een gedematerialiseerde staat bevindt?

Deze vraag zal altijd hypothetisch blijven omdat het onzekerheidsprincipe van Heisenberg niet te omzeilen is, het is een fundamentele onzekerheid. Alle informatie opslaan kan dus niet... Maar ik vind hem wel leuk :)

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Op maandag 05 november 2001 20:02 schreef Captain Proton het volgende:
Nog een leuke hypothetische vraag: Als je gedematerialiseerd bent, en alle informatie is netjes opgeslagen, hoef je natuurlijk niet meteen gerematerialiseerd te worden. Daar kan in principe jaren tussen zitten. Ben je dan dood, zolang je je in een gedematerialiseerde staat bevindt?

...
Is een ST:TNG aflevering over. Scotty zet zichzelf in de buffer van de transporter, om er 70 jaar later door (hoe kan het ook anders) de TNG crew uitgehaald te worden. Op zich slim, als je ondertussen geen power failures of iets dergelijks krijgt (kweet niet of microsoft nog bestaat in de 23e eeuw, en je software expired :P). Maar als je zo gaat denken is het een stuk efficienter als cryogenics ed.

By each crime and every kindness, we birth our future

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:49

Wildfire

Joy to the world!

Op maandag 01 oktober 2001 16:54 schreef sampoo het volgende:
Ik heb geen goed gevoel hierover. Ik bedoel is je bewustzijn opgebouwd uit een hoop atomen? Is die niet weg op het moment dat je in snippers wordt getrokken en is hetgene dat opgebouwd wordt niet een "bewustzijn" dat nieuw is maar dezelfde inhoud heeft als het eerste maar dus niet gelijk aan jezelf? Kort gezegd je sterft op dat moment en een nieuwe "jij" wordt gecreerd? Jij zou bijna kunnen stellen dat je gekloond wordt en daarna het leven laat en de kloon jou plaats inneemt zonder dat de kloon beseft dat hij niet jou is.
Ik begrijp wat je bedoelt. Op zo'n manier zou ik niet willen transporteren omdat m'n echte ik in feite verdwijnt en er een exacte kopie wordt opgebouwd. Maar ja, die kopie dat ben ik dus niet... dus ben ik dood. Arghh!!!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ehm... [u]STEL[/u]: je kunt teletransporteren... het is op een donderdagmiddag bijna 18 uur en jij moet nog snel ff twee doosjes cd-r's halen bij de DynaByte...

dan ga je dus teletransporteren... het gebied waar je jezelf dan heen moet transporteren is waarschijnlijk een vrij drukke plaats waar op dat moment nog redelijk wat mensen rondlopen... Misschien voel je hem nu wel al aankomen, maar wat dan als je je naar een plaats teletransporteert waar dan net iemand langsloopt?
Drukt de materie zich dan per direct samen? Gaan ze uit te weg voor mekaar en krijg je een fusie :?

Hoi

• drz
  • Niet online

drz

Volgens mij werkt het alleen maar als er op de plek van bestemming een soort van ontvanger staat.
Dus je stapt in een cabine en op de plek van bestemming stap je weer uit een cabine.

Het word trouwens wel tijd dat zo'n ding er komt zeg, dat scheeld een hoop files op de weg.

Enne, wat zou er gebeuren als jouw "signaal"gestoord word door een ander persoon zijn signaal waardoor er inteferentie ontstaat?
Kom je dan vervormt uit de ontvanger gekropen ofzo of zouden ze een soort van FEC systeem mee laten lopen? ( Frequentie Error Correct voor de niet technische mensen )

En wat dacht je van het straffen van mensen? die schiet je gewoon naar de maan toe waar ze binnen een minuut gebraden zijn. (altijd nog beter dan de electrise stoel)

Wel leuk zo'n uitvinding, ik ben benieuwd wat de toekomst brengt al zal ik dat waarschijnlijk niet meemaken.

"al het goede in het leven is illegaal, immoreel of dikmakend"

• drz
  • Niet online

drz

Er schiet mij iets te binnen!
We hoeven het systeem toch niet voor levende wezens te gebruiken?
Wat dacht je van goederen vervoer, om maar even terug te komen op het doosje CD-r's?
Die gooit de winkel gewoon in een bakje alwaar het bij jou op je bureau verschijnt.
Geen vrachtauto's op de weg, geen vrachtschepen, geen vrachtvliegtuigen!
Even een belletje plegen en het staat binnen enkele seconden in je kamer.

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 08:56 schreef drz het volgende:
Er schiet mij iets te binnen!
We hoeven het systeem toch niet voor levende wezens te gebruiken?
Wat dacht je van goederen vervoer, om maar even terug te komen op het doosje CD-r's?
Die gooit de winkel gewoon in een bakje alwaar het bij jou op je bureau verschijnt.
Geen vrachtauto's op de weg, geen vrachtschepen, geen vrachtvliegtuigen!
Even een belletje plegen en het staat binnen enkele seconden in je kamer.
Even vanuit een economisch perspectief bekeken is het transporteren van goederen niet echt goed want door dit raken vele mensen hun baan kwijt. Denk maar aan al die medewerkers op de havens en alle vrachtwagenchauffeurs en piloten. Zo zou je een wereldwijde werkloosheidscrisis teweeg brengen !!

Maar aan de andere kant is het idee van quantum entanglement best wel interessant om te gaan zoeken maar ik denk niet dat ze het zo snel op organische vormen loslaten. ALs ze dit gaan doen zullen ze denk wel eerst 10 jaar op muizen en ratten gaan experimenteren voordat ze het met een mens doen.

Verwijderd

Uhmmm maar dan is er volgens mij toch een klein probleempje.....als je mij zegge stelle in amsterdam dematerialiseert, en je 'teleport' me naar rotterdam toe....moet er dan op mijn plek van aankomst toch ook voldoende waterstof, koolstof en andere van die bouwstenen waaruit mijn lichaam aanwezig is opgebouwd? lijkt me vreemd als die dingen allemaal vanuit het niets ontstaan.

is altijd leuk om over te fantaseren natuurlijk, zou meteen het wereldvoedsel probleem opheffen en de hele economie op zun gat leggen.

want bedenk maar: als je de code van een compleet iets/iemand digitaal vast kunt leggen, kan je het natuurlijk zoveel kopieren als je maar wilt ;)

Nadat ik me na school naar californie heb geteleport om even van de zon te genieten eet ik daar elke avond lekker biefstuk strogannofje, want what the hell, duplicaten kost toch nix =)

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 15:33

FCA

De grootste vraag is natuurlijk: Wat gebeurt er met de lucht?
Of word je in een vacuüm getransporteerd (wat mij ook niet fijn lijkt...)

Verandert z'n sig te weinig.

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Op donderdag 08 november 2001 03:50 schreef nobody122 het volgende:
ehm... [u]STEL[/u]: je kunt teletransporteren... het is op een donderdagmiddag bijna 18 uur en jij moet nog snel ff twee doosjes cd-r's halen bij de DynaByte...

dan ga je dus teletransporteren... het gebied waar je jezelf dan heen moet transporteren is waarschijnlijk een vrij drukke plaats waar op dat moment nog redelijk wat mensen rondlopen... Misschien voel je hem nu wel al aankomen, maar wat dan als je je naar een plaats teletransporteert waar dan net iemand langsloopt?
Drukt de materie zich dan per direct samen? Gaan ze uit te weg voor mekaar en krijg je een fusie :?
Dan krijg je dus de zogeheten Telefrag :)

Maar het is idd maar de vraag of je niet in iemand beamed, of in een muur ofzo, lijkt me ook niet fris...

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

FCA: Enige oplossing lijkt me: de lucht op de plaats waar je heen wil, tegelijkertijd de andere kant op teleporteren...

Verwijderd

Of een moleucular analyser uitvinden die precies scant welke atomen deel uit maken van je lijf en de data daarvan opslaat zodat alle overige atomen niet mee worden gezonden

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Al zou 't kunnen, ik weet niet of je de files er helemaal mee oplost. Ik bedoel, iedereen ken het beeld wel van mensen die allemaal de trein van 7:59 op A'dam CS willen halen. Je krijgt dan opstoppingen van mensen bij die transporterhokjes.

/me A hoort de radio al, er staat een rij van 1200 mensen voor de teleporter in Amsterdam :P

Verwijderd

Dat slaat ook nergens op. Want als je een hokje inloopt en zegt,

'computer transporteer mij naar gebouw a3e3039, verdieping 3.' bbbzzzz en dan volgende :).

Of je krijgt een kaart van je werk, hou je bij lezer en hoppie :).

Dus je theorie/mening gaat een beetje mank >:) (8>

• drz
  • Niet online

drz

Ook leuk als er meerdere 'ontvangers' naast elkaar staan die op jouw signaal zijn afgestemt, dan besta je plotseling 2 of meerdere keren. :)

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Ach, je zult maar voor de helft uit de ene komen en voor de helft uit die andere...

In principe zou je hier trouwens ook andere dingen mee kunnen doen. Als je namelijk een persoon opslaat als informatie kun je die informatie ook aanpassen. Dus je zou het ook als douche kunnen gebruiken. Alleen vezels van kleding en de menselijke bouwstoffen laten zitten... Alhoewel je dan meteen wel gigantische trek krijgt :P

Je zou ook op bacteries kunnen zoeken en die eruit filteren. Ik voel een griepje opkomen... BZZZP en weg virus :)

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01 11:03

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Op donderdag 08 november 2001 15:29 schreef Irons het volgende:
Uhmmm maar dan is er volgens mij toch een klein probleempje.....als je mij zegge stelle in amsterdam dematerialiseert, en je 'teleport' me naar rotterdam toe....moet er dan op mijn plek van aankomst toch ook voldoende waterstof, koolstof en andere van die bouwstenen waaruit mijn lichaam aanwezig is opgebouwd? lijkt me vreemd als die dingen allemaal vanuit het niets ontstaan.

is altijd leuk om over te fantaseren natuurlijk, zou meteen het wereldvoedsel probleem opheffen en de hele economie op zun gat leggen.

want bedenk maar: als je de code van een compleet iets/iemand digitaal vast kunt leggen, kan je het natuurlijk zoveel kopieren als je maar wilt ;)

Nadat ik me na school naar californie heb geteleport om even van de zon te genieten eet ik daar elke avond lekker biefstuk strogannofje, want what the hell, duplicaten kost toch nix =)
Mocht het ooit mogelijk worden, dan zal het imho net iets anders werken: De stoffen die benodigd zijn om jou lichaam op te bouwen, worden niet zomaar uit de atmosfeer getrokken. Je lichaam wordt eerst omgezet in energie, die wordt "overgestraald" en op de plaats van bestemming weer in vaste stoffen... of het in de praktijk ooit mogelijk wordt, weet ik niet. Maar in beginsel bestaan we uit alleen maar energie.

In startrek wordt er voor de replicators ook gebruik gemaakt van een "resource" bay, waar de ruwe materialen voor de uiteindelijke stoffen vandaan wordt gehaald; aan de hand van de opgeslagen patronen, kun je dan de atomen zo herschikken dat de juiste stof ontstaat

In times of war the law falls silent

Pagina: 1