Toon posts:

Asus V7100 TV-Out chipset ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een videokaart kopen waarmee ik DivX op mijn TV wil gaan afspelen. 3D games zijn niet echt belangrijk maar ik wil natuurlijk wel een keer iets kunnen spelen. Vandaar dat ik zat te denken aan een Asus V7100 Pro met TV-Out. Maar nu hoorde ik van een collega dat er problemen zijn met de chipset van deze kaart en overscan. Hij had TVTool geprobeerd en het werkte niet.
Vandaar dat ik verder ben gaan zoeken en nu zag ik bij Computer Land de volgende kaart:
Leadtek Geforce2 MX400 64Mb +tvout voor 255,-

http://www.computer-land.nl/index.php?page=producten&catid=136 (de 4e van onder)

Zou dat iets zijn of niet ? Heeft er iemand goede, dan wel slechte ervarigen met deze kaart ???

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 15:54 schreef MiKe_V het volgende:
...Maar nu hoorde ik van een collega dat er problemen zijn met de chipset van deze kaart en overscan. Hij had TVTool geprobeerd en het werkte niet...
Tja dat komt omdat deze kaart idd een andere chipset heeft en daarom mnoet je ook TVCC2000 pakken... dat gaat waarschijnlijk wel beter. :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan had ie er zich iets meer in moeten verdiepen, dan kwam ie erachter dat er 2 chipsets gebruikt worden. Brooktree en Chrontel, dacht ik. De ene werkt met TVCC en de ander met TVTOOL. Al is er een nieuwe versie van TVTOOL die beide ondersteunt.

De gebruikte chipset op jouw kaart zie je in de detonator driver-info tabblad staan.

Waarom TVTOOl gebruiken b.t.w.? Proggie is instabiel en twinview werkt altijd. Pan en scan stel je gewoon bij met je divx speler.

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 07:56
Als courage zich nog wat verder hadden verdiept dan was hij erachter gekomen dat de laatste versie van tvtool (5. weet ik veel) ook de asus 7100 chipset ondersteund :)
Ik heb zelf zo`n kaartje en bevalt mij prima, draaid bij mij op 200/200 zonder extra cooling op het memory.
Van de week us ff daar wat koeling op doen en us kijken hoever we dan kunnen, de quadro en rfi mod hebben we al gedaan dus je moet weer us wat nieuws bedenken.

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op maandag 01 oktober 2001 16:02 schreef KillerAce_NL het volgende:
Al is er een nieuwe versie van TVTOOL die beide ondersteunt.
**KUCH**

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 16:23 schreef spokey het volgende:
Als de 2 voorgaande mensen die gereageerd hebben zich ook nog verder hadden verdiept dan waren ze erachter gekomen dat de laatste versie van tvtool (5. weet ik veel) ook de asus 7100 chipset ondersteund :)
Ik heb zelf zo`n kaartje en bevalt mij prima, draaid bij mij op 200/200 zonder extra cooling op het memory.
Van de week us ff daar wat koeling op doen en us kijken hoever we dan kunnen, de quadro en rfi mod hebben we al gedaan dus je moet weer us wat nieuws bedenken.
Is het niet vanaf 5.5? Ik heb zelf een v7100 pro en die doet vaak best moeilijk.

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 16:23 schreef spokey het volgende:
Als de 2 voorgaande mensen die gereageerd hebben zich ook nog verder hadden verdiept dan waren ze erachter gekomen dat de laatste versie van tvtool (5. weet ik veel) ook de asus 7100 chipset ondersteund :)
Dat wist ik idd niet maar dat kan je ook op een andere manier brengen lijkt mij.
Bovendien zoals KillerAce_NL al zegt heb je heel dat proggie niet nodig, een goeie detonator werkt ook prima.

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 07:56
Sorry het was niet lullig bedoelt hoor courage, alleen bracht je het met zoveel overtuiging dat ik er ff op in haakte :)

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

Pagina: 1