Toon posts:

KT7A Mobo met ISA SB16 kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn geluid hapert van mijn sb16.

Okay, ik heb vorige week mijn bios van mijn Abit KT7A geflashed, dit zodat ik mijn proc op 133 FSB kon laten draaien (liep steeds vast, zoals dit bekend is). Naja, alles doet het nu gewoon goed, mijn pc loopt nu ook niet meer vast, en daarmee ben ik dus ook gelukkig. Totdat ik mijn geluidskaart hoorde haperen of stotteren, hoe je het ook wilt zeggen. Het gaat om een ISA kaartje van Soundblaster 16. Komt dit door dat mijn mobotje nu op 133 loopt, en isa dit niet aankan ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Ahum, volgens mij had ik hem in hardware algemeen moeten posten. Kan een modder deze even moven?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je je onboard soundcard wel uitgezet? voor zover van toepassing? Dus ook in je bios:
SB uit
Legacy audio uit

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
Why do I get crackling with my SB16/PnP card?
You need to disable 16-bit DMA support as described in "Why do I get noise or crackle with the Soundblaster AWE32 ISA sound card?" above.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 oktober 2001 16:22 schreef JAVA-Doctor het volgende:
Why do I get crackling with my SB16/PnP card?
You need to disable 16-bit DMA support as described in "Why do I get noise or crackle with the Soundblaster AWE32 ISA sound card?" above.
Bedankt, maar wil niet echt helpen. Weet iemand, als ik nu gewoon een nieuwe kaart koop (bv. sb live 5.1) of ik dan weer gewoon muziekies kan luisteren? Ik was toch van plan om een nieuwe kaart te gaan kopen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46
Kijk eens hier of vraag daar :) http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm
Pagina: 1